o čo ide mám starý alternátor z favorita a experimentujem ohľadne vodnej elektrárne (viem že na toto neni vhodný ale to je teraz jedno )
mne ide o to ako v skutočnosti funguje regulátor ktorý je na alternátore namontovaný pretože nie som si celkom istý či som to správne pochopil.
alternátor má takéto svorky
B-= kostra
B+=silovka +B-= kostra
B+=silovka +
a teraz svorka D+ by mala byť svorka tzv.pomocného usmerňovača na napájanie regulátora alternátora.
Lenže táto svorka ide ešte ďalej do vozidla. nikde som sa nedozvedel kde či do spínacej skrinky...
Ak roztočím alternátor nič sa nedeje (logické lebo ho nič nebudí)
do svorky D+ treba dať budiace napätie
A teraz znie teda moja otázka:
do svorky D+ treba dať +12V ?
mne osobne vyšlo že aby alternátor začal vyrábať štávu treba ho budiť cca min 300mA
nejde mi do hlavy to že je nemožné aby žiarovka plnila funkciu aj indikátora dobíjania aj nejakého odpora cez ktorý sa dostáva štáva do budiacej svorkyD+
ak by sa vypálila nedostane sa do budenia nič predože alternátor bez budenia nedá nič čiže aj ten pomocný regulátor by nevydal žiadnu štávu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alternátor s 9 diodami
a ešte jeden z autobusu .
Zobrazení v tomto okně zrušeno, obrázek je širší, než 800px.
Hill