Tesla AZS-223
Moderátor: Moderátoři
Tesla AZS-223
Zdravím nejprve jsem téma hledal ale nenašel jsem tak pokud jsem ho přehlednul tak se omlouvám
Dostal jsem na opravdu zesilovač Tesla AZS-223 podle všeho odešli koncové tranzistory. Tak se chci zeptat jak na to a kde začít
Hlavně poradit náhradu tranzistoru KD366A a KD367A zda to musej bejt přesně tyhle nebo existuje náhrada která je běžně v prodeji (TO3 pouzdro)
Dostal jsem na opravdu zesilovač Tesla AZS-223 podle všeho odešli koncové tranzistory. Tak se chci zeptat jak na to a kde začít
Hlavně poradit náhradu tranzistoru KD366A a KD367A zda to musej bejt přesně tyhle nebo existuje náhrada která je běžně v prodeji (TO3 pouzdro)
Ty kádéčka Tesla vyrobila podle nějakýho vzoru od Siemense nebo Filipesa, určitě to není původní československej návrh = nějaký náhrady tudíž pravděpodobně existujou, ale ty teslácký ještě koupit jdou, zkus Brno - Buček nebo Drbal, ti mají výběr z obsolent součástek. Jinak si stačí stáhnout z netu schéma a pořídit nějakej měřák, bez měření do toho nelez...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Vono kdybys napsal odkud jsi, tak by se třeba našel někdo, kdo má doma ty tranzistory, a hlavně by ti třeba i dokázal poradit jak na opravu...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
v Hadexu za půldarma
http://www.hadex.cz/c025-kd366a-p-darl-80v8a-60w-to3/
nebo
http://aukro.cz/kd366a-kd367a-i3936478181.html
http://www.hadex.cz/c025-kd366a-p-darl-80v8a-60w-to3/
nebo
http://aukro.cz/kd366a-kd367a-i3936478181.html
Snad jsi slyšel , co je darlington . No ty trandy by měly být alespoň trochu spárovány . Stavěl jsem z nich také , ale vybrat dva zesílením podobné komplementáry je problém . Už když jsem je před lety kupoval , měly ty NPN zesílení vesměs vysoká a ty PNP nízká . Připadalo mi to nějaké přebrané a dnes to bude pochopitelně ještě přebranější . Po dnešních zkušenostech bych tam nacpal KD606/616 a ještě KF(Y)506-517 do darlingtonu , nebo to mohou být lépe KD 138/9 . Škoda , že jsi sem nedal schema , tam bych ti poradil , čím si při oživení pomoci . Nechce se mi to hledat .
- Gavin_Milarrr
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09 črc 2009, 02:00
Mám jich dost, sice pájené, ale nikdy nepoužité -- byly osazené do zesilovačů pro MHD, měly by být (podle dokumentace) i párované. Odpověď prosím na e-mail zbynek.hubinka@tul.cz
Schéma zde ale při otevření prostě všechny pojistky vypálené a jak jinak popisek 2,5A dotyčného netrápil tak tam vrazil 4A stejně tak na vstupu
Aneb když to nejde tak za to muže pojistka! tak dáme silnější at to déle vydrží přece
Aneb když to nejde tak za to muže pojistka! tak dáme silnější at to déle vydrží přece
- Přílohy
-
- azs2231.gif
- (180.68 KiB) Staženo 798 x
-
- azs223.gif
- (162.92 KiB) Staženo 1152 x
Ahoj,
abych nezakládal nové téma. Povedlo se mi sehnat dva kusy tohoto zesilovače.
rok výroby ani číslo však nevím jeden kus má číslo nečitelné a druhý jej nemá.
Jeden je straší provedení liší se použitými přepínači a vstup aux cinch je na petinaxové desce dále od sebe. Tím se liší i zadní panel. Jeden má zelenou a druhý žlutou led.
Ten novější kus prošel jakým si tuningem T13 a 14 má šroubochladič a dvojice T11 a 12 je oddělena od sebe. Taky si C52 a R108 prohodil místo.
Strašně chrastí potenciometr na hlasitost jinak to hraje.
Někdo ze zdejších členů mi sliboval radu na zlepšení parametrů tak že bych to při oprvě rovnou vzal v úvahu.
PS nevíte někdo na co byla původně zamýšlená ta volná pozice na přepínač ?
Díky
abych nezakládal nové téma. Povedlo se mi sehnat dva kusy tohoto zesilovače.
rok výroby ani číslo však nevím jeden kus má číslo nečitelné a druhý jej nemá.
Jeden je straší provedení liší se použitými přepínači a vstup aux cinch je na petinaxové desce dále od sebe. Tím se liší i zadní panel. Jeden má zelenou a druhý žlutou led.
Ten novější kus prošel jakým si tuningem T13 a 14 má šroubochladič a dvojice T11 a 12 je oddělena od sebe. Taky si C52 a R108 prohodil místo.
Strašně chrastí potenciometr na hlasitost jinak to hraje.
Někdo ze zdejších členů mi sliboval radu na zlepšení parametrů tak že bych to při oprvě rovnou vzal v úvahu.
PS nevíte někdo na co byla původně zamýšlená ta volná pozice na přepínač ?
Díky