Ja som ho včera večer, keď už mal ten zdroj väčšinu úprau za sebou skúšal, a fahčil už fakt dosť dobre (značné zlepšenie), ale som tam dnes dorobil úpravu ako je v priloženom obrázku, na reguláciu frekvencie +/- 5kHz, aby som sa mohol v prípade potreby vyhnúť rušeniu. Ale lineárny poťák 5k som po ruke nemal, tak som dočasne použil starší trimer 4k7 + som pred diodový mostík v primárnej časti pridal tlmivku podľa ATX zdroja tiež pôvodne z nejakého ATX zdroja. Zapol som a tu BUM (dúfam že to nejako nepreliezlo do sekundáru. A potrebujem hlavne radu ohľadne toho obvodu na obrázku nemohol to ten spôsobiť ?rnbw píše:Otazka je, akym sposobom si to odpalil. Ak je pricina zavady na primarnej strane, tak TL494 bude OK, pretoze je oddeleny trafom.
Zdroj 13.8V, hlavne pre rádiostanice
Moderátor: Moderátoři
- Přílohy
-
- TL 494 uprava 2.pdf
- (34.72 KiB) Staženo 141 x
Když jsi tak zásadně změnil RC člen oscilátoru, tak to muselo udělat bum!
Původní frekvence měniče byla cca 50 kHz, ale s uvedenými změnami R a C jsi to shodil na 15 kHz !!!
Pokud chceš měnit frekvenci v rozmezí 5 kHz, tak se časová konstanta RC může měnit v rozsahu 10 procent - tzn. např. C= 1n5 a k tomu místo odporu 18k dát 22k a k tomuto odporu připojit paralelně sériovou kombinaci odporu 68k a trimru 10k. Anebo hodnoty, jak máš na spodním obrázku.
Původní frekvence měniče byla cca 50 kHz, ale s uvedenými změnami R a C jsi to shodil na 15 kHz !!!
Pokud chceš měnit frekvenci v rozmezí 5 kHz, tak se časová konstanta RC může měnit v rozsahu 10 procent - tzn. např. C= 1n5 a k tomu místo odporu 18k dát 22k a k tomuto odporu připojit paralelně sériovou kombinaci odporu 68k a trimru 10k. Anebo hodnoty, jak máš na spodním obrázku.
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Nj, je to tak, přestože se uvádí 12V, v autě je za jízdy asi těch 13.8V. Autorádia a mobilky musí být navrženy na 18V!! Určitě budou chodit od 10V ale nadají výkon.
OT, zdrojů k radiostanicím jsem používal hodně. Pulzáky rušily hlavně CB všechny!! a nelze je 100% odrušit. Některý rušily více, některý méně ale žádný nechodil tak dobře jako železný lineár.
OT, zdrojů k radiostanicím jsem používal hodně. Pulzáky rušily hlavně CB všechny!! a nelze je 100% odrušit. Některý rušily více, některý méně ale žádný nechodil tak dobře jako železný lineár.
..to bude jen ňákej odpůrek
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
Aha, já myslel, že jmenovitý napětí v autě je 12 V. To, že je při nabíjení vyšší jsem bral jako specifickou záležitost spotřebičů pro auto určených, tedy že to musí vydržet. Pokud vím, tak na zásuvkách, žárovkách a jinde je vždy 12 V, ne 13,8.
To je jak kdybych udělal něco napájený ze sítě a zvolil jmenovitý napětí maximální povolený (253 V).
To je jak kdybych udělal něco napájený ze sítě a zvolil jmenovitý napětí maximální povolený (253 V).
No tak som to spravil už pred včerom. Bavil som sa stým skoro do 4 hodín ráno, zapojil a pripojené rádio začalo hrať .
Vymenil som 4 odpory, ale musel som aj skladať niektoré hodnoty a v mojej zásobe som ich v tom bordeli dlho hľadal. Potom som vymenil obidva choppery za až 15A -rové a upravil ten obvod čo najpresnejšie p=odľa rady sis2 - DIKI a on funguje. A tým obvodom sa pootočením trimra dá pekne vyhnúť rušeniu zdroja, povedal by som, že úplne načisto.
