Spálil jsem PU120?

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#46 Příspěvek od Banda »

Bylo by dobré sehnat schéma k Favoritu, ono se to bude hodit i do budoucna. Pak povolat někoho znalejšího, který opraví měřák a koukne na auto.
S žárovičkou se akorát zjistí kudy teče proud a podle svitu, jestli více nebo méně. Bez schématu se však už nezjistí, jestli ten proud tam má téct i při vypnutém zapalování apod.
Než si tatínek vyhraje se žárovičkou, zkus na netu pohledat schémata a mrknout, kde se dá sehnat ten rezistor do PU (nevím co máte za prodejnu ve Zlíně, takže v tomhle bohužel neporadím).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#47 Příspěvek od EKKAR »

neonProto píše:Pises at na to vubec nesaham, nic neresim, ale pak jsi zminil, ze jestli budu postupovat podle vasich rad, tak mam sanci. Ale to je fuk, tohle neresme, zbytecne te prudim.

Jen bych jeste na svoji obhajobu napsal to, ze tatik to stejne se zarovkou delat bude a me zajima teorie, odpovedi na ty otazky co jsem psal. Neco se naucit, popripade odkazat na to, kde si to mam nastudovat. A nebo vysvetlit proc konkretne je tento postup se zarovkama tak nebezpecny, abych toho okamzite nechal. Ale i na to se muzem radsi vykaslat, pokud by to melo takhle zvedat nervy.
Pantátovi doporuč, ať sepíše poslední vůli a pak ať si spánembohem jde hrát s tou jeho žárovečkou. Až ho šlehne vzteky z toho, že nic nezjistil, budete aspoň mít u notáře o starost míň. Interpretovat výsledky takového "měření" totiž dokáže jen starý praktik, který ví z hlavy, co kudy má a nemá téct. Každý jiný normální elektrikář si vezme měřák a hlavně SCHÉMA. Kromě toho, každý normální člověk který nerozumí elektrice začíná nikoliv s rejpáním se v instalaci auta. Ty to raději opravdu přenech odborníkům. A pokud má pantáta dojem, že autoelektrice rozumí líp než lidé, kteří k tomu účelu navštěvovali několik roků specializovaná školicí zařízení a absolvovali proto i patřičné zkoušky, nevyvracej mu to, za rodinné rozbroje to nestojí - jak jsem pochopil, Ty dědicem nejsi, takže on se může hájit vlastnickým právem a kde čím okolo. Ale až budeš jednou TY SÁM vlastnit nějaké auto, skutečně k němu svého fotříka s nějakou žárovečkou na drátech NEPOUŠTĚJ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#48 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

Napsal jsem ti co si mas na studovat. Začni fyzikou pro záladní školy a ohmovým zákonem. :twisted: :sm: :wand: :pravnik: :svolat: a už mě :toilet: nebo :scared: :scared:

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#49 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

Banda píše:Bylo by dobré sehnat schéma k Favoritu, ono se to bude hodit i do budoucna. Pak povolat někoho znalejšího, který opraví měřák a koukne na auto.
S žárovičkou se akorát zjistí kudy teče proud a podle svitu, jestli více nebo méně. Bez schématu se však už nezjistí, jestli ten proud tam má téct i při vypnutém zapalování apod.
Než si tatínek vyhraje se žárovičkou, zkus na netu pohledat schémata a mrknout, kde se dá sehnat ten rezistor do PU (nevím co máte za prodejnu ve Zlíně, takže v tomhle bohužel neporadím).

FAKT NEVIM JESTLI SI NEDĚLÁŠ PRDEL SCHÉMA JE ASI NA TŘETÍ STRÁNCE A SILNĚ POCHYBUJI ŽE SI JEJ TEN PÁN CO SE PTAL PŘEČETL PROTOŽE SE POŘÁD JEN PTÁ NA BLBYNY. DOKONCE JSEM MU POPSAL CO S NÍM MÁ UDĚLAT. ALE VE ZKUTEČNOSTI POSLOUŽÍ JAKO NÁHRADA ZA TOALETNÍ PAPÍR. SPORTU ZDAR

TEN REZISTOR ANI OPRAVOVAT NEMUSÍŠ STEJNĚ TO NIKDO NEPOZNÁ...

