LPG - Ano ci ne?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#16 Příspěvek od PixelOrgy »

TAKJAN píše:... smrdí to děsně-nevadí, kdyby to chytlo, vypneš klíček. Je potřeba fakt pohlídat reference...
no tak to je luxus, to bych si asi pan mechanik za ramecek nedal, co by mu na toto bylo odpovezeno :-)

Narazil jsem na jeden problem, ktery je nutno potvrdit na 100%, a to ze se v tom motoru pouzival na stenu valcu nikasil, coz je vylozene nevhodne pro kombinaci s LPG. Nicmene, moc informaci k tomuto neni, takze se asi obratim na servis.

Jinak to neni nijak nutna uprava, spis jen kdyby to bylo bez problemu, tim lip... Stejne je jeste potreba udelat nejaka udrzba, jako vymena rozvodu, olej+filtr v prevodovce a na jare asi i brzdovy desticky... takze plyn by pripadal v uvahu tak nejdriv pristi rok zacatek leta...

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#17 Příspěvek od PixelOrgy »

TAKJAN - jaky motor mas ty vlastne? Pochopil jsem ze jsi s prestavbou spokojeny a ze vsechno funguje jak ma...

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#18 Příspěvek od termit256 »

PixelOrgy píše:Diky vsem za reakce :-) tak to zatim vypada dost ve prospech plynu, vidim ze vetsina ma dobry zkusenosti...
Jako pomerne zasadni negativum vidim ze motor je na plyn proste zdechly. Vsude same reci ze to vykonu temer neubere apod, ale pri akceleraci je to line jako prase at si rika kdo chce. Jezdil jsem kratkou chvilku jen ve dvou autech na plyn a mirne receno nic moc. Fakt ze se plyn vetsinou montuje do aut ktera vykonem zrovna neprekypuji cele veci taky moc neprida.
Tolik ma negativni zkusenost, kdyz jsou tu same pozitivni :-)

Je ale mozne ze to nekomu vadit nebude.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#19 Příspěvek od PixelOrgy »

termit256: to bohuzel nemuzu potvrdit/vyvratit. Moje jedina zkusenost s autem na LPG je felda 1.3 kombi, ktera byla zdechla at na plyn nebo benal..

Jakej motor/auto jsi mel ty?


nema to spis smysl montovat na vetsi motory, kde je uspora mnohem vyraznejsi?

Samozrejme ze snizeni vykonu vadi (citelne, vyraznejsi, ne o 1kW). To si pak rovnou muzes koupit 1.6TDi, kdyz chces nizkou spotrebu na ukor vykonu... trosku to popira logiku.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#20 Příspěvek od TAKJAN »

Pixel 4,4i, bavo, už tak koupeno, v 3,5i je 4 roky, trochu problémy-viz elektrický termostat. Alusil. Zdechlost je nesmysl. 1,8i jezdí jako na benzín. Já např vůbec necítím ani přechod na plyn, natož výkon dolů. I když-asi bych to moc nepoznal:-))

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

termit256 píše:Jako pomerne zasadni negativum vidim ze motor je na plyn proste zdechly. Vsude same reci ze to vykonu temer neubere apod, ale pri akceleraci je to line jako prase at si rika kdo chce. Jezdil jsem kratkou chvilku jen ve dvou autech na plyn a mirne receno nic moc. Fakt ze se plyn vetsinou montuje do aut ktera vykonem zrovna neprekypuji cele veci taky moc neprida.
Tolik ma negativni zkusenost, kdyz jsou tu same pozitivni :-)

Je ale mozne ze to nekomu vadit nebude.
Tohle mohlo platit u "podtlaku" určenýho ke spojení s obyčejným karburátorem, kde směšovací poměr vzduch-plyn řídila membrána jako v posilovači brzd podle toho, jak velkej podtlak se udělal v sacím potrubí. Strašně to couralo s teplotou a tlakem okolního vzduchu, takže se to nastavovalo jentaktak aby to jelo. Dnešní systémy pro vstřikový motory jsou řízený lambdou úplně stejně jako benzín (přebírají její signál prostřednictvím původní řídicí jednotky motoru), takže pokles výkonu je opravdu až někde nahoře těsně pod maximem otáček, když už reduktor spolu s plynovýma vstřikama přestane stíhat dodávat dostatek plynu do směsi - a to ještě ty úplně nejnej sady řeší přívstřikem benzínu při prudký akceleraci. Prostě celej termití příspěvek je vůči moderním LPG sadám nesmysl.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#22 Příspěvek od Sadra17 »

ani u podtlaku se nestává při správným seřízení, že si to nějakej šetřílek přivřel aby to nežralo nejni chyba lpg ...

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#23 Příspěvek od PixelOrgy »

TAKJAN píše:Pixel 4,4i, bavo, už tak koupeno, v 3,5i je 4 roky, trochu problémy-viz elektrický termostat. Alusil. Zdechlost je nesmysl. 1,8i jezdí jako na benzín. Já např vůbec necítím ani přechod na plyn, natož výkon dolů. I když-asi bych to moc nepoznal:-))
O problemech s LPG a alusilem jsem prave cetl taky. Proto se toho nikasilu trochu obavam (taky to pry neni rozumna volba), ale nikde jsem nenasel 100% informaci, jestli v teto verzi motoru je nebo ne (novejsi verze jako 4.2FSI maji ve valcich prave alusil).

Zkusim zavolat do par firem a poptat se na konkretni motor, ale mam obavy, ze vetsina prodejcu prikyvne i na dotaz, jestli to pojede na vodu, hlavne ze prodaji.

