øízení ventilátoru pomocí MCU
Moderátor: Moderátoři
øízení ventilátoru pomocí MCU
Zdravim,
mam takovou prozbu jestli by mi nemohl nekdo pomoct s rizenim ventilatoru do auta pomoci MCU jedna se o to, ze z ridici jednotky leze 5 urovni napeti a chtel bych timto ridit ventilator. tzn kazdemu napeti priradit urcite otacky, vystup by byl na nejaky vykonovy clen
dekuji moc za pomoct lukas
mam takovou prozbu jestli by mi nemohl nekdo pomoct s rizenim ventilatoru do auta pomoci MCU jedna se o to, ze z ridici jednotky leze 5 urovni napeti a chtel bych timto ridit ventilator. tzn kazdemu napeti priradit urcite otacky, vystup by byl na nejaky vykonovy clen
dekuji moc za pomoct lukas
při příkonu ventilátoru cca 100 W jistě, ale nebude to tak hrozný a konstrukce by byla jednoduchá na rozdíl od bezztrátové regulace, kde mohou být navíc problémy s rušením na které jsou řj citlivé. klasická ztrátová regulace je blbuvzdornější a do auta patří spolehlivá zařízení.jediný problém je jak vyřešit chlazení , ale když je to k ventilátoru....
Jestli jsem to dobře pochopil, jedná se o nově přidaný ventilátor, který se má napojit na stávající řídící jednotku, na které už nějaký ventilátor připojen je?
Protože jinak to přeci nedává smysl. V autě je snad jen jeden ventilátor u kterého je potřeba řídit otáčky a ten má regulaci již od výroby, ne?
Regulaci si představuješ takto:
Změří se napětí z řídící jednotky a MCU to převede na PWM?
Protože jinak to přeci nedává smysl. V autě je snad jen jeden ventilátor u kterého je potřeba řídit otáčky a ten má regulaci již od výroby, ne?
Regulaci si představuješ takto:
Změří se napětí z řídící jednotky a MCU to převede na PWM?
no je to nahrada za stavajici rizeni ktere odeslo, s chlazenim neni problem to rizeni je vlozene do prduchu takze cim vetsi otacky tim se to vic chladi kde o to ze kdyz sem to zkousel jednoduchym zapojenim tak to bylo nepresne, nedalo se to nastavit tak jak original. nevim presne stupnici napeti ale cca od 2,5V do 10,5 V je rozsah ridiciho napeti z ridici jednotky
ale ja vim jak je to resene, proste z ridici jednotky vede napeti v rozmezi jak sem psal podle toho kolik se nastavi na digiklime, je to vedene primo do toho vykonoveho clenu ventilatoru a do nej je taky napojen i ventilator
tzn na konektoru mas PLUS,MINUS,VENTILATOR+ "v originalu je spojene s napajenim",VENTILATOR- ,RIDICI NAPETI.
tzn na konektoru mas PLUS,MINUS,VENTILATOR+ "v originalu je spojene s napajenim",VENTILATOR- ,RIDICI NAPETI.
Niečím takýmto.
Operák musí dať toľko prúdu, aby vybudil koncáky na požadovaný prúd motora na plný výkon. Aby sa nemusel použiť vykonový operák, niektoré regulátory majú pre plný výkon pripojené relé. To sa zapína komparátorom pre to najvyššie napätie z digiriadenia.
Neviem čo skladáš a o čo sa snažíš. Ak máš pokazený ten regulátor, treba ho opraviť, alebo pohľadať na vrakoviskách.
Operák musí dať toľko prúdu, aby vybudil koncáky na požadovaný prúd motora na plný výkon. Aby sa nemusel použiť vykonový operák, niektoré regulátory majú pre plný výkon pripojené relé. To sa zapína komparátorom pre to najvyššie napätie z digiriadenia.
Neviem čo skladáš a o čo sa snažíš. Ak máš pokazený ten regulátor, treba ho opraviť, alebo pohľadať na vrakoviskách.
- Přílohy
-
- REGMOT.jpg
- (59.83 KiB) Staženo 53 x