Spálil jsem PU120?
Moderátor: Moderátoři
Bylo by dobré sehnat schéma k Favoritu, ono se to bude hodit i do budoucna. Pak povolat někoho znalejšího, který opraví měřák a koukne na auto.
S žárovičkou se akorát zjistí kudy teče proud a podle svitu, jestli více nebo méně. Bez schématu se však už nezjistí, jestli ten proud tam má téct i při vypnutém zapalování apod.
Než si tatínek vyhraje se žárovičkou, zkus na netu pohledat schémata a mrknout, kde se dá sehnat ten rezistor do PU (nevím co máte za prodejnu ve Zlíně, takže v tomhle bohužel neporadím).
S žárovičkou se akorát zjistí kudy teče proud a podle svitu, jestli více nebo méně. Bez schématu se však už nezjistí, jestli ten proud tam má téct i při vypnutém zapalování apod.
Než si tatínek vyhraje se žárovičkou, zkus na netu pohledat schémata a mrknout, kde se dá sehnat ten rezistor do PU (nevím co máte za prodejnu ve Zlíně, takže v tomhle bohužel neporadím).
Pantátovi doporuč, ať sepíše poslední vůli a pak ať si spánembohem jde hrát s tou jeho žárovečkou. Až ho šlehne vzteky z toho, že nic nezjistil, budete aspoň mít u notáře o starost míň. Interpretovat výsledky takového "měření" totiž dokáže jen starý praktik, který ví z hlavy, co kudy má a nemá téct. Každý jiný normální elektrikář si vezme měřák a hlavně SCHÉMA. Kromě toho, každý normální člověk který nerozumí elektrice začíná nikoliv s rejpáním se v instalaci auta. Ty to raději opravdu přenech odborníkům. A pokud má pantáta dojem, že autoelektrice rozumí líp než lidé, kteří k tomu účelu navštěvovali několik roků specializovaná školicí zařízení a absolvovali proto i patřičné zkoušky, nevyvracej mu to, za rodinné rozbroje to nestojí - jak jsem pochopil, Ty dědicem nejsi, takže on se může hájit vlastnickým právem a kde čím okolo. Ale až budeš jednou TY SÁM vlastnit nějaké auto, skutečně k němu svého fotříka s nějakou žárovečkou na drátech NEPOUŠTĚJ...neonProto píše:Pises at na to vubec nesaham, nic neresim, ale pak jsi zminil, ze jestli budu postupovat podle vasich rad, tak mam sanci. Ale to je fuk, tohle neresme, zbytecne te prudim.
Jen bych jeste na svoji obhajobu napsal to, ze tatik to stejne se zarovkou delat bude a me zajima teorie, odpovedi na ty otazky co jsem psal. Neco se naucit, popripade odkazat na to, kde si to mam nastudovat. A nebo vysvetlit proc konkretne je tento postup se zarovkama tak nebezpecny, abych toho okamzite nechal. Ale i na to se muzem radsi vykaslat, pokud by to melo takhle zvedat nervy.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- xxxEDISONxxx
- Příspěvky: 273
- Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
- Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
- xxxEDISONxxx
- Příspěvky: 273
- Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
- Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
Banda píše:Bylo by dobré sehnat schéma k Favoritu, ono se to bude hodit i do budoucna. Pak povolat někoho znalejšího, který opraví měřák a koukne na auto.
S žárovičkou se akorát zjistí kudy teče proud a podle svitu, jestli více nebo méně. Bez schématu se však už nezjistí, jestli ten proud tam má téct i při vypnutém zapalování apod.
Než si tatínek vyhraje se žárovičkou, zkus na netu pohledat schémata a mrknout, kde se dá sehnat ten rezistor do PU (nevím co máte za prodejnu ve Zlíně, takže v tomhle bohužel neporadím).
