Krokosvorky na autobaterii a pájení
Moderátor: Moderátoři
Krokosvorky na autobaterii a pájení
Dobrý den, hledal jsem zde nějaké podobné téma, ale nenašel...
Pájeli jste někdo na krokosvorky podobné těmto http://www.vapol.cz/cz/produkt/kleste-k-nabijecce-30a/? Nemám je tedy z tohoto obchodu, ale vypadají podobně. Nedaří se mi totiž k nim připájet vodič. Špatně se to prohřívá a když cín konečně trochu povolí, tak to tam pak stejně nedrží. Pájím přímo na tu vnitřní stranu, tak možná, že to je ten problém, ale žádné speciální místo na uchycení/pájení tam není. Používám klasickou trafopájku 75 VA a hrotovou mikropájku 48 W (ta to kupodivu prohřeje lépe). Má s tím někdo prosím nějaké zkušenosti?
Pájeli jste někdo na krokosvorky podobné těmto http://www.vapol.cz/cz/produkt/kleste-k-nabijecce-30a/? Nemám je tedy z tohoto obchodu, ale vypadají podobně. Nedaří se mi totiž k nim připájet vodič. Špatně se to prohřívá a když cín konečně trochu povolí, tak to tam pak stejně nedrží. Pájím přímo na tu vnitřní stranu, tak možná, že to je ten problém, ale žádné speciální místo na uchycení/pájení tam není. Používám klasickou trafopájku 75 VA a hrotovou mikropájku 48 W (ta to kupodivu prohřeje lépe). Má s tím někdo prosím nějaké zkušenosti?
Protože tyhle "kleště" nejsou určený k připájení, ale k nakrimpování = svéráznýmu NALISOVÁNÍ NA KONEC KABELU. Dělá se to tak, že se oholí asi 2-3cm kabelu, ohne se podél izolace zpět a takto vzniklý tlustší konec se zalisuje do k tomu určenému konce jednoho ramena kleští - a přetáhne se to tou gumou.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Dá se to v pohodě pájet s kvalitním, nebo agresivnějším tavidlem (můžeš použít i např. pájecí kapalinu na nerez, nebo přímo chlorid zinečnatý - oplach nutný!!! jinak se ti to časem rozpadne). Samozřejmostí je dobré prohřátí.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Myslím, že s tak malými výkony páječek to prostě nejsi schopný prohřát.
Má to velkou plochu a působí to jako chladič.
Nahřej to ještě zároveň nad plynem nebo aspoň nad zapalovačem a per do toho OBĚMA pájkami. Chce to víc rukou.
Druhý problém může být v povrchové úpravě svorek. Z čeho to je? Jsou měděné? Jsou očištěné od kysličníku. Nejsou niklované?
Pokud jsou niklované , pak je dobré použít pájecí vodičku jako třeba "NEUTRÁLNÍ PÁJECÍ KAPALINA" . Na nikl funguje výborně, ale i na ostatní běžné povrchy (mosaz, železo).
http://www.gme.cz/cz/s-paj-kap-ne-p745-007.html Asi moc neutrální nebude, ale funguje.
Má to velkou plochu a působí to jako chladič.
Nahřej to ještě zároveň nad plynem nebo aspoň nad zapalovačem a per do toho OBĚMA pájkami. Chce to víc rukou.
Druhý problém může být v povrchové úpravě svorek. Z čeho to je? Jsou měděné? Jsou očištěné od kysličníku. Nejsou niklované?
Pokud jsou niklované , pak je dobré použít pájecí vodičku jako třeba "NEUTRÁLNÍ PÁJECÍ KAPALINA" . Na nikl funguje výborně, ale i na ostatní běžné povrchy (mosaz, železo).
http://www.gme.cz/cz/s-paj-kap-ne-p745-007.html Asi moc neutrální nebude, ale funguje.
Pokud to budeš pájet, nasákne se jak pájecí prostředek, tak vlastní pájka (cín) do mezer mezi jednotlivými vlákny licny kabelu a konec kabelu tak ztuhne - a bude mít snahu se lámat. Všimni si - v autě není žádný originální konektor na kabel pájený, vždycky jsou naskřipované = KRIMPOVANÉ. Důvodem je právě odolnost proti odlomení konce. Dobře nakrimpovaný konektor má srovnatelný kontaktní odpor jako pájený - a je v automotive nejběžnějším druhem spoje kabel - konektor.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mám pravděpodobně ty samý - a jsou VSKUTKU ocelový, jen s Cu povlakem (asi galvan) - kvůli povrchový ochraně proti rzi a lepšímu kontaktu. Pájení by to asi sice vydrželo, ale já jsem to zalisoval - zatím (už asi 5 let) to drží a startovat s tím jde dost dobře.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Bohužel mám pocit, že ta měď na povrchu není z důvodu ochrany proti korozi, ale pouze pro vytvoření iluze, že se jedná o Cu masiv a tím zvýšení prodeje. To samé ti hajzlíci dělají se startovacími kabely - nepřirozeně tlustá izolace, budící dojem solidnosti, a uvnitř slabounký vodič.
kowicz: To s vytvrdnutím lanka díky nasáklému cínu je asi pravda, ale ty to asi nebudeš používat v autě za provozu, ale jako pomůcku pro nabíjení. Takže ti tvrdnutí lanka může být vcelku fuk. Co si tak pamatuju, tak kdysi jsme v práci máčeli kabelová oka s Cu lanem do cínové lázně, takže se to používalo běžně. Až později byly vyvinuty "suché" technologie, které jsou taky velmi spolehlivé - ovšem pokud je to uděláno pořádně na patřičném nástroji.
Pořádné přiletování může myslím s domácím mačkáním ve svěráku a rozťukání důlčíkem směle soupeřit.
Já osobně bych udělal obojí - zamáčknul to jak se nejlíp dá a pak to procucal cínem. Když to budeš dělat nad plynem, tak tam ten cín stačí jen přiložit a on se natáhne. V tvém případě je problém s nedostatkem tepla.
kowicz: To s vytvrdnutím lanka díky nasáklému cínu je asi pravda, ale ty to asi nebudeš používat v autě za provozu, ale jako pomůcku pro nabíjení. Takže ti tvrdnutí lanka může být vcelku fuk. Co si tak pamatuju, tak kdysi jsme v práci máčeli kabelová oka s Cu lanem do cínové lázně, takže se to používalo běžně. Až později byly vyvinuty "suché" technologie, které jsou taky velmi spolehlivé - ovšem pokud je to uděláno pořádně na patřičném nástroji.
Pořádné přiletování může myslím s domácím mačkáním ve svěráku a rozťukání důlčíkem směle soupeřit.
Já osobně bych udělal obojí - zamáčknul to jak se nejlíp dá a pak to procucal cínem. Když to budeš dělat nad plynem, tak tam ten cín stačí jen přiložit a on se natáhne. V tvém případě je problém s nedostatkem tepla.