Kvalita nafty

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#31 Příspěvek od kejki »

kevin_mitnick píše:
AmarokCZ píše:Proč asi ty dvě třetiny jsou na tom jak jsou a třeba Evropa je na tom mnohem líp? Není to třeba tím, že evropané nejsou líný a hnou zadkem, když je potřeba ?
Nebo taky proto, ze nadnarodni koncerny drancuji nerostne bohatstvi tretiho sveta prakticky zadarmo za vydatne podpory bank...
V Africe prostě probíhala minimálně 10.000 let selekce jinak. To není prácismus, to je genetika. Stejně tak jsme my pomalí v mnohé manuální práci proti Asiatům.
Problém je, že jejich zemědělce ničí potravinová pomoc. Když je neúroda, je komodita o něco dražší a zemědělec je zase na svém - jenže k nim přivalí potravinovou pomoc a zemědělec prodělá. Pak nikdo neinvestuje do zemědělství, protože na to nemá. Anebo pěstují jako v Jemenu to, co potravinová pomoc nevozí :wink: - to je obdoba latinské Ameriky v arabském světě. Sice dochází pitná voda, ale je co žvýkat...
Tady taky není práce pro všechny a na světovém trhu to nebude jinak.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#32 Příspěvek od BOBOBO »

Tam asi bude ta třenice . Práce prostě rok od roku ubývá a mladá generace bere vše nárokově , z toho musí být bez dalšího mela i u nás .

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#33 Příspěvek od rezis »

Pokud se vrátím k naftě tak v sobotu se mi podařilo přidřít vstřikovací trysku. Než jsem přišel co to muje tak jsem rozebral část potrubí (abych vůbec zjistil který válec to je). Našel jsem jak je jehla ve vstřiku po stranách podřená jakoby jela nasucho (to ale nejde když je okolo nafta)-
Když jsme měl ruce od té nafty tak
1. smrdělo to více nějakým ředidlem než naftou
2. normálně to to mezi prsty žralo
3. s mastnou naftou která vzlíná to nemělo nic společného
4. kdo zná naftu ví že pak i po umytí stále smrdí, já se umyl a po naftě ani stopy.
Jezdím na normální naftu od benzínky.
Je to normální??? Nebo je to cílená likvidace aut....
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#34 Příspěvek od BOBOBO »

No tchánovi odešlo čerpadlo u nového auta ve 30tisících . Naštěstí mu záruku uznali , předtím odebrali vzorek z nádrže .

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#35 Příspěvek od kevin_mitnick »

rezis píše:Pokud se vrátím k naftě tak v sobotu se mi podařilo přidřít vstřikovací trysku. Než jsem přišel co to muje tak jsem rozebral část potrubí (abych vůbec zjistil který válec to je). Našel jsem jak je jehla ve vstřiku po stranách podřená jakoby jela nasucho (to ale nejde když je okolo nafta)-
Když jsme měl ruce od té nafty tak
1. smrdělo to více nějakým ředidlem než naftou
2. normálně to to mezi prsty žralo
3. s mastnou naftou která vzlíná to nemělo nic společného
4. kdo zná naftu ví že pak i po umytí stále smrdí, já se umyl a po naftě ani stopy.
Jezdím na normální naftu od benzínky.
Je to normální??? Nebo je to cílená likvidace aut....
No pokud si bral naftu u "benzinky" nekde na druzstvu, tak je to normalni. Pod nazvem "nafta" se tam bezne prodava smes nafty, redidla a biosracek. pokud si ale bral naftu nekde u OMV, tak je to na zalobu a maji tam docela problem...

