Pulzná nabíjačka.

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#16 Příspěvek od EKKAR »

kutilmil píše:...
K tým fundovaným otázkam!
To sú fundované otázky ludí, ktorí o elektrotechnike skoro nic nevedia a nevedia si dat ani suvislosti dokopy.
...
...
Dobíjacia sústava auta funguje perfektne. O tom svädší fakt, že pri minimalnych aj maximalnych otáčkach motora poťažmo alternátora a umelej záťaži 90A (maximálny dovolený prúd alternátora) udružuje nabíjacie napätie na hodnote 13,5V. Za bežnej prevádzky 14V. Jazdím denne asi 50km. Počet štartov cca5.
No o moc dobrým stavu dobíjení to teda zrovna nesvědčí - a o tvejch vědomostech taky ne. Fábule mají napětí naprosto běžně 14,5V za chodu motoru, takže bych začal tím, že bych se poohlídnul po stavu ložisek, regulátoru a uhlíků v alťasu. Protože TAM bude ten zakopanej Alík, ne v nějakým elektrolytu v akumulátoru. Až pak bych se začal zajímat o nějakou desulfataci - až se naučíš, jaký jsou například napěťový meze Pb akumulátoru atd. Když už chceš posílat jiný lidi do zadele proto, že se kvůli přesnější odpovědi na tvou otázku dotazujou na doplňující věci, zameť si nejdřív před svou hubou - budeš muset ještě hoodně chleba sbaštit, aby množství vědomostí mezi ušima tvojí hlavy opravňovalo tvou hubu k takovým výpadům.

EDIT - jo a zkontroluj si napnutí drážkovýho řemene k alťasu, to je taky dost častá příčina mizernýho dobíjení. Jenže ty ho radši budeš svádět na neochotu vysvětlovat ti něci, který bys měl sám už dávno znát, pokud tady hodláš někoho poučovat o Ohmově zákonu.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 01 pro 2013, 17:40, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od Nakadah »

Frekvence je 6kHz a spickovy proud je 30A. Ten ale nemam cim zmerit, nedisponuju osciloskopem. Charakteristika toho desulfatoru je nabijeci, nikoliv vybijeci. Posila to do aku nabijeci pulzy. Pry to funguje, ja to nejak nepozoruju. Dost mozna proto, ze asi nemam poradne sulfatovanou baterku co jde zachranit ale jen stary aku co uz proste stejne zdechly vekem.

Moto Aku Varta 12V 14Ah sem tim nezachranil, od roku 2009 je na 60% kapacite nominalu a neustale plynuje i kdyz jen tak stoji (vsechny clanky, a plynovala uz od novoty). Oproti tomu stanicni FIAMM UMTB 60Ah je po 8mi letech na 85% puvodni kapacity, zkusil sem desulfataci ale bez ucinku - proste opotrebeni vekem asi. Nak

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#18 Příspěvek od kutilmil »

Dik nakadach.

Ekkare! Zase pises a nevis o cem, hlavne ze vis jake napětí mívá běžne Fabie. Naco sem pisete voloviny?? proc??? Sak ket nevím tak nepíšu jaký to má smysl??
Ekkare nevís ocem píses, lebo snad vsecky motore po pade sociku maju napínání drážkového remene prostrednictvem napináku s pruzinou nevijimaje Fabie. Ze by ta pruzina praskla?? alebo napraskla?? Ak by aj tak by liezlo napätie palubnej siete dolu. Toto su tak trivialne veci o ktorich sa tu pise, ze až ma z toho bolí hlava! Jednoducho dobíjanie je v pohode!!! Ak by nebolo tak by altík pri medznej záťaži 90A nedával napätie 13,5V Do cca 60A dáva 14V. Potom to po stotinach volta s rastucou zatazou lezie dolu! podotíkam na volnobeh. Pri vyšších otáčkach do cca 80A drží 14V. A tých 14,5 je veľa. Aj na tom poondiatom regulatory je napísané 14V. Napätie palubky je jediny relevantny dôkaz o správnej funkcií dobíjania. Jedná sa totiž o napäťový zdroj. Samozrejme merane na svorkách akumulátora!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

Jo, vím to, protože motor a tím pádem i altík a regec stejnej jako je ve fábuli mám doma ve svým Roomsteru. Dobíjení mi dává 14,1V na volnoběh, 14,5V při 2500RPM na motoru. A na uvolnění řemene stačí, aby byl moc vytahanej - potom už napínák nestačí. Jenže na tyhle základní věci se nejčastějc zapomíná a to že je opomíjíš i ve svým dotazu minimálně působí dojmem, že ses na řemen ani nepodíval. I starej pes tady při položení nějakýho dotazu nejdřív vypíše všecky triviality, který na eleiminaci problému vyzkoušel - a neštětí se jak křeček, když mu někdo položí doplňující otázku. Když ti ale odpovědi tady na fóru vadí, tak se můžeš klidně přesunout jinam, třeba sem , tam budeš dozajista v nejlepších rukou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#20 Příspěvek od kutilmil »

mysliš že že je napinak oprety na doraz a ze remen netaha?? Promin ale to neexistuje. inač ubezpečím ta že remen je dobre napnutý. ale nebavme sa o aute bavme sa ako desulfatovat PB aku

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

kutilmil píše:... ubezpečím ta že remen je dobre napnutý. ale nebavme sa o aute bavme sa ako desulfatovat PB aku
Na to tady máš 6 půlek informací, stačí hledat - napsat DESULFATACE do vyhledávače je práce na pár vteřin snad i pro analfabeta ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“