Jaká je životnost motoru sekačky?
Moderátor: Moderátoři
Zdarec, gratulace ke koupi! Budeš tam kupovat nový origo motor, pokud bude spálený? Pak dej vědět, jak to dopadlo.
Mezitím jsem byl v dalším obchodě se STIGA:
Model 1500 W má kotvu nakrátko, jiné plastové modely, tzn. i můj "favorit" Combi 44E mají opět komutátorový motorek a řemenový převod dopomala. Tento typ vypadá na první pohled celkem slušně, ale narozdíl od Rotaku nemá žádnou chladicí mřížku se síťkou a jaksi jsem nepřišel na to, kudma se to vlastně chladí...
Plechovou 24 kg Collector 46 El tam neměli, těch je už málo. Ostatní plechové STIGY jsou těžší (28,8 kg).
Zjišťoval jsem ještě DOLMARy, ale v malém obchůdku je neměli a motory by snad měly být nakrátko. Dolmar prý už patří pod MAKITU a ta si drží díly na každý typ 10 let. Tak zkusím ještě zjistit něco o těch Dolmarech, tam se mi moc líbí hmotnost 24 kg u plechového šasi.
Jó, kdybych tak sehnal vhodný 1f motor 1800W a výš, dostatečně lehký, tak neváhám bastlit z toho šasi, co mám doma (50 cm záběr)... Ale takhle holt musím koupit celou sekačku...
Mezitím jsem byl v dalším obchodě se STIGA:
Model 1500 W má kotvu nakrátko, jiné plastové modely, tzn. i můj "favorit" Combi 44E mají opět komutátorový motorek a řemenový převod dopomala. Tento typ vypadá na první pohled celkem slušně, ale narozdíl od Rotaku nemá žádnou chladicí mřížku se síťkou a jaksi jsem nepřišel na to, kudma se to vlastně chladí...
Plechovou 24 kg Collector 46 El tam neměli, těch je už málo. Ostatní plechové STIGY jsou těžší (28,8 kg).
Zjišťoval jsem ještě DOLMARy, ale v malém obchůdku je neměli a motory by snad měly být nakrátko. Dolmar prý už patří pod MAKITU a ta si drží díly na každý typ 10 let. Tak zkusím ještě zjistit něco o těch Dolmarech, tam se mi moc líbí hmotnost 24 kg u plechového šasi.
Jó, kdybych tak sehnal vhodný 1f motor 1800W a výš, dostatečně lehký, tak neváhám bastlit z toho šasi, co mám doma (50 cm záběr)... Ale takhle holt musím koupit celou sekačku...
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Čus,mno spíše sem ji vzal ze zvědavosti - pitommé ale je to tak...
Nový motor stojí 2135 kč s DPH dle ceníku Bosche - viz odkaz na powertools... Převod je v pořádku a řemen taky.. Mno co se týče motoru.. Tak zničenou kotvu jsem snad v životě neviděl a to mi jich prošlo rukama několik
Té musel někdo dávat pěkně na prdel... Normálně rozervané vinutí a takové ty plastové zajišťovací zobáčky mezi plechama kotvy vyrvané a vinutí též![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Koupím akorát nová ložiska do převodu - krytá gumou - označení RS a ten elektromotor... Ložisko u komutátoru má zalisované napevno v ložiskovém šťítu... Je to válečkové ložisko...
Sekačka je starší předchůdkyně nynějšího rotaku 34... Uvidíme... Možná sem blázen ale věřím že si s ní užiju ještě hodně legrace - snad v dobrém slova smyslu
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nový motor stojí 2135 kč s DPH dle ceníku Bosche - viz odkaz na powertools... Převod je v pořádku a řemen taky.. Mno co se týče motoru.. Tak zničenou kotvu jsem snad v životě neviděl a to mi jich prošlo rukama několik
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Té musel někdo dávat pěkně na prdel... Normálně rozervané vinutí a takové ty plastové zajišťovací zobáčky mezi plechama kotvy vyrvané a vinutí též
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Koupím akorát nová ložiska do převodu - krytá gumou - označení RS a ten elektromotor... Ložisko u komutátoru má zalisované napevno v ložiskovém šťítu... Je to válečkové ložisko...
