"Vyroba" dieselagregatu - vyriesene

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#16 Příspěvek od misocko »

aby nieco take bolo fakt efektivne bolo by potrebne aby motor bezal v otackach podla potrebneho vykonu, tj. maly vykon = nizke otacky, vysoky vykon = otacky kde ma najvecsi tocak vs. najnizsiu spotrebu na kW. Cize bud to dat cez variator aby mal altik stale otacky alebo altikom napajat menic ktory by mal stalu frekvenciu (nejaky upraveny menic pre motory - aby nepindal ze nama rovnomerne zatazene fazy).
samozrejme ze navytazena centrala ma mizernu ucinnost nakolko sice netaha ale motor musi bezat vo "vysokych" otackach nezavisle na potrebnom vykone a aj ked sice dava menej paliva ako v plnom vykone, predsa len dava ho castejsie ako pri volnobehu. asi skocim trochu od temy - neviem ci si uz niekto vsimol ze dieslovy motor dokaze na rovnake mnozstvo paliva bezat na volnobeh aj na nejake zvysene otacky -motor MT8 po zohriati na pracovnu teplotu a vytoceni nieco ponad 2000ot/min ostane v tychto otackach aj po pusteni plynu (nema regulator ktory by uplne odstavil dodavku paliva, tak tam ide palivo ako vo volnobehu a to staci na to aby fical vo vysokych otackach, staci ho vsak trochu pridusit a hned spadne na volnobeh)

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Jenda_KL »

palmalsport píše:Tak to bych chtěl vidět. Motor z favorita a 30 kW generátor.To ten motor prostě neutáhne.
40kW je maximální výkon motoru na hřídeli a není při 2000 ot/min. Gener být klidně 100kW, záleží na zátěži. Pokud ho přeložíš nad výkon motoru, tak motor zdechne, to je jasné.

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#18 Příspěvek od fifiju »

Kde se dá sehnat generátor cca20-30kVA? Nový bude asi docela drahá záležitost.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#19 Příspěvek od palmalsport »

TO : Jenda KL
Když říkám, že motor z favorita, neutáhne generátor 30kW, tak ho prostě neutáhne.Protože na to prostě nemá.
:)
Protože výkon motoru v kW, ještě neznamená že utáhne tak silný generátor.

Jo kdyby to byl vysokofrekvenční generátor, tak to potom možná. Před léty jsme montovaly a uváděli do provozu, elektrárnu, kde se spalováním dřevoštěpky, a horkým vzduchem, pomocí turbíny, poháněl generátor, který měl 100kW, 3 x 440V/1050Hz/40.000 ot./min.

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jenda_KL »

Tvejch chabejch 120W taky utlačí auto.

30kW při 2000 ot/min nečekej.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#21 Příspěvek od palmalsport »

TO : Jenda KL

Tak například, za mých mladých let, když sem musel na povinou vojenskou základní službu, jsme měly jako pojízdnou centrálu, o výkonu generátoru 15kW,který poháněl benzínový osmiválec tatra. Dělaly jsme na tom různé pokusy, skrátka co nás zrovna napadlo. Poněvadž jak se říkalo na odloučených stanovištích, pánbůh je vysoko, a velitel daleko, jsme si to mohly dovolit. Garantuju ti, že ten generátor, makal jak barevný, s různým druhem zátěže, a vše zvládal bez problémů. A to jsme ho měly zapnutý 48hodin v kuse.Snesl i krátkodobě přetížení o cca 10kW.

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Jenda_KL »

Ano, benzínový osmiválec tatra má jaksi jinou zatěžovací charakteristiku.
Určitě to mělo synchronní generátor, stabilní otáčky a motor měl o dost větší výkonovou rezervu.
My se tu bavíme o lehce nadlitrovym cintátku s výkonem pod 40kW na hřídeli při maximálních otáčkách, kde je téměř nutností regulovat otáčky motoru podle požadavku výstupního výkonu tak, aby se dosáhlo nějaké rozumné účinosti.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#23 Příspěvek od janousek »

Otáčky se drží dle požadované frekvence, u nás to je většinou 50 Hz, výkon se řídí množstvím paliva.

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#24 Příspěvek od fifiju »

Ne, ne, Jendo, my se tady od začátku bavíme o diselmotoru z golfa,Obsah motoru nebyl blíže specifikován - dělaly se 1,6 i 1,9.... A jestli jsem pochopil správně otázku,tak zněla: Má nebo nemá smysl z tohoto vyrábět dieselagregát? debata o motoru z favorita je v tomto případě mírně zavádějící.

Uživatelský avatar
palmalsport
Příspěvky: 545
Registrován: 21 pro 2012, 01:00
Bydliště: HK

#25 Příspěvek od palmalsport »

Tak toto je ona
http://www.youtube.com/watch?v=YZbwItkQ650

No on by to neutáhl ani ten motor z golfa :)

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#26 Příspěvek od fifiju »

Proč si myslíš,že by toto neutáhl motor z golfa? Buď trochu realista. Zřejmě nemáš tušení,jakým to obrovským výkonem disponuje motor T603s

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#27 Příspěvek od keemo »

je to myslim 1.9, bez turba...

zaujimalo by ma hlavne AKO a CO pripadne povedat dotycnemu ze si ma zhanat...

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Jenda_KL »

Mě jde o to poukázat právě na neefektivitu (palivo/výstupní výkon) u držení běžnýho auťáckýho motoru na konstantních otáčkách nezávisle na jeho výstupním zatížení, právě kvůli udržení konstantní frekvence synchronního generátoru.
Jako mobilní zdroj je to jedno když elektřinu získám s 2 - 15% účiností, u kogenerační jednotky by mi to dost vadilo.
Chataři třeba potvrdí - centrála 1,5l/h naprázdno, v plném zatížení 2l/h.
Proto popisuju stroj, kde je otáčkama regulované výstupní napětí generátoru (když je AC tak usměrněné) a o frekvenci se stará měnič.

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#29 Příspěvek od fifiju »

Já bych začal generátorem. Vše ostatní se vpodstatě odvíjí od toho, jaký generátor se povede sehnat.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#30 Příspěvek od mi-ro »

To jsem vzpomínal už zkraje, tak to mají řešený i některý profi centrály např od Hondy a jejich klonů, Motor jede otáčkama tak aby dal momentálně potřebný výkon do ss napětí, o 50Hz a stabilizaci se stará invertor. Podle zátěže si i automaticky řídí i spalovák. Když zapojíš jen notebook, nabíječku mobilu + nějakou úsporku tak jede jen na nejnižší otáčky.
..to bude jen ňákej odpůrek

Odpovědět

Zpět na „Poradna“