Co s H7

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Jirka »

Jaké máte zkušenosti s H7, u nichž výrobci Osram nebo Philips deklarují až trojnásobnou životnost? Vydrží skutečně víc nebo je to klam reklamy?
*****

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Ve správně zkonstruovaném světlometu vydrží skoro jakákoliv - v Helláckém zgarbu ve fóbliji I nebo v tom Citrónu C4 nevydrží nic, tam jedině karbidku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pida_m
Příspěvky: 775
Registrován: 04 úno 2010, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#18 Příspěvek od pida_m »

diody, nebo odpor do série by to nevyøešil ?
píïa

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Jen částečně, protože ta žárovka je konstruovaná na napětí v rozmezí 11,5 až 15V, ve kterém se její svítivost má pohybovat v homologovaném rozpětí - to je požadavek daný kolísáním napětí v autě, aby světlomet za každých okolností měl minimální zákonem danou svítivost. To znamená, že pokud se napětí v palubní síti pohybuje v těchto mezích, měla by halogenka vydržet svých minimálních X-tisíc provozních hodin.

To, že heligónka odejde dřív je způsobené špatnou konstrukcí světlometu, který neumožňuje její dostatečné chlazení, na kterém je založený halogenidový cyklus - přídavek jódu nebo některého dalšího halogenidu dovnitř baňky způsobuje kontinuální chemický proces, při kterém se wolfram odpařený žárem z vlákna neusazuje na chladnější baňku (která je z křemenného skla), ale vrací se do oblasti vlákna, kde zvýšená koncentrace "par" způsobí stav podobný "rosnému bodu" - vlákno se jednoduše přestane masivně ztenčovat a baňka nečerná wolframem napařeným zevnitř. Pokud se tyto provozní podmínky, zjednodušeně vyjádřené požadavkem na teplotu baňky pod určitou hodnotou nějak radikálně poruší, nemůže halogenidový cyklus správně probíhat a žárovky hoří jak papírovej čert hlavně v momentě zapínacího proudového rázu - protože jsou konstruované právě s přihlédnutím k tomu halogenidovému cyklu s mnohem tlustším vláknem než klasické žárovky na stejné napětí.

Při zapnutí tedy studenou halogenkou teče mnohonásobně větší proud, než stejně studenou NEhalogenovou járofkou - a pokud se halogenka umístěná ve vysloveně blbě zkonstruovaném světlometu často rozsvěcuje (časté starty v režimu "denní svícení"), prostě odpochoduje do věčných lovišť za zlomek své životnosti i při provozu s napětím v dolní části homologované oblasti. Životnost se jí možná trošku prodlouží ve srovnání s provozem na plné napětí, v žádném případě se ale nedá čekat, že by vydržela srovnatelně dlouho se svojí "sestřičkou" provozovanou ve správných podmínkách. Vysloveně blbá konstrukce toho klasického "dvoužárovkového" světlometu právě u FI je potvrzená tisícovkami "jednovokých" FI brázdících evropské silnice - proč stejné žárovky používané v jiných autech, se stejnými alternátory a bateriemi nehoří stejně jako ve fóbliji? Nebo proč stejná auta, ale s projektorovými světly jsou "v cajku"? Jediný rozdíl jsou právě ty jinak zkonstruované světlomety... U té C4 to nebude jiné.

Příklad - mám kolegu, vlastní FI sedan 1,4MPi, halogenky H7 mění minimálně co měsíc-dva i když má odporovou kabeláž (předřadníky). Já mám Roomstera, což je v oblasti čumáku auto shodné s FII, mám v něm projektorové (čočkové) světlomety s identickou halogenkou H7 - a za rok a půl a přibližně 15 000km co s ním jezdím jsem ještě heligónku měnit nepotřeboval...

Jediným řešením, které mně osobně připadá jako vhodné, je vysloveně záměrně porušit homologaci auta a do přívodů k heligónkám umístit obvůdky s výkonovým FETem, dvěma odpory a kondíkem - jednoduchý soft-start obvod, který omezí zapínací proud a prodlouží dobu rozsvěcování z několika milisekund na aspoň půl sekundy až sekundu. Nemá cenu to dávat k žárovce pro dálkové světlo (naruší to funkci světelné houkačky). Jedno schémátko pro inspiraci přikládám.
Přílohy
Snímek 0091.jpg
(219.73 KiB) Staženo 49 x
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 15 kvě 2011, 18:06, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#20 Příspěvek od Atlan »

ja som to riesil niečim takym.... koli denne mu svieteniu.. po nastartovani sa ziarovky plynule rozzsvietia .... obmedzi sa prudovy naraz.
Přílohy
denne svietenie ECO.PNG
(52.92 KiB) Staženo 103 x

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od hafca »

