VARTA Autobaterie Black/Blue/Silver - v čem se liší?
Moderátor: Moderátoři
- tempreader
- Příspěvky: 89
- Registrován: 24 led 2011, 01:00
VARTA Autobaterie Black/Blue/Silver - v čem se liší?
Dobrý den,
neví někdo jaký je technologický (příp. výrobní) rozdíl (ne reklamní řeči z letáku) v autobateriích VARTA řady Black / Blue / Silver ???
Vyrábí se snad na jedné lince a na závěr jsou pomocí nějakého měření "roztříděny" do jednotlivých řad?
A proč mi konfigurátor na stránkách www.varta-automotive.cz doporučí různé kapacity akumulátoru z různých řad (viz obr. níže) pro to samé auto???
Takže z toho doporučení plyne že "nejlepší" je řada Black protože stačí jen 45Ah, z řady Blue to už musí být 52Ah a "nejhorší" je Silver protože pro to samé auto doporučuje 54Ah nebo 63Ah i když podle marketingu a ceny je to přesně opačně???
neví někdo jaký je technologický (příp. výrobní) rozdíl (ne reklamní řeči z letáku) v autobateriích VARTA řady Black / Blue / Silver ???
Vyrábí se snad na jedné lince a na závěr jsou pomocí nějakého měření "roztříděny" do jednotlivých řad?
A proč mi konfigurátor na stránkách www.varta-automotive.cz doporučí různé kapacity akumulátoru z různých řad (viz obr. níže) pro to samé auto???
Takže z toho doporučení plyne že "nejlepší" je řada Black protože stačí jen 45Ah, z řady Blue to už musí být 52Ah a "nejhorší" je Silver protože pro to samé auto doporučuje 54Ah nebo 63Ah i když podle marketingu a ceny je to přesně opačně???
- Přílohy
-
- VARTA Autobaterie Octavia I.png
- Konfigurátor VARTA: www.varta-automotive.cz
- (33.67 KiB) Staženo 107 x
Ty technologie se liší přísadami, které výrobce přidává do základní hmoty = do olova, aby výsledná baterie měla lepší vlastnosti než kdyby byla jen "z čistého olova". Důvodem třeba přídavku malého dílu % stříbra je snížení vnitřního odporu akumulátoru atp. Další přísady mají za úkol zmenšit samovybíjení, zlepšit hospodaření akumulátoru s vodou z elektrolytu atp. Tolik k rozdílům.
A ten konfigurátor - není to o tom, jakou kapacitu dané auto potřebuje, ani jak velký startovací proud ten který typ dodá - konfigurátor jen doplňuje hodnotu kapacity do "chlívku", kterým je velikost prostoru pro baterii v tom kterém daném autě. Takže do toho samého prostoru se vejde 44Ah baterie základního provedení, ale třeba řada Silver díky své větší měrné kapacitě a většímu startovacímu výkonu "nacpe" do stejného objemu větší kapacitu neboli - stejně "výkonná" baterie lepší řady může být rozměrově i hmotnostně menší, než baterie z řady základní...
A ten konfigurátor - není to o tom, jakou kapacitu dané auto potřebuje, ani jak velký startovací proud ten který typ dodá - konfigurátor jen doplňuje hodnotu kapacity do "chlívku", kterým je velikost prostoru pro baterii v tom kterém daném autě. Takže do toho samého prostoru se vejde 44Ah baterie základního provedení, ale třeba řada Silver díky své větší měrné kapacitě a většímu startovacímu výkonu "nacpe" do stejného objemu větší kapacitu neboli - stejně "výkonná" baterie lepší řady může být rozměrově i hmotnostně menší, než baterie z řady základní...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tempreader
- Příspěvky: 89
- Registrován: 24 led 2011, 01:00
Díky za názor, konfigurátor by asi tak jak píšeš mohl pracovat, ale pak jaksi "předimezuje" v těch lepších případech kapacitu, což jednak znamená podstatně dražší baterii a u staršího auta možnost že alternátor původně dimenzovaný na menší kapacitu nebude vždy stíhat dobíjet (kratší trasy) a baterie bude pracovat většinou v "polovybitém" stavu, což nesvědčí její životnosti.
A ty přísady - Kalcium nebo stříbro jsou prezentovány hlavně jako důvod pro snížení plynování, proto takto dopované baterie můžou být tzv. bezúdržbové (bez zátek), s "čistým" olovem vždy se zátkami, tj. "údržbové".
Jsem myslel jestli by se tady nenašel někdo kdo nějak "vidí" do vlastní výroby a mohl by konkrétně říci v čem se řady Black / Blue / Silver liší, ale to by asi byla velká náhoda (že by to někdo konkrétně věděl a nehádal jako já)
A ty přísady - Kalcium nebo stříbro jsou prezentovány hlavně jako důvod pro snížení plynování, proto takto dopované baterie můžou být tzv. bezúdržbové (bez zátek), s "čistým" olovem vždy se zátkami, tj. "údržbové".
