Reklamace CZC

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
1N4148
Příspěvky: 185
Registrován: 15 led 2012, 01:00

Reklamace CZC

#1 Příspěvek od 1N4148 »

Před časem jsem u CZC reklamoval HDD s vadnými sektory. Čekal jsem, že to bude bráno jako neodstranitelná vada, tudíž budu mít na výběr mezi vrácením peněz a výměnou. Dnes mi ale přišla vyřízená reklamace s tím, že se jedná o odstranitelnou vadu a způsob reklamace je "oprava - z ekonomických důvodů vyřešeno výměnou". Takový postup se mi nezdá moc fér, pokud je vada odstranitelná, tak ji měli odstranit (opravit) a ne říct, že odstranitelná sice je, ale neodstranit ji. Vidíte nějakou šanci, jak se proti vyřízení reklamace odvolat a uhrát to na neodstranitelnost vady a možnost nechat si vrátit peníze?
Když to fungovalo loni, musí to fungovat letos taky.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od forbidden »

Vadný bloky jsou jednoznačně neodstranitelná vada. Nevím, proč to takto formulovali, ale výměna za jinej je naprosto adekvátní, co bys chtěl jinýho, peníze? Proč jsi ten disk teda kupoval, když ho nechceš.

Uživatelský avatar
1N4148
Příspěvky: 185
Registrován: 15 led 2012, 01:00

#3 Příspěvek od 1N4148 »

Celkem jsem počítal s tím, že to bude neodstranitelná vada a já budu mít možnost si nechat vrátit peníze. V průběhu reklamace jsem si koupil jiný disk a ten vrácený by mi teď přebýval.
Když to fungovalo loni, musí to fungovat letos taky.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od forbidden »

Tak to je možný, že je ta formulace o odstranitelnosti jen účelová větička. Když se na to podíváš ze širšího hlediska, tak závadu odstranili výměnou celýho disku. :D

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od rnbw »

Ucel byva ten, aby ti na novy disk neposkytli plnu zaruku...

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Habesan »

ČOI na ně!
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

Ono s těma zárukama je to.... Ale je fakt, že dostávat znovu záruku dva roky je trochu podivné. Znám spoustu lidí kteří takto obnovují své vybavení domácnosti. A když jim vrátí peníze tak ještě vydělají.
Jedna věc je životnost dnešního zboží - druhá chování lidí. Elektronika je v dnešní době relativně levná věc takže životnost 2 roky by mi přišla normální - kdyby byly levnější běžné životně důležité věci. Když dám za sobotní nákup cca stejně jako stojí tablet tak je něco špatně.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#8 Příspěvek od fero7 »

Habesan píše:ČOI na ně!
To bol zase napad!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

Inak vadne disky sa posielaju vyrobcom a tam sa aj opravuju.

Pred casom som dostal 4 vadne disky Seagate neznameho povodu. Na webe Seagate sa da podla serioveho cisla zistit, ci je disk este v zaruke - vsetky boli.

Tak som ich (podla postupu uvedeneho na tom webe) zabalil a poslal na urcenu adresu do Rakuska. Zacvakal som na poste viac ako 20 EUR.

Oplatilo sa, asi po dvoch mesiacoch prisiel balik s diskami - mali nalepku so zelenym ramom a oznacenie "Seagate Certified Repaired HDD". Neboli to moje kusy a vsetky boli plne funkcne.

Uživatelský avatar
1N4148
Příspěvky: 185
Registrován: 15 led 2012, 01:00

#10 Příspěvek od 1N4148 »

Napadlo mě, že bych po nich mohl chtít, aby poslali reklamovaný disk na opravu, na což mám ze zákona právo. V případě, že a) to opravit nepůjde b) disk už zlikvidovali c) se jim to nevyplatí, by mi mohli nabídnout vrácení peněz, popř. bych po nějaké době mohl odstoupit od smlouvy. Co vy na to?
Když to fungovalo loni, musí to fungovat letos taky.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#11 Příspěvek od serviceman »

Nemáš právo určovat jak bude reklamace vyřízena. Naopak prodejce má právo řešit reklamaci výměnou zboží.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
1N4148
Příspěvky: 185
Registrován: 15 led 2012, 01:00

#12 Příspěvek od 1N4148 »

Z reklamačního řádu CZC:
Vady odstranitelné
Jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. ...
Edit: Nebo se za "odstranení závady" považuje i výměna?
Naposledy upravil(a) 1N4148 dne 19 lis 2013, 16:31, celkem upraveno 1 x.
Když to fungovalo loni, musí to fungovat letos taky.

Uživatelský avatar
SDZ
Příspěvky: 420
Registrován: 11 bře 2011, 01:00

#13 Příspěvek od SDZ »

Docela jsi mě postrašil -nedavno jsem si koupil nový HDD 2T.Připojím ho,chviku šel,pak se ztratil z průzkumníku i z správce disků a po restartu velikost pouze 128GB.Poslal jsem ho na reklamaci.Čekám jak dopadnu.
Nedavno jsem četl,že Alza dělá s reklamacemi veklá problémy.Bude to asi všude stejný.

Uživatelský avatar
scorpions-cz
Příspěvky: 1760
Registrován: 19 bře 2011, 01:00
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

#14 Příspěvek od scorpions-cz »

Nevidím jedinej důvod proč by výměna nebyla odstraněním závady.

Uživatelský avatar
1N4148
Příspěvky: 185
Registrován: 15 led 2012, 01:00

#15 Příspěvek od 1N4148 »

OK, takže tudy cesta asi nepovede. Jedinou šancí je, je nějak přesvědčit, aby závadu uznali jako neodstranitelnou. Vadné sektory přece neodstranitelnou závadou jsou...
Když to fungovalo loni, musí to fungovat letos taky.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“