pokud máš dost času, tak načmárat leptuvzdorným lakem.
Nebo trochu profesionálnějc, namalovat v kompu (formica atd., nebo gimp ), pak vytisknout na fólii, na desku nastojato nastříkat positiv, nechat ve tmě zaschnout, plácnout na ni tu fólii, pak 20s na ostrým slunci, vyvolat v 1-2% roztoku NaOH a nakonec vyleptat ve směsi HCL+H2O2. Stačí?
Nejvíc jednoduchou výrobu DPS jsem dělal jako malý bastlíř- nakreslil jsem si tužkou na cuprexit dělící mezery, pak je proškrábnul ostrým šídlem, proťuknul zkratmetrem a pak vrtal...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
U tišťáku, který nikdy nikdo neuvidí ':D' frézuji mezery mezi spoji zubním vrtáčkem (frézou) nasazeným ve vysokoobrátkové vrtačce na 12 V. Vyřazené vrtáčky jsem kdysi vyloudil od svého zubaře. Jinak ale lihový fix, vyleptat v chloridu železnatém, po důkladném opláchnutí natřu roztokem kalafuny v lihu a to mi stačí k mé spokojenosti.
Nebylo by špatné, kdyby tazatel napsal, jaký tišťák - jednoduchý, složitý, kolikavrstvý, kolik a jaké součástky tam budou atd. Nějaký obrázek by nebyl k zahození.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Yarda1 píše:Nebylo by špatné, kdyby tazatel napsal, jaký tišťák - jednoduchý, složitý, kolikavrstvý, kolik a jaké součástky tam budou atd. Nějaký obrázek by nebyl k zahození.
No par tištaku jsem dělal před mnoha lety.
Vytiskl na papír.
Pak tuží překreslil na pauzovací papír a pak osvítil tištak a vyleptal.
Dnes očí už moc nesloží.
Ruce se třepou.
Už tu máme laser tiskárny což kdysi nebílí.
Návodu přes google najdu spoustu.
Mně spíš zajímají zkušeností zdejších členu, jak jsou spokojení s kvalitou.
6/6mil mezera/spoj, nepájivá maska i servisní potisk oboustranně, frézovaný obrys, fréza v obrysu (pokud toho není moc), prokovené i neprokovené otvory, zlacení za příplatek.
Až na kvalitu potisku si nelze na nic stězovat.
Podklady v gerbrerech + excellon, na webu mají i nastavení CAM procesoru pro Eagle - export podkladů je otázka pár sekund.
________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
Já to na rychlé jednodušší kusovky používám běžně a celkem s úspěchem. Hlavně je to rychlý, nepotřebuješ nic jiného než "laserovku", žehličku, kuprextit a nějaký leptací roztok a samozřejmě předlohu v elektronické podobě. Je tady o tom celkem obsáhlé (nejedno) vlákno. A na netu najdeš spoustu čtení videí a obrázků.
Pro fotocestu tisk z laserovky zpravidla málo kryje, je potřeba dát více předloh přes sebe, nebo se používá různé naleptávání (rozpití) toneru apod.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Co používáš jako médium pro přenos toneru? Já jsem zatím zkoušel tisknout na reklamní letáky, u některých je výsledek celkem dobrý, ale pořád to není ono. Potom jsou na to prý ještě vhodné takové ty dětské lepící papíry, ale ty mám celkem strach do tiskárny strkat.
Když to fungovalo loni, musí to fungovat letos taky.
Letáky, ale ne úplně ty nejtenčí. Navíc po přichycení předlohy na kuprextit to ve finále prohřívám z druhé strany. Tedy na stůl papírový kapesník, na něj kuprextit s přichycenou předlohou mědí dolů a žehlička přitlačená na rubovou vrstvu kuprextitu (sklolaminát). Tímto způsobem dojde při "správné" teplotě žehličky k lepšímu prohřátí a rozvedení tepla a výsledky jsou lepší. Případné nedostatky se před leptáním podle potřeby odstraní lihovou fixou, nebo rýsovací jehlou.
Pak jsou borci, co používají upravenou laminovačku, výsledek prý je velmi dobrý. Ale znovu opakuji, máme tady na to vlákno.
Naposledy upravil(a) Eleman dne 08 srp 2014, 17:54, celkem upraveno 1 x.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Já používám křídový papír, pečlivě přežehlit (na bavlnu=tři tečky) a nechat déle odmočit. Pak papír (pořád ve vodě) opatrně odtrhávat a zbytky papíru mnout prsty a nakonec kartáčkem na zuby (odmočí se i z děr pro vrtání). Výsledky velmi dobré.
Tiskárnu nastavuju na co nejsytější tisk a druh papíru "Lightweight" (menší gramáž - mírně snižuje teplotu zapékání, toner by pak měl jít lépe z papíru).
Lepící papír se mi neosvědčil (toner na něm nedrží všude perfektně), stejně tak ne pauzák (moc se natahuje po namočení).
Byl jsem ve městě kde kopírují.
Na A4 mi vlezl ten tištak 6X
Měli tam 4 laser tiskárny.
Takže jsem si nechal udělat s každé jednu A4.
Tudíž mam 24 kousku předloh.
Zkoušel jsem to přižehlit i 4 minuty a skoro nic tam není.
Čím ten tištak odmašťujete?
Já zapomněl něco koupíte, tak jsem zkusil tetrachlor a tu muže byt problem.
Ale i tak, po 4 minutách nejde vůbec poznat že by se toner rozpouštěl nebo roztekl.
Jde ten tištak slabě vidět, tak že by se dal obkreslít.
Tak nepoužívej pauzák a použij křídový papír nebo lesklé letáky a postup, který ti popsal Sesi. Na Youtube najdeš i spoustu "instruktážních" videí.
Desku neodmašťuju, ale "vyčistím" jí velmi jemným smirkovým papírem (č.400) a pak otřu suchým hadrem. Pokud nepoužívají v copycentru nějaké "divné" tonery, tak to musí jít.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich