Bezdrátová autoklíčenka

Bezdrátová pojítka, vysílací a přijímací technika, diskuze o VF technice, zařízeních a konstrukcích, konstrukce a parametry antén

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kakadu
Příspěvky: 10
Registrován: 28 lis 2010, 01:00

Bezdrátová autoklíčenka

#1 Příspěvek od kakadu »

Dobrý den,chci se zeptat - mám 2 dálk. ovkadače jeden jako přívěšek a druhý v klíčku.Ten přívěšek funguje, centrál odemče. S tím klíčkem auto neotevřu . Když ho přiblížím k anteně u klasického radia na LW tak modulaci slyším a vysílá taky podle měřiče vf pole ale auto neotevře.
díky za reakce.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#2 Příspěvek od mi-ro »

Nedostatek informací pro odpověď. Co je to za auto? ty ovladače jsou původní? fungovaly někdy? Pravděpodobně je třeba předepsaným postupem ovladač spárovat-naučit kodování s jednotkou ve voze. Návod je u každého vozu.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Taky může vysílač v klíčku třeba "díky" nějakému úderu nebo pádu vysílat úplně "mimo band" - a přijímač DO v autě ho díky úzkému vstupnímu filtru "neslyší". Je potřeba přesně zjistit, jestli klíček vysílá v potřebném pásmu (bývá to 433 - 434 MHz) a potom se pídit po spárování.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kakadu
Příspěvky: 10
Registrován: 28 lis 2010, 01:00

#4 Příspěvek od kakadu »

Tak je to do auta golf .U toho spárování bych to pochopil, kdyby se to týkalo 1 klíčku ale klíček i klíčenka dřív fungovaly a ty musí mít přece pevně dané kodování .Bude to asi spíš nasvědčovat tomu že je to mimo to pásmo ale to já nevyzkouším:cry:

Uživatelský avatar
OK2STO
Příspěvky: 426
Registrován: 19 zář 2008, 02:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od OK2STO »

A baterie v klíčku je dobrá ? má správné napětí ?

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#6 Příspěvek od procesor »

Jeden mi doniesol s odpadnutým rezonátorom, samozrejme rezonátor stratil.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#7 Příspěvek od mi-ro »

Bez rezonátoru by mu to asi nevyrábělo harmoniky který slyší na rádiu, i když logika možná ano. Nevím jaký je to systém ale dnes se běžně používají alarmy s plovoucím kodem který se každým použitím změní jak ve vysílači tak v přijímači!!
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Jenže ten kód má určitou zákonitost změny. Vysílač při každém zmačknutí vyšle část kódu, která je odlišná ve srovnání s kódem předchozím a stejně tak je odlišná od kódu který bude vyslán příště. V přijímači je čip nebo rutina v programu s algoritmem, který umí tento posuv "předpovědět" (je to početní operace s konstantou, pravděpodobně s nějakým x-místným prvočíslem) - a to na několik vyslání dopředu. Tím je vykompenzována situace, kdy si nechtěně, nebo nevědomky zmáčkneme tlačítko mimo dosah přijímače - v něm by zůstal zapamatovaný poslední přijatý kód a protože vysílač by měl v paměti o jedno (klidně i o víc, nikdo neví, kolikrát se mu v kapse vysílací knoflík zmáčkne) vysílání víc, už by se neměly "díky" vícenásobnému posunu kódu šanci "sejít". V tom opravném algoritmu "je místo" pro několik posunů (bude to zase nějaká binární hodnota, 16-32-64 a pod), a při každém platném spojení se ten posun aktualizuje, takže pokud si někdo má ve zvyku hrát s ovladačem a mimo dosah auta mačkat na tlačítka, klidně se mu může stát, že si "vymačká" všechny varianty, které by mu přijímač centrálu byl ochotný akceptovat - a pak musí použít VAG k novému naučení klíče do centrálu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#9 Příspěvek od galjo »

EKKAR píše:pokud si někdo má ve zvyku hrát s ovladačem a mimo dosah auta mačkat na tlačítka, klidně se mu může stát, že si "vymačká" všechny varianty, které by mu přijímač centrálu byl ochotný akceptovat - a pak musí použít VAG k novému naučení klíče do centrálu...
musím konštatovať , že to je pravda.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#10 Příspěvek od DELONG »

V návode na použitiepre Golf IV sa píše že v originálnom DO v kľúči musíš baterku vymeniť za určitý čas ak to nestihneš do to ho času tak tiež je pomoc ako potom ďalej.
Nemenil si náhodou baterku?

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#11 Příspěvek od mirosne »

DELONG píše:v kľúči musíš baterku vymeniť za určitý čas ak to nestihneš do to ho času tak tiež je pomoc
Presne tak,je to cca 10min.Po nedodržaní toho času,musíš DO naprogramovať podľa určitého postupu.(pomocou spínacej skrinky v aute-presnejšie neviem ako)Snáď by Ti lepšie pomohli tu:

http://www.vw-club.sk/viewforum.php?f=33
Pozdravujem Vás, Miro.

Odpovědět

Zpět na „Bezdrátová technika a technologie, VF technika“