funkcia Alternátorového regulátora Favorit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jano101
Příspěvky: 266
Registrován: 27 čer 2007, 02:00

funkcia Alternátorového regulátora Favorit

#1 Příspěvek od jano101 »

Zdarte mám pomerne jednoduchú otázku ,ale bol by som rád ak mi niekto chce odpovedať nech to neni domienka ale presné.

o čo ide mám starý alternátor z favorita a experimentujem ohľadne vodnej elektrárne (viem že na toto neni vhodný ale to je teraz jedno )
mne ide o to ako v skutočnosti funguje regulátor ktorý je na alternátore namontovaný pretože nie som si celkom istý či som to správne pochopil.

alternátor má takéto svorky
B-= kostra
B+=silovka +B-= kostra
B+=silovka +

a teraz svorka D+ by mala byť svorka tzv.pomocného usmerňovača na napájanie regulátora alternátora.
Lenže táto svorka ide ešte ďalej do vozidla. nikde som sa nedozvedel kde či do spínacej skrinky...

Ak roztočím alternátor nič sa nedeje (logické lebo ho nič nebudí)
do svorky D+ treba dať budiace napätie

A teraz znie teda moja otázka:

do svorky D+ treba dať +12V ?
mne osobne vyšlo že aby alternátor začal vyrábať štávu treba ho budiť cca min 300mA
nejde mi do hlavy to že je nemožné aby žiarovka plnila funkciu aj indikátora dobíjania aj nejakého odpora cez ktorý sa dostáva štáva do budiacej svorkyD+
ak by sa vypálila nedostane sa do budenia nič predože alternátor bez budenia nedá nič čiže aj ten pomocný regulátor by nevydal žiadnu štávu :)

Alternátor s 9 diodami
a ešte jeden z autobusu .

Zobrazení v tomto okně zrušeno, obrázek je širší, než 800px.
Hill

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Ano alternátor potřebuje mít připojenu kontrolní žárovku jinak není zaručeno jeho nabuzení. Většinou pokud je auto v každodením provozu zůstavá tam nějaký zbytkový magnetizmus a po nějaké době, třeba ve vyšších otáčkách se chytne.
Kolega tak jezdil s favoritem. Pak to nějakou dobu stálo a přestal mu nabíjet. Po výměně kontrolky vše OK. Nevěřil, že je to kontorlkou protože ta mu nefunguje už dlouho a auto nabíjelo OK.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
makino
Příspěvky: 254
Registrován: 20 dub 2008, 02:00

#3 Příspěvek od makino »

Zožeň si túto knihu http://www.sirion.sk/kniha/autoelektrik ... 35733.html , do podrobna popísaný alternátor, regulácia, dobíjanie.... oplatí sa.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#4 Příspěvek od masar »

Je to jak píše rezis. V některých regulátorech škodovek se používal paralelní odpor ke kontrolní žárovce, který zajišťoval funkci regulátoru i při poruše kontrolky.
Jinak v tom druhém schémátku jsou špatně pólované diody jak v buzení, tak i do vývodu D+. :wink:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Musíš to brát tak , že při startu nevyrábí altík nic a regulátor potřebuje , takže na žárovce je plné napětí . I ten minimální proud alespoň trochu nabudí rotor a tím altík něco vyrobí a to znovu lavinovitě nacpe do rotoru . No a pak je na obou vývodech žárovky stejný potenciál a proto zhasne .

Uživatelský avatar
jano101
Příspěvky: 266
Registrován: 27 čer 2007, 02:00

#6 Příspěvek od jano101 »

vďaka chalani akože mne je toto všetko jasné len mi nebolo jasné to že je tam len žiarovka ,ktorá keď by sa pokazila nemal by cez čo tiecť prúd do budenia ale jeden člen na v tomto fóre to vysvetlil že je tam ešte paralelne rezistor
inak tie opačné diódy som si všimol a ten obrázok je na stránke predajcu :)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#7 Příspěvek od BOBOBO »

Ale ten odpor tam v 99 není , stačí ta žárovka a každý normální šofér si ji hned vymění , aby věděl , že altík dobíjí .

Uživatelský avatar
tyristor
Příspěvky: 8
Registrován: 05 lis 2009, 01:00

#8 Příspěvek od tyristor »

K regulátoru alternátora mám otázky (viď schéma):
1. Akú úlohu plní kondenzátor v tomto obvode?
2. Aký význam majú odpory R1 a R2 - keby tam neboli, ako by fungoval daný obvod?
3. Ako bude obvodom pretekať elektrický prúd v situácií, keď napätie vytvárané alternátorom bude vyššie, ako je potrebné napätie na "otvorenie" Zenerovej diódy (ZN)? Ten prúd by potom mal pretekať len cez VT1, ale neviem, prečo by nemohol prúdiť aj cez VZ2 a VZ3, lebo báza je prepojená s kladným pólom.

Schéma obvodu:
http://img717.imageshack.us/i/regultor.jpg/

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“