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od forbidden »

Když jsem dnes čekal na benzince, tak jsem koukal v regálu na nějaký aditiva do nafty. Prý to snižuje vylučování parafinu při nízkých teplotách a zlepšuje mazání a kdoví co ještě. Používá to někdo? Má to nějakej význam? Beru "běžnou" naftu a sem tam tu "lepší" třeba od Shellu, nebo Benziny. K pochybným pumpám nejezdím. Říkám si, jestli ta "lepší" nafta třeba už nějaký aditiva neobsahuje, cenově to vyjde +- nastejno, jestli do běžný naleju lahvičku, nebo vezmu rovnou lepší.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#37 Příspěvek od Kvicala_r »

Zrovna shell prý není dobrá nafta. Naopak benzina vychází v testech nadprůměrně. Známý lil VIF (asi nejznámější aditivum) a trochu tím vyčistil chycené vstřiky. Prý mu tak o 0,2 až 0,5 spadla spotřeba. Mám v plánu VIF taky zkusit, ale ještě sem se pro nějaké balení nedostal..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#38 Příspěvek od EKKAR »

Na spoustě benzínek žádnej VIF neznají, i když ho prodávají - v Česku se mu říká "Super benzín aditiv" a "Super diesel aditiv", nevím proč, ale asi to nějak souvisí s právní ochranou názvu. Detaily na www.vif.cz .

Zkratka "VIF" je na plechovce uvedená jen "v koutku" etikety. Plechovka má 0,5 litru a při doporučeným poměru míchání 1 : 1 000 (1ml přípravku na litr paliva) stojí kolem 250 - 260 kaček, tj. zdražuje každej litr paliva o cca 0,50 Kč.

Vlastnosti paliva přitom vylepšuje natolik, že (v mým případě BA-95) naprosto to nejobyčejnější palivo, pocházející z prodeje u pumpy Tank-Ono vylepšuje na úroveň "prémiovýho" paliva "vod škebly". Posuzováno podle ochoty akcelerovat (čas dosažení rychlosti 100km/h z nuly s určitou zátěží) a podle průměrný spotřeby při jízdě na konkrétním známým úseku trasy (spotřeba při určitý ustálený rychlosti v silničním i v dálničním režimu).

Zkoušel jsem nejdřív (po X letech ježdění na obyčejnej BA-95) natankovat do skoro prázdný nádrže zhruba do půlky (aby vyježdění do prázdna netrvalo měsíc) V-power nitro (98oc) od škeble, pak po vyježdění MaxMotion od ÖMV (taky 98) a nakonec obyčejnou BA-95 od TankOno s přidaným VIFem - akcelerace se ve všech 3 případech zlepšila asi o 0,3 - 0,5 sekundy (neboli skoro neznatelně, v rozmezí chyby způsobený ručním měřením), ale průměrná spotřeba spadla z 6,5 na cca 5,9 litru při jízdě po běžných silnicích mimo město a z přibližně 10,5 na 8,5 litru v dálničním režimu (tachometrově 140km/h = cca 133km/h GPS, trasa z Prahy do Hradce Králové po D11 v obou směrech). Motor je zřetelně pružnější než byl dřív, líp táhne "odspoda" a ve vyšších rychlostech nepotřebuje tolik "dupat na přasky". Všecko měřeno "ručně" stopkama a odečtem z palubního počítače, takže skutečnost se může odlišovat klidně i o desetinu sekundy a několik desetin litru - ale nejpodstatnější je, že časy měřila vždycky jedna a ta samá osoba (mně sice blízká, ale jinak fungující jako OMEZOVAČ OTÁČEK) a spotřebu i rychlost měřil ten samej PP. Auto bylo vždycky v přibližně stejným naložení (stejný osoby a pár kilo zavazadel), mělo stejný obutí a v něm stejnej tlak - Hankook Optimo K-410 195/55 R15 nafučeno na 2,5baru všecky 4 kola. Sací vzduchovej filtr a svíčky jsem v motoru měnil až po všech testech na konci srpna - tudíž ani výměna těchto komponent nemohla mít výraznej vliv. Bohužel co nešlo ovlivnit, bylo počasí neboli teplota, tlak a vlhkost vzduchu. Vzhledem k nočním podmínkám všech "testů" ale doufám, že ovlivnění počasím bylo co nejmenší. Výsledek je, že VIF přidávám od začátku září trvale do každýho tankování a můžu ho vřele doporučit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#39 Příspěvek od misocko »

ja lejem VIF do ropaka a zda sa mi ze je motor kludnejsi, spotrebu neporovnovam, jazdim jak blazon ale cca v ramci predpisov (nikdy nie na "spotrebu") :D , vzhladom na to ze mesacne vyjazdim cca nadrz tak mam balenie na sezonu, co ma financne nezrujnuje

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#40 Příspěvek od TAKJAN »

kevin V družstvu to nafta nemůže být špatná. Vezmi si, jaké např. traktory na to jezdí. Vždyť tam jsou lepší motory než v osobáčku...

Uživatelský avatar
alkom01
Příspěvky: 244
Registrován: 20 bře 2006, 01:00
Bydliště: Brno

#41 Příspěvek od alkom01 »

Používám VIF zimní a spokojenost, přez letní období přidávám taky, jen když jezím na směs se stolním olejem 1:1.
Pivo v přírodě ničím nenahradíš!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#42 Příspěvek od BOBOBO »

Jojo , TAKJANe , na co by si do nafty lili nějaká svinstva , to u pump dokážou nemožné . Karle , takhle starý silničník , pokud nemohu ve stejnou chvíli přepnout na jinou nádrž , těžko něco zadelí poznám . Tedy alespoň já . Pokud nafta splní , co normově má , tak není čehokoliv třeba . Pokud nesplní , nemůže jedna tisícina nic změnit . Toť názor můj . Jo a ty jezeďáci mají zase jiné problémy . Ráno vyfasují kanystr a baterku . Po doplnění nafty a montáži aku vyjíždí . Realita mého okolí . Jde o to , co bylo v jiném vlákně . Ani sebelepší kamery jim na nic nebyly . Loupežníci se jim do nich smáli .

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#43 Příspěvek od p32 »

Mě se zdá kvalita nafty v pořádku. Celej rok tam leju benzín a kvalita nafty na jízdu vliv neměla. :lol:

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od forbidden »

OK, po cestě mám obchod, kde ten VIF prodávají (o polovinu levněji, jak na benzince). Tak to vyzkouším a uvidíme. Akcelerace mě ani nezajímá, zatím mi vždycky stačila, spotřebu sice taky moc neřeším, ale uvidíme. Když to šetří motor...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#45 Příspěvek od EKKAR »

BOBOBO píše:.... Pokud nafta splní , co normově má , tak není čehokoliv třeba . Pokud nesplní , nemůže jedna tisícina nic změnit . Toť názor můj . ... .
Divil by ses, i ta tisícina změní hodně. Ono ani v tý supr-prémiový naftě těch aditiv není o moc víc než tisícina objemu. Tyhle složky jsou jednak supr účinný, kdy jich opravdu stačí trošička a vlastnosti to vylepší někdy i o jeden nebo dva řády, druhak jsou ty složky extrémně drahý - právě proto, že jsou tolik účinný a taky proto, že jejich výroba je technologicky a surovinově hodně náročná. Jsou to skoro vždycky organický sloučeniny se solema kovů, který není snadný připravit ani v laborce, natož hromadně někde v chemičce. Kilo nebo litr takovejch složek pak stojí desetitisíce korun, protože jsou schopný efektivně vylepšit desítky kubíků paliv - a vem si autocisternu, která veze cca 30 tun benzínu, jestli její obsah prodáš litr po 34 kačkách jako nejzákladnější "bezolovo", anebo po přidání pár litrů spešl aditiv za dejme tomu 2-3 tisíce kaček - kdy se z obsahu stane prémiový palivo "100oktan" s cenou kolem 40 kaček/litránek......
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“