Autonabíječka
Moderátor: Moderátoři
- Radimhavirov
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14 bře 2012, 01:00
Autonabíječka
Dobrý den, jsem laik v oblasti elektro a zajímá mně, co by se mohlo stát, když nedodržím postup v návodu a automatickou nabíječku nejprve zapojím do sítě a poté svorkami na autobateri.
V návodu je psáno nejdřív svorky na baterii a pak zapojit do sítě.
Nedávno jsem takhle nabíjel autobaterii a doba nabíjení trvala několikrát delší dobu než normálně s tím, že mám pocit, že jsem te baterce ublížil a už s ní auto nestartuje tak dobře jako dřív.
Díky za rady
V návodu je psáno nejdřív svorky na baterii a pak zapojit do sítě.
Nedávno jsem takhle nabíjel autobaterii a doba nabíjení trvala několikrát delší dobu než normálně s tím, že mám pocit, že jsem te baterce ublížil a už s ní auto nestartuje tak dobře jako dřív.
Díky za rady
- Radimhavirov
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14 bře 2012, 01:00
Inak sú to šmejdy, nemajú presne nastavené vypínacie úrovne. Obyčajne vypínajú oveľa skôr. Meraním si zisti, pri akom napätí skončí hlavné nabíjanie.
Moja vypne pri 13,3V a to je málo. Musím navštíviť jej vnútro .
Nechcelo sa mi stavať, tak som to nedávno kúpil za 18€.
Spravím na mojej výskum. Kašlem na zrušenie záruky, aj tak by som si to opravoval sám.
Moja vypne pri 13,3V a to je málo. Musím navštíviť jej vnútro .
Nechcelo sa mi stavať, tak som to nedávno kúpil za 18€.
Spravím na mojej výskum. Kašlem na zrušenie záruky, aj tak by som si to opravoval sám.
Naposledy upravil(a) procesor dne 02 úno 2014, 17:57, celkem upraveno 1 x.
Závada je právě v tom NEpřipojení NEJDŘÍV NA BATERKU - nabiják je řízenej procesorem, kterej zjišťuje právě napětí na výstupu. Pokud načenichá napětí i jen částečně vybitý baterie, zapne jako první nabíjecí režim intenzívní nabíjení, kterým se snaží co největší rychlostí doplnit náboj do baterky.
ALE - pokud se nabíječka zapne samotná bez baterky, na její výstup přijde napětí jejího vlastního zdroje (pravděpodobně jde o spínák) BEZ ZÁTĚŽE - a to je určitě o několik voltů vyšší, takže odpovídá spíš baterii z větší části nabitý až přebíjený. Proto hned na začátku zařadí "udržovací nabíjení" a to dává daleko menší proud, takže baterka se nabíjí pomalu a nemá šanci dosáhnout rychle plnýho nabití.
Doporučuju DODRŽET PŘI POUŽÍVÁNÍ NÁVOD VÝROBCE, protože on moc dobře věděl jakej režim nabíjení se kdy a jakým způsobem aktivuje - a proto předepsal takovej postup připojování, jakej předepsal.
ALE - pokud se nabíječka zapne samotná bez baterky, na její výstup přijde napětí jejího vlastního zdroje (pravděpodobně jde o spínák) BEZ ZÁTĚŽE - a to je určitě o několik voltů vyšší, takže odpovídá spíš baterii z větší části nabitý až přebíjený. Proto hned na začátku zařadí "udržovací nabíjení" a to dává daleko menší proud, takže baterka se nabíjí pomalu a nemá šanci dosáhnout rychle plnýho nabití.
Doporučuju DODRŽET PŘI POUŽÍVÁNÍ NÁVOD VÝROBCE, protože on moc dobře věděl jakej režim nabíjení se kdy a jakým způsobem aktivuje - a proto předepsal takovej postup připojování, jakej předepsal.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Radimhavirov
- Příspěvky: 30
- Registrován: 14 bře 2012, 01:00
Tohle je postup při zapojení,který je důležitý pro správné nabíjení,ale je důležité dodržet i postup při odpojení.Nejdříve vypnout nabíječku a pak svorky od baterky.Pokud to nedodržíš,tak Ti hrozí újma na zdraví.Nejednomu člověku při nesprávném postupu explodoval vodík uvolněný z baterie při zajiskření odpojovaných svorek. Je to pěkná bomba,taky jsem to absolvoval,když jsem jednou pospíchal a neuvědomil jsem si základy. Víčka jsem pak hledal po celé dílně.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
tiež ju mám doma, nabíjal som s ňou pred a po zime akumulátor 40Ah v predošlom aute... udivovalo ma že proces nabíjania sa veľmi rýchlo ukončil cca po 45 min, teraz mám už iné auto je v ňom 80Ah akumulátor a tento už nabíja cca 3 hodinky potom prejde do udržovacieho režimu. nevravím že táto nabíjačka je zlá ale radšej mám starú klasiku s transformátorom ampérmetrom prepínaním 6/12V a nastavením prúdového obmedzenia...
mal som malú šikovnú ruskú nabíjačku (taká malá kocka) bola perfektná, nechal som na nej nabíjať akumulator cez noc a ráno auto štartlo na "brnk" holt niekomu som ju požičal a medzičasom sa na ňu zabudlo... takže teraz mám len túto z lidlu...
mal som malú šikovnú ruskú nabíjačku (taká malá kocka) bola perfektná, nechal som na nej nabíjať akumulator cez noc a ráno auto štartlo na "brnk" holt niekomu som ju požičal a medzičasom sa na ňu zabudlo... takže teraz mám len túto z lidlu...
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu