Renault Megane Scenic 1,9dTi, ktorý aku vybrať?
Moderátor: Moderátoři
Renault Megane Scenic 1,9dTi, ktorý aku vybrať?
Ide o Renault Megane Scenic 1,9dTi. Auto je väčšinou používané ako "nákupný košík" (viem, že je to nemiestne). Aku má toho dosť a sú špekulácie o kúpe nového. Google mi odporučil toto a toto. Neviem, ktorý odporučiť. U Varty má zmysel investovať, alebo sú to kecy a v pohode postačí "strieborná edícia"?
BTW, čo si myslíte o tomto?
Ď
BTW, čo si myslíte o tomto?
Ď
Hmm, s bráchom sme pred pol rokom kúpili nové Varty do karavanov, v Prahe, mali dobrú cenu, ja mám zapojené tri paralelne, žiadne veľké odbery, dnes už nemajú kapacitu...iné nervy som v Grécku mal...večer už menič pípal a v noci vypol, čo nedokázali ani pár desiatok Ah odberu pokryť...tak ak nájdeme doklady, skúsime ich reklamovať...šmejdy prašivé viac už do Pb aku nejdem ani omylom...s veľkou nádejou sa obzerám po nejakej vhodnej LiFePOlke, ceny už idú dolu, dúfam, že aj dostupnosť...ale tento rok to už nehorí...
K těm baterkám co chcíply těsně po záruce...
V záručáku mají uvedeno: Záruka se nevztahuje ani na baterie ponechané ve vybitém stavu, kdy dojde k zasulfatování elektrod. Slouží-li baterie v režimu, kdy je extémně namáhána (cyklický provoz), může její
životnost vyjímečně skončit i před uplynutím záruční lhůty, aníž by tuto skutečnost zavinil výrobce. Ani na takový případ se záruka nevztahuje.
Nevím, jak bude výrobce zkoumat, jestli byla baterie nadměrně namáhaná, ale jisté je to, že zákazník novou baterku nedostane.
V záručáku mají uvedeno: Záruka se nevztahuje ani na baterie ponechané ve vybitém stavu, kdy dojde k zasulfatování elektrod. Slouží-li baterie v režimu, kdy je extémně namáhána (cyklický provoz), může její
životnost vyjímečně skončit i před uplynutím záruční lhůty, aníž by tuto skutečnost zavinil výrobce. Ani na takový případ se záruka nevztahuje.
Nevím, jak bude výrobce zkoumat, jestli byla baterie nadměrně namáhaná, ale jisté je to, že zákazník novou baterku nedostane.
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Bannerka mi šlapala od roku 2004 ve formanu ´94 (s rychloběžným startérem = s menším odběrem při startu) a když jsem ho dával letos zjara na vrakáč, ještě si ji tam nelenil správce po změření zátěžákem odložit stranou. Přitom se parkovalo u chodníku, startovalo se na ni několikrát denně a 75% jízd se událo "kolem komína". Pravda, 2x ročně šla na kontrolu hladiny elektrolytu a preventivní dobití nabijákem mimo auto, ale jinak trvale celodenní svícení, vyhřívání skla, rádio, občas nějaká ta práce s nářadím přes 500VA měnič...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Vartu dodává http://www.johnsoncontrols.cz/content/c ... tions.html ,ale kde vyrábějí baterky pro ČR, s tím už se nechlubí.
Pozriem, čo som mal do predvčerajška vo Fabii - má 8 rokov a keby manželka auto nepoužívala v poslednom období iba na nákupy a dochádzku do práce (4km jazdy so svetlami a 3x štartovanie), alebo by boli dobité nabíjačkou, tak do zimy, či aj viac by ešte vydržali.
Tak ide o Bosch-ku. Teraz tam dala Baren, nejaký franc.výrobok.
Tak ide o Bosch-ku. Teraz tam dala Baren, nejaký franc.výrobok.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
-
- Příspěvky: 2031
- Registrován: 01 črc 2005, 02:00
- Bydliště: zbídačený kraj
- Kontaktovat uživatele:
Aaaaasi tadyTiger_T píše:Vartu dodává http://www.johnsoncontrols.cz/content/c ... tions.html ,ale kde vyrábějí baterky pro ČR, s tím už se nechlubí.
*****
Moje zkušenost: První baterka Akuma v novém autě vydžela necelé tři roky . Druhá Perion sloužila 7 let a to ještě před tím ležela 2 roky v garáži a napájela alarm (takže dohromady 9 let) . Minulou zimu jsem ji v třeskutých mrazech pereventivně vyměnil za "vzhledově poškozený akumulátor české výroby" (takto skutečně byl prodejcem označen).Zatím slouží bez problému téměř rok, až klekne podám zprávu.
O ostatních akumulátorech, které jsem měl od roku 1982 se nezmiňuji, protože to se nedá strovnávat
O ostatních akumulátorech, které jsem měl od roku 1982 se nezmiňuji, protože to se nedá strovnávat
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Aku sa zrejme spamätal. Možno mu pomohlo vybitie rádiom (menil som reprá a samozrejme som musel kontrolovať ich sfázovanie - a popritom sme i počúvali) a následné nabitie (hoc v nasl. deň). Aku som odpojil pri dosiahnutom napätí niečo nad 16V (nebol to zámer), batéria kypela. Zatiaľ drží, motor štartuje "na šup". Takže kúpa sa odkladá. Ale ďakujem za informácie a tipy.
BTW, v akých cenách sa pohybujú lúhové batérie? Trojnásobok olovenej? Ď
BTW, v akých cenách sa pohybujú lúhové batérie? Trojnásobok olovenej? Ď