"Vyroba" dieselagregatu - vyriesene
Moderátor: Moderátoři
aby nieco take bolo fakt efektivne bolo by potrebne aby motor bezal v otackach podla potrebneho vykonu, tj. maly vykon = nizke otacky, vysoky vykon = otacky kde ma najvecsi tocak vs. najnizsiu spotrebu na kW. Cize bud to dat cez variator aby mal altik stale otacky alebo altikom napajat menic ktory by mal stalu frekvenciu (nejaky upraveny menic pre motory - aby nepindal ze nama rovnomerne zatazene fazy).
samozrejme ze navytazena centrala ma mizernu ucinnost nakolko sice netaha ale motor musi bezat vo "vysokych" otackach nezavisle na potrebnom vykone a aj ked sice dava menej paliva ako v plnom vykone, predsa len dava ho castejsie ako pri volnobehu. asi skocim trochu od temy - neviem ci si uz niekto vsimol ze dieslovy motor dokaze na rovnake mnozstvo paliva bezat na volnobeh aj na nejake zvysene otacky -motor MT8 po zohriati na pracovnu teplotu a vytoceni nieco ponad 2000ot/min ostane v tychto otackach aj po pusteni plynu (nema regulator ktory by uplne odstavil dodavku paliva, tak tam ide palivo ako vo volnobehu a to staci na to aby fical vo vysokych otackach, staci ho vsak trochu pridusit a hned spadne na volnobeh)
samozrejme ze navytazena centrala ma mizernu ucinnost nakolko sice netaha ale motor musi bezat vo "vysokych" otackach nezavisle na potrebnom vykone a aj ked sice dava menej paliva ako v plnom vykone, predsa len dava ho castejsie ako pri volnobehu. asi skocim trochu od temy - neviem ci si uz niekto vsimol ze dieslovy motor dokaze na rovnake mnozstvo paliva bezat na volnobeh aj na nejake zvysene otacky -motor MT8 po zohriati na pracovnu teplotu a vytoceni nieco ponad 2000ot/min ostane v tychto otackach aj po pusteni plynu (nema regulator ktory by uplne odstavil dodavku paliva, tak tam ide palivo ako vo volnobehu a to staci na to aby fical vo vysokych otackach, staci ho vsak trochu pridusit a hned spadne na volnobeh)
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
TO : Jenda KL
Když říkám, že motor z favorita, neutáhne generátor 30kW, tak ho prostě neutáhne.Protože na to prostě nemá.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Protože výkon motoru v kW, ještě neznamená že utáhne tak silný generátor.
Jo kdyby to byl vysokofrekvenční generátor, tak to potom možná. Před léty jsme montovaly a uváděli do provozu, elektrárnu, kde se spalováním dřevoštěpky, a horkým vzduchem, pomocí turbíny, poháněl generátor, který měl 100kW, 3 x 440V/1050Hz/40.000 ot./min.
Když říkám, že motor z favorita, neutáhne generátor 30kW, tak ho prostě neutáhne.Protože na to prostě nemá.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Protože výkon motoru v kW, ještě neznamená že utáhne tak silný generátor.
Jo kdyby to byl vysokofrekvenční generátor, tak to potom možná. Před léty jsme montovaly a uváděli do provozu, elektrárnu, kde se spalováním dřevoštěpky, a horkým vzduchem, pomocí turbíny, poháněl generátor, který měl 100kW, 3 x 440V/1050Hz/40.000 ot./min.
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
TO : Jenda KL
Tak například, za mých mladých let, když sem musel na povinou vojenskou základní službu, jsme měly jako pojízdnou centrálu, o výkonu generátoru 15kW,který poháněl benzínový osmiválec tatra. Dělaly jsme na tom různé pokusy, skrátka co nás zrovna napadlo. Poněvadž jak se říkalo na odloučených stanovištích, pánbůh je vysoko, a velitel daleko, jsme si to mohly dovolit. Garantuju ti, že ten generátor, makal jak barevný, s různým druhem zátěže, a vše zvládal bez problémů. A to jsme ho měly zapnutý 48hodin v kuse.Snesl i krátkodobě přetížení o cca 10kW.
Tak například, za mých mladých let, když sem musel na povinou vojenskou základní službu, jsme měly jako pojízdnou centrálu, o výkonu generátoru 15kW,který poháněl benzínový osmiválec tatra. Dělaly jsme na tom různé pokusy, skrátka co nás zrovna napadlo. Poněvadž jak se říkalo na odloučených stanovištích, pánbůh je vysoko, a velitel daleko, jsme si to mohly dovolit. Garantuju ti, že ten generátor, makal jak barevný, s různým druhem zátěže, a vše zvládal bez problémů. A to jsme ho měly zapnutý 48hodin v kuse.Snesl i krátkodobě přetížení o cca 10kW.
Ano, benzínový osmiválec tatra má jaksi jinou zatěžovací charakteristiku.
Určitě to mělo synchronní generátor, stabilní otáčky a motor měl o dost větší výkonovou rezervu.
My se tu bavíme o lehce nadlitrovym cintátku s výkonem pod 40kW na hřídeli při maximálních otáčkách, kde je téměř nutností regulovat otáčky motoru podle požadavku výstupního výkonu tak, aby se dosáhlo nějaké rozumné účinosti.
Určitě to mělo synchronní generátor, stabilní otáčky a motor měl o dost větší výkonovou rezervu.
My se tu bavíme o lehce nadlitrovym cintátku s výkonem pod 40kW na hřídeli při maximálních otáčkách, kde je téměř nutností regulovat otáčky motoru podle požadavku výstupního výkonu tak, aby se dosáhlo nějaké rozumné účinosti.
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
Tak toto je ona
http://www.youtube.com/watch?v=YZbwItkQ650
No on by to neutáhl ani ten motor z golfa![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=YZbwItkQ650
No on by to neutáhl ani ten motor z golfa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mě jde o to poukázat právě na neefektivitu (palivo/výstupní výkon) u držení běžnýho auťáckýho motoru na konstantních otáčkách nezávisle na jeho výstupním zatížení, právě kvůli udržení konstantní frekvence synchronního generátoru.
Jako mobilní zdroj je to jedno když elektřinu získám s 2 - 15% účiností, u kogenerační jednotky by mi to dost vadilo.
Chataři třeba potvrdí - centrála 1,5l/h naprázdno, v plném zatížení 2l/h.
Proto popisuju stroj, kde je otáčkama regulované výstupní napětí generátoru (když je AC tak usměrněné) a o frekvenci se stará měnič.
Jako mobilní zdroj je to jedno když elektřinu získám s 2 - 15% účiností, u kogenerační jednotky by mi to dost vadilo.
Chataři třeba potvrdí - centrála 1,5l/h naprázdno, v plném zatížení 2l/h.
Proto popisuju stroj, kde je otáčkama regulované výstupní napětí generátoru (když je AC tak usměrněné) a o frekvenci se stará měnič.
To jsem vzpomínal už zkraje, tak to mají řešený i některý profi centrály např od Hondy a jejich klonů, Motor jede otáčkama tak aby dal momentálně potřebný výkon do ss napětí, o 50Hz a stabilizaci se stará invertor. Podle zátěže si i automaticky řídí i spalovák. Když zapojíš jen notebook, nabíječku mobilu + nějakou úsporku tak jede jen na nejnižší otáčky.
..to bude jen ňákej odpůrek