Na spoustě benzínek žádnej VIF neznají, i když ho prodávají - v Česku se mu říká "Super benzín aditiv" a "Super diesel aditiv", nevím proč, ale asi to nějak souvisí s právní ochranou názvu. Detaily na
www.vif.cz .
Zkratka "VIF" je na plechovce uvedená jen "v koutku" etikety. Plechovka má 0,5 litru a při doporučeným poměru míchání 1 : 1 000 (1ml přípravku na litr paliva) stojí kolem 250 - 260 kaček, tj. zdražuje každej litr paliva o cca 0,50 Kč.
Vlastnosti paliva přitom vylepšuje natolik, že (v mým případě BA-95) naprosto to nejobyčejnější palivo, pocházející z prodeje u pumpy Tank-Ono vylepšuje na úroveň "prémiovýho" paliva "vod škebly". Posuzováno podle ochoty akcelerovat (čas dosažení rychlosti 100km/h z nuly s určitou zátěží) a podle průměrný spotřeby při jízdě na konkrétním známým úseku trasy (spotřeba při určitý ustálený rychlosti v silničním i v dálničním režimu).
Zkoušel jsem nejdřív (po X letech ježdění na obyčejnej BA-95) natankovat do skoro prázdný nádrže zhruba do půlky (aby vyježdění do prázdna netrvalo měsíc) V-power nitro (98oc) od škeble, pak po vyježdění MaxMotion od ÖMV (taky 98) a nakonec obyčejnou BA-95 od TankOno s přidaným VIFem - akcelerace se ve všech 3 případech zlepšila asi o 0,3 - 0,5 sekundy (neboli skoro neznatelně, v rozmezí chyby způsobený ručním měřením), ale průměrná spotřeba spadla z 6,5 na cca 5,9 litru při jízdě po běžných silnicích mimo město a z přibližně 10,5 na 8,5 litru v dálničním režimu (tachometrově 140km/h = cca 133km/h GPS, trasa z Prahy do Hradce Králové po D11 v obou směrech). Motor je zřetelně pružnější než byl dřív, líp táhne "odspoda" a ve vyšších rychlostech nepotřebuje tolik "dupat na přasky". Všecko měřeno "ručně" stopkama a odečtem z palubního počítače, takže skutečnost se může odlišovat klidně i o desetinu sekundy a několik desetin litru - ale nejpodstatnější je, že časy měřila vždycky jedna a ta samá osoba (mně sice blízká, ale jinak fungující jako OMEZOVAČ OTÁČEK) a spotřebu i rychlost měřil ten samej PP. Auto bylo vždycky v přibližně stejným naložení (stejný osoby a pár kilo zavazadel), mělo stejný obutí a v něm stejnej tlak - Hankook Optimo K-410 195/55 R15 nafučeno na 2,5baru všecky 4 kola. Sací vzduchovej filtr a svíčky jsem v motoru měnil až po všech testech na konci srpna - tudíž ani výměna těchto komponent nemohla mít výraznej vliv. Bohužel co nešlo ovlivnit, bylo počasí neboli teplota, tlak a vlhkost vzduchu. Vzhledem k nočním podmínkám všech "testů" ale doufám, že ovlivnění počasím bylo co nejmenší. Výsledek je, že VIF přidávám od začátku září trvale do každýho tankování a můžu ho vřele doporučit.