alternátor Favorit
Moderátor: Moderátoři
Ale néé, nevyhýbám...ale to auto mám teï na chalupì, jedu tam v pátek...takže se snažim získat co nejvíce informací,abych mohl všechno promìøit , nebo pøípadnì koupi diodu apod...
Svorky u baterky pøechodák mít nebudou,sem sem si vzpomìl, že když sem jí nabíjel, tak sem jí odpojoval, a pak to dìlalo stejnì. Že by kostra motoru mìla pøechodák vùèi karoserii se mi zdá nereálný...i když u tohohle auta je možný všechno...
Svorky u baterky pøechodák mít nebudou,sem sem si vzpomìl, že když sem jí nabíjel, tak sem jí odpojoval, a pak to dìlalo stejnì. Že by kostra motoru mìla pøechodák vùèi karoserii se mi zdá nereálný...i když u tohohle auta je možný všechno...
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )Tomas.n píše:Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .
Alternátor
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )Tomas.n píše:Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .
Re: Alternátor
Tak s tim bych si dovolil tezce nesouhlasit nebot kdyz mas 19V ma vyvodu kontrolky tak za predpoklady dobrych vykonovych diod mas 19V na vystupu altu a tedy teoreticky na baterce. A nekde tedy je podstatna chyba. Zkus zapnout svetla atd ani pak to nesmi jit dolusouba píše:Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )Tomas.n píše:Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .
Internet - metla lidstva
Alternátor
Přejdi vše podle našich rad a ozvi se.
Baterie nová neni mám ji asi pøes dva roky (12V/44Ah).
døív to ale neprosvìdcovalo, takže to normální není, taktéž jako není normální, že ta kontrolka na volnobìch mžourá(pøes den si toho ani nevšimnete) ale ze zatížením nebo zvýšením otáèek se rozvítí podsatnì...zde by zase pøipadala v ùvahu ten pøechodák(mùj vysvìtlení: pøivolnobìhu dá altík menší výkon,tj.batarie drží svojí amperáží:)) napìtí dole(na +- napìtí baterky), se zvýšením otáèek výkon altíku znaène naroste, vliven pøechodáku není tolik zatížen, tím pádem napìtí vyroste na tøeba tìch 19V,a na kontrolce je to napìtí cca 19V(altík)-13V(bat)=6V ....to bylo možné,ne
...ale to už sem z toho jelen )
døív to ale neprosvìdcovalo, takže to normální není, taktéž jako není normální, že ta kontrolka na volnobìch mžourá(pøes den si toho ani nevšimnete) ale ze zatížením nebo zvýšením otáèek se rozvítí podsatnì...zde by zase pøipadala v ùvahu ten pøechodák(mùj vysvìtlení: pøivolnobìhu dá altík menší výkon,tj.batarie drží svojí amperáží:)) napìtí dole(na +- napìtí baterky), se zvýšením otáèek výkon altíku znaène naroste, vliven pøechodáku není tolik zatížen, tím pádem napìtí vyroste na tøeba tìch 19V,a na kontrolce je to napìtí cca 19V(altík)-13V(bat)=6V ....to bylo možné,ne
...ale to už sem z toho jelen )
- petersatan
- Příspěvky: 30
- Registrován: 05 pro 2005, 01:00
kontrolka dobíjení
Měl jsem podobný problém u Fiata 126P. Alternátor dobíjel, ale kontrolka signalizovala že ne. Byla to dioda, ovšem ne výkonová, ale jedna z třech asi 1A diod, které slouží pouze pro indikaci dobíjení. Tyto jsou skované pod těmi výkonovými. Alespoň u Fiata. Výměnou diody byl problém odstraněn.
Rotor alternátoru pouhým proměřením nezkontroluješ, případný mezizávitový zkrat zjistíš jen pomocí spec. přístroje.
Diody jsou v chladiči myslím lisované a pokud jich je devět, asi je bez rozletování jejich spojů jednotlivě neproměříš. I jedna šluslá dioda ti tuto závadu způsobí. Ale já bych si rozhodně půjčil funkční altík a regulátor teprve potom bych hledal chybu jinde. Rozhodně neměň jenom jedno, vadný alternátor může oddělat regulátor, ale i naopak!
Diody jsou v chladiči myslím lisované a pokud jich je devět, asi je bez rozletování jejich spojů jednotlivě neproměříš. I jedna šluslá dioda ti tuto závadu způsobí. Ale já bych si rozhodně půjčil funkční altík a regulátor teprve potom bych hledal chybu jinde. Rozhodně neměň jenom jedno, vadný alternátor může oddělat regulátor, ale i naopak!