pulsní relé 12V - kam pro něj?
Moderátor: Moderátoři
pulsní relé 12V - kam pro něj?
zdravím chci se zeptat, potřeboval bych pulzní relé na 12v ovladané minus polem, na tišťák nebo nějakou jinou alternativu jak to udělat. dík
Málo říkající název vlákna upraven.Viz PRAVIDLA, odst.7a)
Hill
Málo říkající název vlákna upraven.Viz PRAVIDLA, odst.7a)
Hill
Když se to pokusím přeložit do "elektrikářštiny", hledáš zapojení, kterým můžeš ovládat relé pro mlhovky s pomocí tlačítka způsobem "jedním stiskem zapni, druhým stiskem vypni" ???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
A jak chceš zajistit, aby po vypnutí klíčku mlhovky zhasly?
Není jednodušší použít normální relé na 12V, cívku připojit jedním koncem na plus od klopených světel (přední) nebo od parkovaček (zadní) a druhým koncem přes spínač na kostru?
Vždyť kolébkové spínače i s kontrolkou jsou v prodejnách autodílů za nějakých dvacet peněz k mání.
Není jednodušší použít normální relé na 12V, cívku připojit jedním koncem na plus od klopených světel (přední) nebo od parkovaček (zadní) a druhým koncem přes spínač na kostru?
Vždyť kolébkové spínače i s kontrolkou jsou v prodejnách autodílů za nějakých dvacet peněz k mání.
- Přílohy
-
- DSC00283.JPG
- To není zrovna spínání mlhovek, ale náhrada vadného spínače hlavních světel v lucasu. Spínač za dvacku je už zacvaknutý do připraveného pole palubovky.
- (134.36 KiB) Staženo 99 x
Hill - napájení pro to relé se přece dá "vytáhnout" až od spínače obrysovek, takže když se zhasnou obrysovky, odpadne i relé mlhovek - popřípadě ne od obrysovek, ale od potkávaček.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Však o tom píšu, jde ale o definování základní klidové polohy relé.
Takové impulsní relé se ještě používá tuším ve VW Caravelle, jinak bylo v Traboších z let 1976 a novějších - v obou případech sloužilo k přepínání klopených a dálkových.
Je nutné rozeznat stav, že se právě vypnul nebo zapnul klíček - relé přitom musí překlopit vždy do stejné pozice. Pak ho lze impulsem od tlačítka zapnout i vypnout, zapnuté však může být jen podmínečně (dokud se klíček zase nevypne nebo zhasnou potkávačky u předních mlhovek).
Navíc nevíme, zda jde o auto s hlavními světly, které mají trvalou kostru a spíná se plus, nebo o Japonce, který má na hlavních světlech trvale plus a žárovky se spínají proti kostře.
Takové impulsní relé se ještě používá tuším ve VW Caravelle, jinak bylo v Traboších z let 1976 a novějších - v obou případech sloužilo k přepínání klopených a dálkových.
Je nutné rozeznat stav, že se právě vypnul nebo zapnul klíček - relé přitom musí překlopit vždy do stejné pozice. Pak ho lze impulsem od tlačítka zapnout i vypnout, zapnuté však může být jen podmínečně (dokud se klíček zase nevypne nebo zhasnou potkávačky u předních mlhovek).
Navíc nevíme, zda jde o auto s hlavními světly, které mají trvalou kostru a spíná se plus, nebo o Japonce, který má na hlavních světlech trvale plus a žárovky se spínají proti kostře.
co tohle?
- Přílohy
-
- OSB4013_2.png
- (7.5 KiB) Staženo 269 x
Jak sem se dostal k elektrotechnice? No to je jednoduché, kdy sem byl malý měl sem strašně moc rád stavebnice a to mi zůstalo ... a řekněte mi, která stavebnice má víc součástek