FAKT NEVIM JESTLI SI NEDĚLÁŠ PRDEL SCHÉMA JE ASI NA TŘETÍ STRÁNCE A SILNĚ POCHYBUJI ŽE SI JEJ TEN PÁN CO SE PTAL PŘEČETL PROTOŽE SE POŘÁD JEN PTÁ NA BLBYNY. DOKONCE JSEM MU POPSAL CO S NÍM MÁ UDĚLAT. ALE VE ZKUTEČNOSTI POSLOUŽÍ JAKO NÁHRADA ZA TOALETNÍ PAPÍR. SPORTU ZDAR
TEN REZISTOR ANI OPRAVOVAT NEMUSÍŠ STEJNĚ TO NIKDO NEPOZNÁ...
Edison: mam v tom vsem ukrutny zmatek, ted zpetne mi to z tveho pohledu zapada, proc jsi tak nastvany, ze jsi mi podle tebe davno vsechno psal, celkem me mrzi, ze to doslo az tak daleko a musim te srat.. informace co jsi mi psal urcite nejake uplatneni nasly/najdou, ctu to dokola a premyslim nad tim a sleduju schema, diky moc! jen jsem si jeste myslel, ze na teoretizovani jak veci funguji toho moc nezkazim a muzu se neco naucit (i na diskuzi nad spatnym postupem), ale vubec se nedivim, ze na to nikdo nereaguje, protoze musim zacit temy uplnymi zaklady, jak pises.. radsi to tu uz skoncim, bo je mi z toho samotnemu neveselo
Kazdopadne moc vsem dekuju za spoustu informaci/casu!
Kazdopadne moc vsem dekuju za spoustu informaci/casu!
- xxxEDISONxxx
- Příspěvky: 273
- Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
- Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
Rozhodně jsi mě nenaštval.
Ale když něco napíšeš a někdo se tě na to zeptá za 5 minut znova zeptá...
Proč sem píšu.
Píšu sem proto že to tu nechci jen tunelovat, chci této společnosti něco přinést. A vzhledem k tomu že několik lidí strávilo moře času tím aby ti pomohli a ty se nechceš nebo nejsi schopen řídit jejich radami tak mě to trochu mrzi. Už jenom důvod pročs ten měřák spálil. Postup se ti zdál složitý taks to odflák a tet to máš. Omlouvá se nechtěl jsem nikoho urazit ponížit ani nic takového. Taky se tu hloupě ptám a taky mě tu za to tlučou.
Ale když něco napíšeš a někdo se tě na to zeptá za 5 minut znova zeptá...
Proč sem píšu.
Píšu sem proto že to tu nechci jen tunelovat, chci této společnosti něco přinést. A vzhledem k tomu že několik lidí strávilo moře času tím aby ti pomohli a ty se nechceš nebo nejsi schopen řídit jejich radami tak mě to trochu mrzi. Už jenom důvod pročs ten měřák spálil. Postup se ti zdál složitý taks to odflák a tet to máš. Omlouvá se nechtěl jsem nikoho urazit ponížit ani nic takového. Taky se tu hloupě ptám a taky mě tu za to tlučou.
Jo, jasny, chapu a jeste jednou diky moc.
Ja se snazim, jen to neni tady v diskuzi videt. Ctu si zaklady a snazim se nad tim hlavne premyslet. K tomu co jsi napsal bych jinak musel mit jeste plno dotazu (bohuzel, ale proste jsem total amater) a to uz by byl blazinec. Zkusim je vychrlit na nekoho v realu.
Me ani tak nejde o to, abych tuto zavadu sam spravil. Auto urcite pujde k odbornikovi, jen bych se do toho rad postupne dostal.
A cele me spaleni PUcka vedlo k tomu, ze jsem se zacal vazne zajimat. Ale na tohle jsem si v zivote uz zvykl. Nevim jak ostatni, ale ja se v zivote naucil nejvic z tech nejvetsich chyb (ale z chyb obecne, kdovi jestli to vubec jde jinak). A spalene PUcko je jeste brnkacka (podle mych meritek).
Ja se snazim, jen to neni tady v diskuzi videt. Ctu si zaklady a snazim se nad tim hlavne premyslet. K tomu co jsi napsal bych jinak musel mit jeste plno dotazu (bohuzel, ale proste jsem total amater) a to uz by byl blazinec. Zkusim je vychrlit na nekoho v realu.
Me ani tak nejde o to, abych tuto zavadu sam spravil. Auto urcite pujde k odbornikovi, jen bych se do toho rad postupne dostal.
A cele me spaleni PUcka vedlo k tomu, ze jsem se zacal vazne zajimat. Ale na tohle jsem si v zivote uz zvykl. Nevim jak ostatni, ale ja se v zivote naucil nejvic z tech nejvetsich chyb (ale z chyb obecne, kdovi jestli to vubec jde jinak). A spalene PUcko je jeste brnkacka (podle mych meritek).
- xxxEDISONxxx
- Příspěvky: 273
- Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
- Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
Na co jsou mu všechny tyto rady, když hned na začátku se přiznává k tomuto:xxxEDISONxxx píše: ... U Favorita musím poradit jen to aby vyndal tu desku s relátky a pojistkami co tam je a pořádně jí propájel a následně začal hledat tím ampérmetem. Mimo to pán by to měl podle mě svěřit odborníkům protože nemá velkou šanci nemá ani cenu mu sem dávat schéma protože v něm stejně nebude umět číst ale pokud to chce zkusit zde je
dále bych doplnil Schéma si přečti a zaškrtej všchny spotřebiče co jdou zapnout bez klíčku a prověř je...
tady jeKód: Vybrat vše
http://favorit.unas.cz/index/index.php?okno=elektro
...
Myslím, že jsem mu taky hned v začátku radil následující:neonProto píše: ... Taky dekuju moc za popis opravy/problemu, sam to teda neopravim,ale jeste jsem ani v zivote nepajel a cist schemata neumim, aspon vim, ze to ma cenu resit. ...
A platí to jak o opravě autoelektriky, tak i obou měřáků (myslím, že na to, že o elektrice ví jen, že kope, tak začal válčit hned na několika frontách)kokun píše: Najdi někoho, do tomu hoví lépe než ty, nech to opraví - nebo to poser*eš naultimo. Ty se bohužel řadíš mezi ty, co měří proud, či odpor v el. zásuvce
A na seznamování se s elektrikou (elektronikou) si pro začátek vzal příliš velké sousto
Toto bude ta správná cesta - a jak už kdysi Komenský napsal: "Od jednoduchého k složitějšímu ..."neonProto píše: ... Ctu si zaklady a snazim se nad tim hlavne premyslet. K tomu co jsi napsal bych jinak musel mit jeste plno dotazu (bohuzel, ale proste jsem total amater) a to uz by byl blazinec. Zkusim je vychrlit na nekoho v realu.
Me ani tak nejde o to, abych tuto zavadu sam spravil. Auto urcite pujde k odbornikovi, jen bych se do toho rad postupne dostal. ...
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
- xxxEDISONxxx
- Příspěvky: 273
- Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
- Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
no pokud to bereš tak že radíš jenom jemu pak jsme mu měli hned na první straně napsat ať to dá do servisu a dál se s ním nebavit. Pokud to bude čís někdo se znalostmi dostane tu pár základní informací jak postupovat při řešení daného problému a budou mu poskytnuty podkaldy a návod jak s nimi pracovat.
Obrátit se s tím na odborníka jsem psal už při prvních dotazech na tohle téma na www.skodahome.cz - jenže mezi autařema je to s ochotou platit za odborný servis ještě horší než s opravama elektroniky. Každý chce ušetřit co jen může. Fakt je, že dát takové auto do značkáče znamená:
1) nechat jim tam auto bez dohledu (houfně nedovolují účast majitele na dílně při zákroku), někdy i více jak několik dnů.
