Zapojení přepínače lanového navijáku
Moderátor: Moderátoři
Zapojení přepínače lanového navijáku
Ahojte.
Nemáte někdo vnitřní zapojení třípolohového přepínače lanového navijáku? Ptám se proto, neboť se nejedná o klasické zapojení, tedy jedna strana tři kontakty, střed přepíná pravý a levý, druhá strana totéž. Obě strany galvanicky oddělené.
Vyrobil jsem ovládání navijáku s dvěmi relé, koncákama apod., ale při předběžné prohlídce na místě jsem zjistil, že přepínač není standardní. Nechci na místě řešit překvapení. Přepínač vypadá, jako standardní, ale jedna část, přední blíže STOP tlačítku, oba kontakty, jsou od zbylých čtyř odděleny přepážkou, tedy předpokládám, že tyto jsou odděleny. Další nevím, neměl jsem čas je měřit. Je to ON-OFF-ON.
Kdyby jste někdo věděl, ušetříte mi mnoho času. Děkuji.
PS: Za foto se omlouvám, neměl jsem foťák, pouze mobil.
Nemáte někdo vnitřní zapojení třípolohového přepínače lanového navijáku? Ptám se proto, neboť se nejedná o klasické zapojení, tedy jedna strana tři kontakty, střed přepíná pravý a levý, druhá strana totéž. Obě strany galvanicky oddělené.
Vyrobil jsem ovládání navijáku s dvěmi relé, koncákama apod., ale při předběžné prohlídce na místě jsem zjistil, že přepínač není standardní. Nechci na místě řešit překvapení. Přepínač vypadá, jako standardní, ale jedna část, přední blíže STOP tlačítku, oba kontakty, jsou od zbylých čtyř odděleny přepážkou, tedy předpokládám, že tyto jsou odděleny. Další nevím, neměl jsem čas je měřit. Je to ON-OFF-ON.
Kdyby jste někdo věděl, ušetříte mi mnoho času. Děkuji.
PS: Za foto se omlouvám, neměl jsem foťák, pouze mobil.
- Přílohy
-
- 20022011017.jpg
- (152.49 KiB) Staženo 172 x
-
- 20022011018.jpg
- (152.64 KiB) Staženo 171 x
Je tam jednofázový asynchronní motor . Safra měl jsem to rozdělané , prodlužoval jsem ovládání , ale fasáda je rok hotová . Pokud tři vodiče , tak jeden připínáš k jednomu či druhému vývodu hlavního vinutí . Ale dej si pozor na to stoptlačítko . Přilepené relé nebo stykač je bez stoptlačítka průšvih .
Právě, že jsou tam vodiče čtyři a to mě mate. Stop tlačítko je vyřešeno odpínáním napájení relátek, koncáky + havarijní koncáky. Kdyby tam byly tři vodiče, je to jasné, ale jsou tam čtyři a kondenzátor. Přepínání je mi jasné - měním střídavě na kondenzátoru, jedna strana nahoru, druhá dolů, ale nač je tam čtvrtý vodič?
PS: Centrální stop bude v přívodu napájení motoru.
Zbytečná citace celého předchozího příspěvku, vymazáno. Používej tlačítko "zaslat odpověď". Děkuji, Killroy
PS: Centrální stop bude v přívodu napájení motoru.
Zbytečná citace celého předchozího příspěvku, vymazáno. Používej tlačítko "zaslat odpověď". Děkuji, Killroy
Ja som si to pri prestavbe na 3F nafotil, aby som vedel, ako to bolo pôvodne zapojené. Ten štvrtý drôt tam možno bol práve kvôli tomu bezpečnostnému tlačítku, už je to štyri roky, nepamätám si to presne...
- Přílohy
-
- navijak 019.jpg
- (112.32 KiB) Staženo 187 x
-
- navijak 017.jpg
- (125.58 KiB) Staženo 221 x
-
- navijak 011.jpg
- (157.59 KiB) Staženo 203 x
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Něco jsem našel. Na straně 9 dole je zapojení. To je určitě ono. Jen nevím co je to za spínač na svorkovnici motoru. Potřeboval bych vědět, jestli elektromagnetická brzda spíná sama a ten spínač je koncák, nebo je spínána vodičem z toho ovládání. Nějak se v tom nemůžu vyznat.
http://i2.eva.cz/eva/files/3/1/0/77eaad ... 1bc220.pdf
http://i2.eva.cz/eva/files/3/1/0/77eaad ... 1bc220.pdf
Promiň, zapoměl jsem to napsat. Motor je jednofázový s dvěma vinutíma k reverzaci otáček. Reverzace se provádí přepínáním přívodu na kondenzátoru mezi vinutími. viz např. :
http://www.finder.cz/en/country/czech_r ... motoru.jpg
K tomu stop tlačítku. To se mi právě nezdá. Přerušuje dva vodiče, ale nejsem si jist, jestli přívod, nebo odchod. To už není tak důležité. Jinak děkuji všem za odpovědi.
http://www.finder.cz/en/country/czech_r ... motoru.jpg
K tomu stop tlačítku. To se mi právě nezdá. Přerušuje dva vodiče, ale nejsem si jist, jestli přívod, nebo odchod. To už není tak důležité. Jinak děkuji všem za odpovědi.