Spínání vstřiku u benzín. motoru, jak vyřešit tento problém
Moderátor: Moderátoři
Spínání vstřiku u benzín. motoru, jak vyřešit tento problém
Předem se omlouvám za neodborné vyjadřování. Chtěl bych touto cestou požádat nějakého odborníka a poradit jak nejjednodušeji sestavit obvod. Popíšu situaci a požadavek.
Mám spotřebič který je trvale připojen na plus. Impulzy které ho spínají chodí mínusem. Lze nějak jednoduše vyřešit prodloužení tohoto impulzu řádově 10 až 20%? Napětí 12V. Předem děkuji i za nasměrování...
Mám spotřebič který je trvale připojen na plus. Impulzy které ho spínají chodí mínusem. Lze nějak jednoduše vyřešit prodloužení tohoto impulzu řádově 10 až 20%? Napětí 12V. Předem děkuji i za nasměrování...
Třeba takto:sonyr píše:...Mám spotřebič který je trvale připojen na plus. Impulzy které ho spínají chodí mínusem. Lze nějak jednoduše vyřešit prodloužení tohoto impulzu řádově 10 až 20%? Napětí 12V....
- Přílohy
-
- prodloužení.png
- (11.75 KiB) Staženo 117 x
tych 10 az 20 perc. by sa dal vyriesit skor zvysenim tlaku paliva.
tie ms sa pohybuju tak 2,5 az 7,4 ms a tu pridavat tie percenta?
ak sa zvysi tlak paliva to by sa mohlo aj nastavit, alebo pouzit ine cerpadlo s vyssim tlakom...
ak sonyr napise o ake auto a aky motor sa jedna, aby sa dalo zistit ako je motor riadeny, a tak hladat riesenie.
tie ms sa pohybuju tak 2,5 az 7,4 ms a tu pridavat tie percenta?
ak sa zvysi tlak paliva to by sa mohlo aj nastavit, alebo pouzit ine cerpadlo s vyssim tlakom...
ak sonyr napise o ake auto a aky motor sa jedna, aby sa dalo zistit ako je motor riadeny, a tak hladat riesenie.
Pokiaľ sa jedná o predĺženie ide to zo zdrojom prúdu, ktorý nabíja kondenzátor a potom zdroj prúdu, ktorý tento kondenzátor vybíja. Pomerom týchto zdrojov prúdu sa dá docieliť výstupný impulz predlĺžený o požadované %.
Dnes sa to robí mikrokontrolerom, aj skrátenie. Toto sa dá realizovať oneskorene o jednu otáčku motora.
Dnes sa to robí mikrokontrolerom, aj skrátenie. Toto sa dá realizovať oneskorene o jednu otáčku motora.
Ideální by bylo upravit toto v jednotce. Jenže u tohodle musí šváb ven. Na to nejsem vybaven. Jedná se mi o jízdu na ethanol. Prodávají se jednotky které se vloží jen mezi vstřik a jednotku. A funguje to... Změnu předstihu jak to tu už někdo psal obstará snímač klepání. Jen je potřeba zvýšit poměr směsy. Vpodstatě to jede na čistej ethanol již teď jen to v určitých otáčkách pocukává. Z toho plyne že to je poměrem kyslík palivo. Když se tam přidá zhruba 10l naturálu do plné nádrže cca 50l jede to bez problémů. Takže by třeba nebylo potřeba přidávat ani 20% třeba jen 5%. Jinak naměřená spotřeba od plna do plna 8.3l/100 Ježděno střídačkou město dálnice. Takže nebude problém to dostat pod 8l/100.