Sekačka je starší předchůdkyně nynějšího rotaku 34... Uvidíme... Možná sem blázen ale věřím že si s ní užiju ještě hodně legrace - snad v dobrém slova smyslu
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Audaces fortuna iuvat
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Zitra ji nafotím i s rozebraným převodem,nechám si fotky u Keemina zmenšit a hodím je sem
Elektromotor nafotím též... Každopádně ložisko u kolektoru kuličkové není,ale je válečkové
Sekačka je s roku 2005 a evidentně je zničená děsným přehřátím.... stator je ok ale kotva totálně po smrti... Však zítra nafotím
Spíše odešlo ložisko u řemeničky... poškozené prachem a zadřelo se..... možná by chtělo třeba jen obsilikonovat aby bylo bezpečně chráněné... Ložiska na převod drahá nejsou... Japonské 6002RS vyjde na cca 80 korun... A vrchní uchycení hřídele - malinké ložisečko nejspíše 608 anebo 609 2Z.
PS: Luky má jiný elektromotor... Výhoda ložiska s válečky je ta že se dá motor rozebrat a ložisko před sezónou oproti kuličkovému snadno namazat![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
PS: Luky má jiný elektromotor... Výhoda ložiska s válečky je ta že se dá motor rozebrat a ložisko před sezónou oproti kuličkovému snadno namazat
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Audaces fortuna iuvat
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Posílám slíbené foto. Zítra si jdu pro díly
- Přílohy
-
- převod 2.jpg
- (65.65 KiB) Staženo 155 x
-
- převod.jpg
- (68.65 KiB) Staženo 159 x
-
- ložisko u komutátoru.jpg
- (70.92 KiB) Staženo 159 x
-
- kotva.jpg
- (64.8 KiB) Staženo 157 x
-
- celkový pohled.jpg
- (73.51 KiB) Staženo 159 x
Audaces fortuna iuvat
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Luky,prosim Te. Jakou plochu s tou svou Rotak seces ? Pripadne jak casto cistis filtraci ? Je motor po seceni dost zahraty... ?? Mam strach abych ten motor hned neznicil. Spodni lozisko remenice sem prilepil lepidlem Loctite 648. Uvidime co vydrzi.._luky_ píše:Bosch Rotak 34, bazarová. 2 sezony má za sebou. Rok výroby 2011
Vyrazilo mi dech, jak je ten motor malej. Převod jsem nerozebíral, protože jsem si nebyl jistej, jestli bychto potom složil. Když to není rozbitý, tak se v tom nechci zbytečně hrabat. Ten převod je celej pod krytem, tedy snad věčnej. Jak je to chlazený je trochu záhada. Asi to nasává mřížkou vepředu, mezi statorem a rotorem to nasává převod a vyfukuje někam do dvojitého šasí.
To uchycení horního ložiska motoru fakt zavání kurvítkem.
katalog náhradních dílů včetně cen http://www.powertools-aftersalesservice ... y=CZ&lg=cs
Stačí zadat "rotak 34"
Diky za odpoved
Audaces fortuna iuvat
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Pánové, zdraím Vás.Náhodou jdu kolem a čtu o BOSCH ROTAK 34.Vlastním ji a donedávna výborně sloužila........dokud ji pani nevypláchla důkladně vodou.
Motor nyní dělá to, že se rozběhne 3 vteřiny běží, hodně jiskří a pak už se netočí je horký.Pak už neběží ani při stisklém vypínači.Po čase asi po vzchladnutí je možno toto představení zopakovat.Motor jsem rozebral vysušil, , vše očistil jemným smirkem.Stále to samé.Uhlíky jsou dostatečné.....myslím.Odpor statorového vinutí 1,7 Ohmu.Je tu ještě nějaká šance na domácí opravu ?Děkuji za event. názory a hezký den.Michal.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
mno,je mi divný že jiný komutátorový motory vodu přežijí bez problému... Pohybují se uhlíky v držácích v pohodě ?
http://www.youtube.com/watch?v=GvbusfSYC2E
zde moje sekačka... přežila tady toto trápení a pak jsem s ní na druhý den posekl celou mez s 15 cm vysokou trávou a motor v pohodě přežil.. v kuse asi 20 minut chodu
http://www.youtube.com/watch?v=GvbusfSYC2E
zde moje sekačka... přežila tady toto trápení a pak jsem s ní na druhý den posekl celou mez s 15 cm vysokou trávou a motor v pohodě přežil.. v kuse asi 20 minut chodu
Audaces fortuna iuvat
ta voda tam stála asi 14 dní.Součástí toho systému je o taková tlaková brzda a ta přirezla a silně znesnadnila otáčení.Motor pak šel proti velkému odporu a ještě spolu s trávou........ nevydržel ?????Ted je sundaný řemínek a motor nemá co brzdit.Uhlíky se pohybují volně.Daly by se změřit odpory vinutí jestli není zkrat mezi dráty? U statoru je to jasné, ale ta změt na rotoru???Kolik mají mít ta vinutí přibližně???