Jsem myslel jestli by se tady nenašel někdo kdo nějak "vidí" do vlastní výroby a mohl by konkrétně říci v čem se řady Black / Blue / Silver liší, ale to by asi byla velká náhoda (že by to někdo konkrétně věděl a nehádal jako já)
Nemáš pravdu - "silnější" baterka neznamená, že by ji alternátor nestíhal dobíjet, protože kolik vezme startér při natočení motoru neurčuje ani baterka, ani alternátor. Je to jako se zásobním bazénem - prostě větší bazén dovolí vícekrát odebrat nějaké množství, než se vyprázdní - a přitom ho může doplňovat jen ruční pumpa... Naopak baterka s větší kapacitou bude výhodnější při častějších startech = "couračce kolem komína". Množství energie odebrané při jednom startu je nahrazeno už po cca 5 minutách běhu motoru s otáčkami 2500rpm a více. Stačí počítat. Jiná situace je když je baterie úplně vybitá - "nabít ji jízdou" z vybitého stavu trvá mnohokrát déle...
Ty přísady nikdo neřekne - a už vůbec ne kolik a k čemu jsou. Víc hlídané je už asi jen složení Becherova liquére nebo CocaColy...
Ty přísady nikdo neřekne - a už vůbec ne kolik a k čemu jsou. Víc hlídané je už asi jen složení Becherova liquére nebo CocaColy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
CocaCola 100 gramů cukru, 900 gramů vody...
V nějakém propagačním materiálu Varta, byl obrázek podle kterého záleží na tvaru olověných rámečků. Zatímco obyčejné akumulátory mají rámeček (silnější po obvodu) vyplněný tenčíma pravoúhlýma mřížema, ty lepší mají tvar stromečku. V blízkosti vývodů (vrchní strana článku) mají víc olova a tím dosahují lepšího rozložení proudové hustoty.
Možná je to jen reklamní trik. Varta PowerFrame.
V nějakém propagačním materiálu Varta, byl obrázek podle kterého záleží na tvaru olověných rámečků. Zatímco obyčejné akumulátory mají rámeček (silnější po obvodu) vyplněný tenčíma pravoúhlýma mřížema, ty lepší mají tvar stromečku. V blízkosti vývodů (vrchní strana článku) mají víc olova a tím dosahují lepšího rozložení proudové hustoty.
Možná je to jen reklamní trik. Varta PowerFrame.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
...a Coca nikde protože je to drogaHabesan píše:CocaCola 100 gramů cukru, 900 gramů vody...
Všechno bezúdržbový baterie.Do těch mejch stařičkejch aut absolutně nevhodný.Vyrábí se i Varta Standard ale už jsou málo vidět.Zachvíli údržbový baterie asi vymizej.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Nevim proc by byla bezudrzbova baterka nevhodna do starickyho auta. Minule jsem se byl podivat na nejake jizde veteranu u nas ve meste a v motorovym prostoru "ameriky" z padesatych let vycistenem a nalestenem tak, ze oci prechazely trunila v pohode Varta Silver...Sandal píše: Všechno bezúdržbový baterie.Do těch mejch stařičkejch aut absolutně nevhodný.Vyrábí se i Varta Standard ale už jsou málo vidět.Zachvíli údržbový baterie asi vymizej.
No já ty bezúdržbovky nemám rád.Ikdyž se z nich voda vyváří jen málo tak dolít do ni vodu nejde.Když se vyvaří třeba při poruše nabíjení tak je i battery v piče.A to u starejch aut dost hrozí.Prostě jak to nemá špunty tak jdu od toho.
PS Mám taky doma starou ameriku a můžu říct že oni tam tehdy montovali nabíjení to co my teď tady.
PS Mám taky doma starou ameriku a můžu říct že oni tam tehdy montovali nabíjení to co my teď tady.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Jo, v tomhle plny souhlas. Pokud to nemas moznost osetrit tak, aby zavada proste nemohla vzniknout, je zbytecne nechat znicit baterku.Sandal píše:Když se vyvaří třeba při poruše nabíjení tak je i battery v piče.A to u starejch aut dost hrozí.Prostě jak to nemá špunty tak jdu od toho.
To pak dojde i na takove reseni, jako je nahrada stareho releoveho regulatoru nabijeni necim modernejsim - treba rizeni buzeni starickeho dynama v Buicku pres Atmel a PWM do statoru, pricemz cela elektronika byla vestavena do deklu puvodniho regulatoru, jak to resil pro jednoho milovnika veteranu kolega...