Uživatelský avatar
neonProto
Příspěvky: 17
Registrován: 20 kvě 2011, 02:00

#50 Příspěvek od neonProto »

Edison: mam v tom vsem ukrutny zmatek, ted zpetne mi to z tveho pohledu zapada, proc jsi tak nastvany, ze jsi mi podle tebe davno vsechno psal, celkem me mrzi, ze to doslo az tak daleko a musim te srat.. informace co jsi mi psal urcite nejake uplatneni nasly/najdou, ctu to dokola a premyslim nad tim a sleduju schema, diky moc! jen jsem si jeste myslel, ze na teoretizovani jak veci funguji toho moc nezkazim a muzu se neco naucit (i na diskuzi nad spatnym postupem), ale vubec se nedivim, ze na to nikdo nereaguje, protoze musim zacit temy uplnymi zaklady, jak pises.. radsi to tu uz skoncim, bo je mi z toho samotnemu neveselo

Kazdopadne moc vsem dekuju za spoustu informaci/casu!

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#51 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

Rozhodně jsi mě nenaštval.

Ale když něco napíšeš a někdo se tě na to zeptá za 5 minut znova zeptá...

Proč sem píšu.

Píšu sem proto že to tu nechci jen tunelovat, chci této společnosti něco přinést. A vzhledem k tomu že několik lidí strávilo moře času tím aby ti pomohli a ty se nechceš nebo nejsi schopen řídit jejich radami tak mě to trochu mrzi. Už jenom důvod pročs ten měřák spálil. Postup se ti zdál složitý taks to odflák a tet to máš. Omlouvá se nechtěl jsem nikoho urazit ponížit ani nic takového. Taky se tu hloupě ptám a taky mě tu za to tlučou.

Uživatelský avatar
neonProto
Příspěvky: 17
Registrován: 20 kvě 2011, 02:00

#52 Příspěvek od neonProto »

Jo, jasny, chapu a jeste jednou diky moc.
Ja se snazim, jen to neni tady v diskuzi videt. Ctu si zaklady a snazim se nad tim hlavne premyslet. K tomu co jsi napsal bych jinak musel mit jeste plno dotazu (bohuzel, ale proste jsem total amater) a to uz by byl blazinec. Zkusim je vychrlit na nekoho v realu.

Me ani tak nejde o to, abych tuto zavadu sam spravil. Auto urcite pujde k odbornikovi, jen bych se do toho rad postupne dostal.

A cele me spaleni PUcka vedlo k tomu, ze jsem se zacal vazne zajimat. Ale na tohle jsem si v zivote uz zvykl. Nevim jak ostatni, ale ja se v zivote naucil nejvic z tech nejvetsich chyb (ale z chyb obecne, kdovi jestli to vubec jde jinak). A spalene PUcko je jeste brnkacka (podle mych meritek).

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#53 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

nevím kolik ti je let ale pokud tě to baví jdi studovat elektroniku protože lidí co jdou dělat to co je baví je hodně málo.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#54 Příspěvek od kokun »

xxxEDISONxxx píše: ... U Favorita musím poradit jen to aby vyndal tu desku s relátky a pojistkami co tam je a pořádně jí propájel a následně začal hledat tím ampérmetem. Mimo to pán by to měl podle mě svěřit odborníkům protože nemá velkou šanci nemá ani cenu mu sem dávat schéma protože v něm stejně nebude umět číst ale pokud to chce zkusit zde je
dále bych doplnil Schéma si přečti a zaškrtej všchny spotřebiče co jdou zapnout bez klíčku a prověř je...

Kód: Vybrat vše

http://favorit.unas.cz/index/index.php?okno=elektro
tady je
...
Na co jsou mu všechny tyto rady, když hned na začátku se přiznává k tomuto:
neonProto píše: ... Taky dekuju moc za popis opravy/problemu, sam to teda neopravim,ale jeste jsem ani v zivote nepajel a cist schemata neumim, aspon vim, ze to ma cenu resit. ...
Myslím, že jsem mu taky hned v začátku radil následující:
kokun píše: Najdi někoho, do tomu hoví lépe než ty, nech to opraví - nebo to poser*eš naultimo. Ty se bohužel řadíš mezi ty, co měří proud, či odpor v el. zásuvce :cry: :wink:
A platí to jak o opravě autoelektriky, tak i obou měřáků (myslím, že na to, že o elektrice ví jen, že kope, tak začal válčit hned na několika frontách) :cry:
A na seznamování se s elektrikou (elektronikou) si pro začátek vzal příliš velké sousto :wink:
neonProto píše: ... Ctu si zaklady a snazim se nad tim hlavne premyslet. K tomu co jsi napsal bych jinak musel mit jeste plno dotazu (bohuzel, ale proste jsem total amater) a to uz by byl blazinec. Zkusim je vychrlit na nekoho v realu.

Me ani tak nejde o to, abych tuto zavadu sam spravil. Auto urcite pujde k odbornikovi, jen bych se do toho rad postupne dostal. ...
Toto bude ta správná cesta - a jak už kdysi Komenský napsal: "Od jednoduchého k složitějšímu ..."
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
Banda
Příspěvky: 1170
Registrován: 22 bře 2005, 01:00
Bydliště: OV

#55 Příspěvek od Banda »

Aha, tak to se omlouvám, to mi uniklo. Tak to je super, máme schéma k Favoritu, máme schéma k PU-čku, co nám ještě chybí? :)
Pevné nervy a ...

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#56 Příspěvek od kokun »

... někdo, kdo to opraví. Ale neonProto to určitě nebude 8O :cry:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#57 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

no pokud to bereš tak že radíš jenom jemu pak jsme mu měli hned na první straně napsat ať to dá do servisu a dál se s ním nebavit. Pokud to bude čís někdo se znalostmi dostane tu pár základní informací jak postupovat při řešení daného problému a budou mu poskytnuty podkaldy a návod jak s nimi pracovat.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#58 Příspěvek od EKKAR »

Obrátit se s tím na odborníka jsem psal už při prvních dotazech na tohle téma na www.skodahome.cz - jenže mezi autařema je to s ochotou platit za odborný servis ještě horší než s opravama elektroniky. Každý chce ušetřit co jen může. Fakt je, že dát takové auto do značkáče znamená:
1) nechat jim tam auto bez dohledu (houfně nedovolují účast majitele na dílně při zákroku), někdy i více jak několik dnů.
2) nedozvědět se často vůbec nic, protože řeknou, že závada se neprojevila - přitom na tachometru přibyde často i několik desítek km, pokud je teda auto pojízdné.
3) zaplatit nemalou sumu - za hodinu si jsou schopní říct i více než 500,- přestože nic neopravili ani nezjistili.
Každej schopnější mechanik jde do soukroma, protože může dělat "zakázky bez papíru", na kterých má vejvar větší o neodvedenou daň - velice často s nezmenšenou kvalitou. Naopak ve značkáčích se uplatní právě ty vemena, který by se na soukromo vůbec neuživily, protože jsou to lemplové non plus ultra - a v hodinovce mají aspoň nějakej vejdělek...
A v neznačkáči zase velice často nikdo kdo by pořádně rozuměl elektrice není... A pak chtějte, aby lidi dávali auto RÁDI do servisu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#59 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

To je absolutní pravda.Když jsem si vyměnil tlumiče jel jsem na geometrii ještě jim říkám neheverujte mi to za prahy je to shnilí a co myslíte jen jsem si odběhl objednat lemy do kanceláře (opravnu má příbuzný) a blatníky ten blbec mi provalil celou platli heveru do prahu. A ještě mi povídá když jsem se vrátil "já za to nemůžu bylo to zeslabený korozí... " ZABÍJET takový kre**ény :evil:

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#60 Příspěvek od masar »

Protože mě sinclair v tomto vlákně vyprovokoval k vyfocení vnitřku mojí PU120-tky, objevil jsem zároveň nutnost provést opravu ulomených fixačních čepů statoru přepínače a nutnou údržbu. Níže tedy přikládám foto z opravy tohoto mého parťáka.
Koupeno v r. 1968 v Brně Tř. vítězství 23 za 820,-Kčs v papírovém obalu. K mému zklamání jsem hned při zkoušení zjistil zkratovaný rozsah 300V~ s 30V~, takže jsem ho musel hned rozebrat a opravit (záruku by beztak usmrkancovi neuznali). O pár let později se mi podařilo urazit ručičku a vyrobit ze skla novou. Je tak dokonalá, že ani servis Metry na Kapucínském náměstí, kam jsem ji později dal na GO, ji neodhalil. Dostala jen nový zadní kryt a konečně i přenosný obal. Vydržela se mnou neskutečná příkoří.
Přílohy
Ulomené fixační čepy jsem nahradil mosaznými, pro které jsem vyvrtal otvory ve statorech.
Ulomené fixační čepy jsem nahradil mosaznými, pro které jsem vyvrtal otvory ve statorech.
zadní.jpg
přední.jpg

Odpovědět

Zpět na „Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin“