Renault Megane Scenic 1,9dTi, ktorý aku vybrať?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

Renault Megane Scenic 1,9dTi, ktorý aku vybrať?

#1 Příspěvek od Duvsan »

Ide o Renault Megane Scenic 1,9dTi. Auto je väčšinou používané ako "nákupný košík" (viem, že je to nemiestne). Aku má toho dosť a sú špekulácie o kúpe nového. Google mi odporučil toto a toto. Neviem, ktorý odporučiť. U Varty má zmysel investovať, alebo sú to kecy a v pohode postačí "strieborná edícia"?
BTW, čo si myslíte o tomto?
Ď

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#2 Příspěvek od helios »

Čo sa týka životnosti, zatiaľ sa mi najviac osvedčili batérie BANNER. Varta bývala tiež dobrá značka, ale či to platí aj dnes, nech posúdia iní, čo ju používajú.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#3 Příspěvek od PeteBurns »

Hmm, s bráchom sme pred pol rokom kúpili nové Varty do karavanov, v Prahe, mali dobrú cenu, ja mám zapojené tri paralelne, žiadne veľké odbery, dnes už nemajú kapacitu...iné nervy som v Grécku mal...večer už menič pípal a v noci vypol, čo nedokázali ani pár desiatok Ah odberu pokryť...tak ak nájdeme doklady, skúsime ich reklamovať...šmejdy prašivé :evil: viac už do Pb aku nejdem ani omylom...s veľkou nádejou sa obzerám po nejakej vhodnej LiFePOlke, ceny už idú dolu, dúfam, že aj dostupnosť...ale tento rok to už nehorí...

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#4 Příspěvek od doktor365 »

Varta mi odešla týden po záruce,tchánovi měsíc už ji nechci vidět

Uživatelský avatar
Tiger_T
Příspěvky: 124
Registrován: 19 srp 2009, 02:00
Bydliště: Čučice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Tiger_T »

K těm baterkám co chcíply těsně po záruce...
V záručáku mají uvedeno: Záruka se nevztahuje ani na baterie ponechané ve vybitém stavu, kdy dojde k zasulfatování elektrod. Slouží-li baterie v režimu, kdy je extémně namáhána (cyklický provoz), může její
životnost vyjímečně skončit i před uplynutím záruční lhůty, aníž by tuto skutečnost zavinil výrobce. Ani na takový případ se záruka nevztahuje.
Nevím, jak bude výrobce zkoumat, jestli byla baterie nadměrně namáhaná, ale jisté je to, že zákazník novou baterku nedostane.

Uživatelský avatar
HiGhLaNdEr
Příspěvky: 912
Registrován: 08 bře 2005, 01:00
Bydliště: Českobudějovicko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od HiGhLaNdEr »

Vartu tedy rozhodně ne,. Dlouholeté špatné skušenosti s několika bateriemi. Neni to tim že je před časem začali vyrábět v maďarsku ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Bannerka mi šlapala od roku 2004 ve formanu ´94 (s rychloběžným startérem = s menším odběrem při startu) a když jsem ho dával letos zjara na vrakáč, ještě si ji tam nelenil správce po změření zátěžákem odložit stranou. Přitom se parkovalo u chodníku, startovalo se na ni několikrát denně a 75% jízd se událo "kolem komína". Pravda, 2x ročně šla na kontrolu hladiny elektrolytu a preventivní dobití nabijákem mimo auto, ale jinak trvale celodenní svícení, vyhřívání skla, rádio, občas nějaká ta práce s nářadím přes 500VA měnič...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Tiger_T
Příspěvky: 124
Registrován: 19 srp 2009, 02:00
Bydliště: Čučice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Tiger_T »

Vartu dodává http://www.johnsoncontrols.cz/content/c ... tions.html ,ale kde vyrábějí baterky pro ČR, s tím už se nechlubí.

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#9 Příspěvek od jandu »

Pozriem, čo som mal do predvčerajška vo Fabii - má 8 rokov a keby manželka auto nepoužívala v poslednom období iba na nákupy a dochádzku do práce (4km jazdy so svetlami a 3x štartovanie), alebo by boli dobité nabíjačkou, tak do zimy, či aj viac by ešte vydržali.

Tak ide o Bosch-ku. Teraz tam dala Baren, nejaký franc.výrobok.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#10 Příspěvek od doktor365 »

mám DELPHI FREEDOM 12 let přez zimu moc nejezdí tak 200 km a stále startuje bez problémů,jezdí taky kolem komína ještě nebyla na nabíječce asi nějaký povedený kousek

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jirka »

Tiger_T píše:Vartu dodává http://www.johnsoncontrols.cz/content/c ... tions.html ,ale kde vyrábějí baterky pro ČR, s tím už se nechlubí.
Aaaaasi tady
*****

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od p32 »

Asi není důležité, kde se vyrábí, ale kde se aktivují elektrolytem, dobíjejí a pak prodávají.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#13 Příspěvek od Atlan »

No necudoval by som sa ze sa. Zacne pouzivat zelene ekologicke olovo najlepsie recyklovane, a po prvom prejdeni dierny na Sk cestach to olovo vypodne medzi dosky.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#14 Příspěvek od Eleman »

Moje zkušenost: První baterka Akuma v novém autě vydžela necelé tři roky :cry: . Druhá Perion sloužila 7 let a to ještě před tím ležela 2 roky v garáži a napájela alarm (takže dohromady 9 let) :prst: . Minulou zimu jsem ji v třeskutých mrazech pereventivně vyměnil za "vzhledově poškozený akumulátor české výroby" (takto skutečně byl prodejcem označen).Zatím slouží bez problému téměř rok, až klekne podám zprávu.
O ostatních akumulátorech, které jsem měl od roku 1982 se nezmiňuji, protože to se nedá strovnávat
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#15 Příspěvek od Duvsan »

Aku sa zrejme spamätal. Možno mu pomohlo vybitie rádiom (menil som reprá a samozrejme som musel kontrolovať ich sfázovanie - a popritom sme i počúvali) a následné nabitie (hoc v nasl. deň). Aku som odpojil pri dosiahnutom napätí niečo nad 16V (nebol to zámer), batéria kypela. Zatiaľ drží, motor štartuje "na šup". Takže kúpa sa odkladá. Ale ďakujem za informácie a tipy.

BTW, v akých cenách sa pohybujú lúhové batérie? Trojnásobok olovenej? Ď

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“