Len sa ešte pobavím stými ochranamy aby to tých necelých 15A pekne dodalo a nevypínalo sa pri nárazoch a tak a potom, keďže sa mi to už do pôvodného chassis len ťažko narve s tými filtrami, atď, tak to zakritujem iným plechom na odtienenie a potom to šupnem do plastovej krabičky a tam dám aj banániky so šroubovacími svorkami aj autokonektory a digi. voltmeter s analógovým ampérmetrom. Potom samozrejme vypínač, poistku z primáru zdroja umiestnim na panel a pridám indikátor stavu a ešte pridám jednu rychlú poistku na sekundár tiež z indikátorom.
Vymenil som 4 odpory, ale musel som aj skladať niektoré hodnoty a v mojej zásobe som ich v tom bordeli dlho hľadal. Potom som vymenil obidva choppery za až 15A -rové a upravil ten obvod čo najpresnejšie p=odľa rady sis2 - DIKI a on funguje. A tým obvodom sa pootočením trimra dá pekne vyhnúť rušeniu zdroja, povedal by som, že úplne načisto.
Len sa ešte pobavím stými ochranamy aby to tých necelých 15A pekne dodalo a nevypínalo sa pri nárazoch a tak a potom, keďže sa mi to už do pôvodného chassis len ťažko narve s tými filtrami, atď, tak to zakritujem iným plechom na odtienenie a potom to šupnem do plastovej krabičky a tam dám aj banániky so šroubovacími svorkami aj autokonektory a digi. voltmeter s analógovým ampérmetrom. Potom samozrejme vypínač, poistku z primáru zdroja umiestnim na panel a pridám indikátor stavu a ešte pridám jednu rychlú poistku na sekundár tiež z indikátorom.
Mám ešte jeden problém nech robím čo robím, hoc by to malo dať min. 10A ochrana mi to cca pri 4,5A vypne a nie a nie sa jej zbaviť. je tam ako som už tuším uviedol IO TL494 a komparátor HA17393. Prosím vás o radu ako ochranu pri najhoršom vypnúť, alebo nadstaviť na cca 15A. Za každú radu vopred DIKI .
Chlape málo sis toho nastudoval kolem PC zdrojů.Proto je každá rada marná.Tvoje součástková základna není asi moc bohatá, když jsi do toho filtru nacpal cos doma našel a nedržel se schématu. Píšeš,že bys při nejhorším oželel ochrany,i to se dá vyřešit. Opravdu hledej,projdi vlákna na téma PC zdroj a najdeš.Tvoje zdrojové trápení už tady potkalo víc lidí.
Vypíná asi proto, že není zatížená větev 5V - následkem většího odběru z 12V výstupu stoupne napětí na 5V výstupu nad bezpečnou mez a ochrana vypne. Zkus na 5V výstup zapojit dostatečnou zátěž - např. autožárovku 12V/21W/5W (dvojvláknová do zadních světel, běžně koupíš na pumpě) - obě vlákna zapojit paralelně... a asi bude po problému.Marelsvit píše:Mám ešte jeden problém nech robím čo robím, hoc by to malo dať min. 10A ochrana mi to cca pri 4,5A vypne a nie a nie sa jej zbaviť. je tam ako som už tuším uviedol IO TL494 a komparátor HA17393. Prosím vás o radu ako ochranu pri najhoršom vypnúť, alebo nadstaviť na cca 15A. Za každú radu vopred DIKI .
Taky lze větve 5V a 3V3 úplně odstranit - ale pak se musí upravit i obvod hlídání těchto hladin.
Njno, pripojením tej 2 vláknovej autožiarovky sa prúd a stabilita ochrany trochu zlepšili, ale ešte to je ďaleko od dokonalosti. Skusím to zaťažiť viac, alebo v horšom prípade odpojiť pin 4, ale trandy sa mi furd meniť nechce . Ale je vedro, teraz tak akurát , asi zase až neskoršie.
Naposledy upravil(a) Marelsvit dne 29 črc 2013, 23:09, celkem upraveno 3 x.