2) nedozvědět se často vůbec nic, protože řeknou, že závada se neprojevila - přitom na tachometru přibyde často i několik desítek km, pokud je teda auto pojízdné.
3) zaplatit nemalou sumu - za hodinu si jsou schopní říct i více než 500,- přestože nic neopravili ani nezjistili.
Každej schopnější mechanik jde do soukroma, protože může dělat "zakázky bez papíru", na kterých má vejvar větší o neodvedenou daň - velice často s nezmenšenou kvalitou. Naopak ve značkáčích se uplatní právě ty vemena, který by se na soukromo vůbec neuživily, protože jsou to lemplové non plus ultra - a v hodinovce mají aspoň nějakej vejdělek...
A v neznačkáči zase velice často nikdo kdo by pořádně rozuměl elektrice není... A pak chtějte, aby lidi dávali auto RÁDI do servisu...
1) nechat jim tam auto bez dohledu (houfně nedovolují účast majitele na dílně při zákroku), někdy i více jak několik dnů.
2) nedozvědět se často vůbec nic, protože řeknou, že závada se neprojevila - přitom na tachometru přibyde často i několik desítek km, pokud je teda auto pojízdné.
3) zaplatit nemalou sumu - za hodinu si jsou schopní říct i více než 500,- přestože nic neopravili ani nezjistili.
Každej schopnější mechanik jde do soukroma, protože může dělat "zakázky bez papíru", na kterých má vejvar větší o neodvedenou daň - velice často s nezmenšenou kvalitou. Naopak ve značkáčích se uplatní právě ty vemena, který by se na soukromo vůbec neuživily, protože jsou to lemplové non plus ultra - a v hodinovce mají aspoň nějakej vejdělek...
A v neznačkáči zase velice často nikdo kdo by pořádně rozuměl elektrice není... A pak chtějte, aby lidi dávali auto RÁDI do servisu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- xxxEDISONxxx
- Příspěvky: 273
- Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
- Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
To je absolutní pravda.Když jsem si vyměnil tlumiče jel jsem na geometrii ještě jim říkám neheverujte mi to za prahy je to shnilí a co myslíte jen jsem si odběhl objednat lemy do kanceláře (opravnu má příbuzný) a blatníky ten blbec mi provalil celou platli heveru do prahu. A ještě mi povídá když jsem se vrátil "já za to nemůžu bylo to zeslabený korozí... " ZABÍJET takový kre**ény
Protože mě sinclair v tomto vlákně vyprovokoval k vyfocení vnitřku mojí PU120-tky, objevil jsem zároveň nutnost provést opravu ulomených fixačních čepů statoru přepínače a nutnou údržbu. Níže tedy přikládám foto z opravy tohoto mého parťáka.
Koupeno v r. 1968 v Brně Tř. vítězství 23 za 820,-Kčs v papírovém obalu. K mému zklamání jsem hned při zkoušení zjistil zkratovaný rozsah 300V~ s 30V~, takže jsem ho musel hned rozebrat a opravit (záruku by beztak usmrkancovi neuznali). O pár let později se mi podařilo urazit ručičku a vyrobit ze skla novou. Je tak dokonalá, že ani servis Metry na Kapucínském náměstí, kam jsem ji později dal na GO, ji neodhalil. Dostala jen nový zadní kryt a konečně i přenosný obal. Vydržela se mnou neskutečná příkoří.
Koupeno v r. 1968 v Brně Tř. vítězství 23 za 820,-Kčs v papírovém obalu. K mému zklamání jsem hned při zkoušení zjistil zkratovaný rozsah 300V~ s 30V~, takže jsem ho musel hned rozebrat a opravit (záruku by beztak usmrkancovi neuznali). O pár let později se mi podařilo urazit ručičku a vyrobit ze skla novou. Je tak dokonalá, že ani servis Metry na Kapucínském náměstí, kam jsem ji později dal na GO, ji neodhalil. Dostala jen nový zadní kryt a konečně i přenosný obal. Vydržela se mnou neskutečná příkoří.