Zapojení přepínače lanového navijáku

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Deny
Příspěvky: 102
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severní Morava

Zapojení přepínače lanového navijáku

#1 Příspěvek od Deny »

Ahojte.
Nemáte někdo vnitřní zapojení třípolohového přepínače lanového navijáku? Ptám se proto, neboť se nejedná o klasické zapojení, tedy jedna strana tři kontakty, střed přepíná pravý a levý, druhá strana totéž. Obě strany galvanicky oddělené.
Vyrobil jsem ovládání navijáku s dvěmi relé, koncákama apod., ale při předběžné prohlídce na místě jsem zjistil, že přepínač není standardní. Nechci na místě řešit překvapení. Přepínač vypadá, jako standardní, ale jedna část, přední blíže STOP tlačítku, oba kontakty, jsou od zbylých čtyř odděleny přepážkou, tedy předpokládám, že tyto jsou odděleny. Další nevím, neměl jsem čas je měřit. Je to ON-OFF-ON.
Kdyby jste někdo věděl, ušetříte mi mnoho času. Děkuji.

PS: Za foto se omlouvám, neměl jsem foťák, pouze mobil.
Přílohy
20022011017.jpg
(152.49 KiB) Staženo 172 x
20022011018.jpg
(152.64 KiB) Staženo 171 x

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#2 Příspěvek od BOBOBO »

Je tam jednofázový asynchronní motor . Safra měl jsem to rozdělané , prodlužoval jsem ovládání , ale fasáda je rok hotová . Pokud tři vodiče , tak jeden připínáš k jednomu či druhému vývodu hlavního vinutí . Ale dej si pozor na to stoptlačítko . Přilepené relé nebo stykač je bez stoptlačítka průšvih .

Uživatelský avatar
Deny
Příspěvky: 102
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#3 Příspěvek od Deny »

Právě, že jsou tam vodiče čtyři a to mě mate. Stop tlačítko je vyřešeno odpínáním napájení relátek, koncáky + havarijní koncáky. Kdyby tam byly tři vodiče, je to jasné, ale jsou tam čtyři a kondenzátor. Přepínání je mi jasné - měním střídavě na kondenzátoru, jedna strana nahoru, druhá dolů, ale nač je tam čtvrtý vodič?

PS: Centrální stop bude v přívodu napájení motoru.


Zbytečná citace celého předchozího příspěvku, vymazáno. Používej tlačítko "zaslat odpověď". Děkuji, Killroy

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

Právě si již nyní nejsem jist , zda jsou obě vinutí vodivě oddělená , pak není co řešit . Dělal jsem to na lešení se zedníkem v zádech . :D

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#5 Příspěvek od helios »

Nemal ten naviják ešte elektromagnetickú brzdu?
Nebude ten štvrtý vodič PE?
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Deny
Příspěvky: 102
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#6 Příspěvek od Deny »

No jasně, má. To mě nanapadlo. Víc hlav víc ví. Jen nechápu Vaše označení - PE=ochranný vodič. Ten nemůže být v žádném místě přerušený, tedy ani spínačem.
Takže jestli to chápu, při sepnutí spínače sepne napájení do elektromagnetu, který odjistí brzdu a rovněž se spustí elektromotor.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#7 Příspěvek od helios »

Ja som si to pri prestavbe na 3F nafotil, aby som vedel, ako to bolo pôvodne zapojené. Ten štvrtý drôt tam možno bol práve kvôli tomu bezpečnostnému tlačítku, už je to štyri roky, nepamätám si to presne...
Přílohy
navijak 019.jpg
(112.32 KiB) Staženo 187 x
navijak 017.jpg
(125.58 KiB) Staženo 221 x
navijak 011.jpg
(157.59 KiB) Staženo 203 x
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Deny
Příspěvky: 102
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#8 Příspěvek od Deny »

Něco jsem našel. Na straně 9 dole je zapojení. To je určitě ono. Jen nevím co je to za spínač na svorkovnici motoru. Potřeboval bych vědět, jestli elektromagnetická brzda spíná sama a ten spínač je koncák, nebo je spínána vodičem z toho ovládání. Nějak se v tom nemůžu vyznat.

http://i2.eva.cz/eva/files/3/1/0/77eaad ... 1bc220.pdf

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#9 Příspěvek od helios »

Spínač je koncák. Brzda bola zapojená tak, že od motora išli dva dráty cez Gretz priamo do brzdy.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Deny
Příspěvky: 102
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#10 Příspěvek od Deny »

Možná, že je to zapojeno takto. Nevím ale, na kterých dvou vodičích je stop tlačítko (není ve schématu).
Přílohy
Motor.jpg
(14.92 KiB) Staženo 97 x

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#11 Příspěvek od helios »

Stop tlačítko preruší prívod do motora, na obrázkoch sú to tuším stredné kontakty prepínača smerov.
Tá schéma je divná, motor má len dve vinutia, ja som mal normálny trojfáz...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Deny
Příspěvky: 102
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#12 Příspěvek od Deny »

Promiň, zapoměl jsem to napsat. Motor je jednofázový s dvěma vinutíma k reverzaci otáček. Reverzace se provádí přepínáním přívodu na kondenzátoru mezi vinutími. viz např. :

http://www.finder.cz/en/country/czech_r ... motoru.jpg

K tomu stop tlačítku. To se mi právě nezdá. Přerušuje dva vodiče, ale nejsem si jist, jestli přívod, nebo odchod. To už není tak důležité. Jinak děkuji všem za odpovědi.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#13 Příspěvek od kbulda »

Ten spínač není ve svorkovnici motoru, ale je to koncák zdvihu motoru, je to položka číslo 12 v seznamu dílů. Přes ten koncák to jede jen při zdvihu nahoru.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“