VARTA Autobaterie Black/Blue/Silver - v čem se liší?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tempreader
Příspěvky: 89
Registrován: 24 led 2011, 01:00

VARTA Autobaterie Black/Blue/Silver - v čem se liší?

#1 Příspěvek od tempreader »

Dobrý den,
neví někdo jaký je technologický (příp. výrobní) rozdíl (ne reklamní řeči z letáku) v autobateriích VARTA řady Black / Blue / Silver ???
Vyrábí se snad na jedné lince a na závěr jsou pomocí nějakého měření "roztříděny" do jednotlivých řad?

A proč mi konfigurátor na stránkách www.varta-automotive.cz doporučí různé kapacity akumulátoru z různých řad (viz obr. níže) pro to samé auto???

Takže z toho doporučení plyne že "nejlepší" je řada Black protože stačí jen 45Ah, z řady Blue to už musí být 52Ah a "nejhorší" je Silver protože pro to samé auto doporučuje 54Ah nebo 63Ah i když podle marketingu a ceny je to přesně opačně???
Přílohy
VARTA Autobaterie Octavia I.png
Konfigurátor VARTA: www.varta-automotive.cz
(33.67 KiB) Staženo 107 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Ty technologie se liší přísadami, které výrobce přidává do základní hmoty = do olova, aby výsledná baterie měla lepší vlastnosti než kdyby byla jen "z čistého olova". Důvodem třeba přídavku malého dílu % stříbra je snížení vnitřního odporu akumulátoru atp. Další přísady mají za úkol zmenšit samovybíjení, zlepšit hospodaření akumulátoru s vodou z elektrolytu atp. Tolik k rozdílům.
A ten konfigurátor - není to o tom, jakou kapacitu dané auto potřebuje, ani jak velký startovací proud ten který typ dodá - konfigurátor jen doplňuje hodnotu kapacity do "chlívku", kterým je velikost prostoru pro baterii v tom kterém daném autě. Takže do toho samého prostoru se vejde 44Ah baterie základního provedení, ale třeba řada Silver díky své větší měrné kapacitě a většímu startovacímu výkonu "nacpe" do stejného objemu větší kapacitu neboli - stejně "výkonná" baterie lepší řady může být rozměrově i hmotnostně menší, než baterie z řady základní...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tempreader
Příspěvky: 89
Registrován: 24 led 2011, 01:00

#3 Příspěvek od tempreader »

Díky za názor, konfigurátor by asi tak jak píšeš mohl pracovat, ale pak jaksi "předimezuje" v těch lepších případech kapacitu, což jednak znamená podstatně dražší baterii a u staršího auta možnost že alternátor původně dimenzovaný na menší kapacitu nebude vždy stíhat dobíjet (kratší trasy) a baterie bude pracovat většinou v "polovybitém" stavu, což nesvědčí její životnosti.

A ty přísady - Kalcium nebo stříbro jsou prezentovány hlavně jako důvod pro snížení plynování, proto takto dopované baterie můžou být tzv. bezúdržbové (bez zátek), s "čistým" olovem vždy se zátkami, tj. "údržbové".

Jsem myslel jestli by se tady nenašel někdo kdo nějak "vidí" do vlastní výroby a mohl by konkrétně říci v čem se řady Black / Blue / Silver liší, ale to by asi byla velká náhoda (že by to někdo konkrétně věděl a nehádal jako já) ;-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Nemáš pravdu - "silnější" baterka neznamená, že by ji alternátor nestíhal dobíjet, protože kolik vezme startér při natočení motoru neurčuje ani baterka, ani alternátor. Je to jako se zásobním bazénem - prostě větší bazén dovolí vícekrát odebrat nějaké množství, než se vyprázdní - a přitom ho může doplňovat jen ruční pumpa... Naopak baterka s větší kapacitou bude výhodnější při častějších startech = "couračce kolem komína". Množství energie odebrané při jednom startu je nahrazeno už po cca 5 minutách běhu motoru s otáčkami 2500rpm a více. Stačí počítat. Jiná situace je když je baterie úplně vybitá - "nabít ji jízdou" z vybitého stavu trvá mnohokrát déle...

Ty přísady nikdo neřekne - a už vůbec ne kolik a k čemu jsou. Víc hlídané je už asi jen složení Becherova liquére nebo CocaColy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Habesan »

CocaCola 100 gramů cukru, 900 gramů vody...

V nějakém propagačním materiálu Varta, byl obrázek podle kterého záleží na tvaru olověných rámečků. Zatímco obyčejné akumulátory mají rámeček (silnější po obvodu) vyplněný tenčíma pravoúhlýma mřížema, ty lepší mají tvar stromečku. V blízkosti vývodů (vrchní strana článku) mají víc olova a tím dosahují lepšího rozložení proudové hustoty.

Možná je to jen reklamní trik. Varta PowerFrame.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

Habesan píše:CocaCola 100 gramů cukru, 900 gramů vody...
...a Coca nikde protože je to droga :wink:
Všechno bezúdržbový baterie.Do těch mejch stařičkejch aut absolutně nevhodný.Vyrábí se i Varta Standard ale už jsou málo vidět.Zachvíli údržbový baterie asi vymizej.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#7 Příspěvek od kevin_mitnick »

Sandal píše: Všechno bezúdržbový baterie.Do těch mejch stařičkejch aut absolutně nevhodný.Vyrábí se i Varta Standard ale už jsou málo vidět.Zachvíli údržbový baterie asi vymizej.
Nevim proc by byla bezudrzbova baterka nevhodna do starickyho auta. Minule jsem se byl podivat na nejake jizde veteranu u nas ve meste a v motorovym prostoru "ameriky" z padesatych let vycistenem a nalestenem tak, ze oci prechazely trunila v pohode Varta Silver...

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

No já ty bezúdržbovky nemám rád.Ikdyž se z nich voda vyváří jen málo tak dolít do ni vodu nejde.Když se vyvaří třeba při poruše nabíjení tak je i battery v piče.A to u starejch aut dost hrozí.Prostě jak to nemá špunty tak jdu od toho.
PS Mám taky doma starou ameriku a můžu říct že oni tam tehdy montovali nabíjení to co my teď tady.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#9 Příspěvek od kevin_mitnick »

Sandal píše:Když se vyvaří třeba při poruše nabíjení tak je i battery v piče.A to u starejch aut dost hrozí.Prostě jak to nemá špunty tak jdu od toho.
Jo, v tomhle plny souhlas. Pokud to nemas moznost osetrit tak, aby zavada proste nemohla vzniknout, je zbytecne nechat znicit baterku.

To pak dojde i na takove reseni, jako je nahrada stareho releoveho regulatoru nabijeni necim modernejsim - treba rizeni buzeni starickeho dynama v Buicku pres Atmel a PWM do statoru, pricemz cela elektronika byla vestavena do deklu puvodniho regulatoru, jak to resil pro jednoho milovnika veteranu kolega...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“