Takhle vypadala moje fungl nová H4 Osram Silverstar po hodinové jízdě. Po namontování jsem jí rozsvítil jen na okamžik abych viděl jestli svítí. Počítám, že přestala svítit hned po rozjetí. Jiná tam svítí už dva roky.
Poslal jsem jí na reklamaci, ale moc si od toho neslibuju. Prostě vyhozených 143,-Kč. :cry:
Přílohy
H4.jpg
(73.22 KiB) Staženo 38 x
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
brigadir
Příspěvky: 10
Registrován: 19 srp 2007, 02:00

Ochrana transilom

#22 Příspěvek od brigadir »

http://forum.skodahome.cz/topic/86708-o ... try1364199


Je to na skodahome stačí zadať /transil fabia/

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#23 Příspěvek od Killroy »

Jirka píše:Jaké máte zkušenosti s H7, u nichž výrobci Osram nebo Philips deklarují až trojnásobnou životnost?
Já můžu potvrdit jen H4, viz tohle staré vlákno http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ight=night
Mám je tam od té doby, je to Citroen s běžnými sériovými lampami a ročně s tím nalítám jenom do práce nějakých 15tisíc. Nemám tam dodělávanou žádnou regulaci a podobné sračky a nejen že zatím drží, ale svítí i mnohem lépe. Na STK žádný problém nebyl a s nějakou žárovkou koupenou někde v akci na pokladně v super/hyper se to absolutně nedá srovnávat.
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

Hafča - jasná reklamace, podle bílých šmouh na baňce byl uvnitř kyslík a vlákno shořelo.

Brigadir - jenže ten transil je popisovaný jenom jako doplňková ochrana před přepěťovou špičkou ve vláknu o ochraně žárovek soft-startem (omezením zapínacího proudu). Stačí se podívat třeba sem: http://forum.skodahome.cz/topic/86708-o ... p__1368541 (totéž vlákno, příspěvek č.24 uživatele Lars). Samotný transil je v autoinstalaci "ochrana" dost na hovno.

Killroy - je to právě problém u těch H7, mají menší patici než H4 a reflektory dělané na jejich instalaci se ne vždycky autorům povedlo uspokojivě vyřešit co se chlazení týče. Fóblije "jednička" se standardními světly bez projektorů nebo xenonů je toho "zářným" důkazem...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od hafca »

EKKAR píše:Hafča - jasná reklamace, podle bílých šmouh na baňce byl uvnitř kyslík a vlákno shořelo.
Tak jsem to k reklamaci i napsal. Včetně žádosti o písemné vyjádření dodavatele nebo výrobce v případě zamítnutí reklamace. To pro případ, že by si internetový prodejce chtěl ušetřit námahu. Jsem zvědav jak to dopadne.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#26 Příspěvek od helios »

Pred rokom som tiež naletel na reklamu Osram Silver niečo +50% vyššia svietivosť. Naozaj svietili o poznanie belšie a silnejšie. Lenže po necelom roku už jedna z nich odišla, čo sa mi zdá trochu skoro. Obyčajné H4 mi vydržali každá minimálne 3 roky a viac. Na krabici nikde nebola uvedená životnosť, výrobca asi vedel prečo... :?
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od hafca »

Bude to asi alektrikou v autě. Já to znova počítám, a ta jedna co mi v autě svítí, tak tam není dva roky, ale víc jak 3. Je ale pravda, že Nubira I svítí míň kvůli slabším drátům k žárovkám. Je na nich o cca 1.5V míň než na baterce. Takže já mám ty srážecí odpory v rámci šetření namontovaný asi už z výroby. :lol:
Naposledy upravil(a) hafca dne 16 kvě 2011, 22:05, celkem upraveno 1 x.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#28 Příspěvek od Celeron »

Tak jsem byl u citronovyho elektrikare a ten dava mezi patici a H7 chladici vejir prumeru o trochu mensi, nez je zadni pristupova doura k zarovce v krytu paraboly. Pry to natahne zivotnost H7 na 3-4 roky! Tem predradnikum do Fabie se mi vysmal, pry to v C4 nepomaha. Nevite nekdo, kdo ty vejire prodava nebo dela? Vypada to jako chladici vejir z plechu, co se kdysi daval na KF507 tranzistory, jen je to vetsi.
Jirka

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

Na to by ses měl spíš optat toho "citrónovýho" elektrikáře než nás tady - aby Ti řekl odkud to má. Ale jak sám vidíš, je to celý jen o chlazení heligónky, ne o napětí v síti auta.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#30 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše:Na to by ses měl spíš optat toho "citrónovýho" elektrikáře než nás tady - aby Ti řekl odkud to má. Ale jak sám vidíš, je to celý jen o chlazení heligónky, ne o napětí v síti auta.
No neni sdilnej a chce za par docela ranec, vic nez petikilo a dalsi od prace.... Otazka je, zda to bude fungovat. Koukal jsem na to zapaticovani H7 v parabole a nak tam nevidim zadnou pouzitelnou teploprenosnou plochou.
Jirka

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“