Ta spotreba ve finale neni az tak hrozna, kdyz clovek zbytecne nelita stylem plyn-brzda. Co je zvlastni, ve spouste pripadu mam lepsi prumer pri manualnim rezimu, nez automatickym... :-) .. kazdopadne s tim plynem by byla v podstate polovicni....

Uživatelský avatar
VonBahnhof
Příspěvky: 110
Registrován: 11 led 2008, 01:00
Bydliště: Brno, hl.n.

#24 Příspěvek od VonBahnhof »

Jak to tu tak čtu, tak si také dovolím přidat svoji zkušenost... PixelOrgy je z Brna, tak přidám dvě reference:

Tak jak někteří píší, asi největší důraz bych kladl na to, u koho si nechám přestavbu udělat.

Na LPG mám feldu, jednobod, předělána na plyn ve 100k, výrobce BRC. Dnes má najeto 250k a co se týče vlastního motoru, řekl bych, že to snáší velmi dobře. Přestavbu provedl jeden pán z Nedvědic a musím říci, že se vše sralo od samého počátku, pokud felda nejela, zmohl se pouze na výměnu membrány a felda nejela zase...

Montáž LPG představuje do auta určitý zásah včetně instalace rozvodu plynu, úpravy elektriky a chladícího okruhu kvůli předehřevu směšovače. Pokud přestavbu provádí někdo slušný, předejde se takovým věcem jako že např po pár letech uhnijí plechové držáky přívodu plynu pod autem, nebo že za jízdy vyteče fridex, protože někdo spojil hadice na vodu trubičkou dlouhou celých 16 mm.

Dvojkovou fábuli (1.6, 77kW) mi již předělával jeden pán z Boskovic (jeho věhlas je po okolí celkem znám), na LPG nalítáno zatím 100k a krom toho, že se vždy před technickou stavím pro razítko a na seřízení, nezaznamenal jsem zatím sebemenší poruchu. Montuje Tartariny a nemá to chybu, preciznost provedení je zcela o něčem jiném než u feldy.

A jak jsem byl poučen, to že motor (stříkačka) nejede na plyn tak jako na benzin bývá způsobeno tím, že někdo šetřil a při přestavbě tam namontoval něco "jiného", než by mělo být.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#25 Příspěvek od PixelOrgy »

VonBahnhof píše:... předejde se takovým věcem jako že např po pár letech uhnijí plechové držáky přívodu plynu pod autem, nebo že za jízdy vyteče fridex, protože někdo spojil hadice na vodu trubičkou dlouhou celých 16 mm.
To je prave to, nikdo te nenecha divat se jim pod ruce, a pak je to bud a nebo. Asi nejdulezitejsi jsou fakt reference. Toho pana z boskovic taky zkusim.

Mam pocit jak se divam po inzeratech, ze stejne auto s LPG se vetsinou prodava levneji nez bez LPG.. proc?

porad nevim, je to nemala investice, a muzu si tim i zkur**t auto...

Zavolam do par firem zitra a podelim se o vysledek :-)

EDIT: Jo a je to neprimy vstrik...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#26 Příspěvek od TAKJAN »

Mnohem větší problém s nikasilem byl v usa, jejich nekvalitní, sirnatý benzin zničil válce hodně rychle. Alusil a plyn-neslyšel jsem o problémech, ačkoliv se o to dost zajímám, na klubu ap.. Ještě ke svíčkám: někdo tvrdí, že mohou zůstat původní. Výrobce plynových svíček uvádí, že mají poloviční životnost, cca 30kkm. A jsou jednobodové, s větší vzdáleností kontaktů. Plyn potřebuje větší energii jiskry pro zápal.... Prakticky vzato-auto začalo cukat. Diagn. výpadek válce 1,4,6,8. Svíčky original pro motor, tříbodové, najeto? 30kkm. Divná shoda. Takže výměna za brisk pro plyn, za cca 60Kč. ( 8 kousků vyjde trochu dráž:-)) Ono vůbec, čím dražší svíčka, platina, iridium, čtyřbodové za 400,-Kč, tím víc na hov... Pokud vím, brisk se u nás pouze zapouzdřuje a nejsou z číny..A bosch vůbec nemluvit

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Je to i o tepelný hodnotě = schopnosti svíce ochladit jiskřiště, aby se neutavily elektrody a nebo aby se nerozžhavily natolik, kdy už by fungovaly jako žhavicí svíčka. Na LPG i CNG se musí právě kvůli vyšším teplotám spalování používat STUDENĚJŠÍ svíce než na benzín = svíčky s větší schopností odvádět teplo ze svýho vnitřku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#28 Příspěvek od PixelOrgy »

TAKJAN: To je zajimavy s tema svickama. Kdyz jsem menil, koupil jsem trosku lepsi (Denso iridium, kolem 300kc/ks). Samozrejme rozdil byl poznat, hlavne "ochotnejsi" starty, ale to je jasny, kdyz ty pouvodni byly do pulky cely cerny. Nemel jsem moznost zkusit, jestli jel rozdil nova obycejna vs. nova iridium. Proc myslis ze lepsi jsou na prd? Nebo jsi to myslel jen ve spojeni s LPG?

Co se nikasilu tyce, jeste jsem hledal dal a asi to problem nebude. Je to opet spojeno s vyssim obsahem siry i v LPG, ktery ale v CR byva pravidelne kontrolovan COI (otazka je jak dukladne).
Naposledy upravil(a) PixelOrgy dne 05 lis 2014, 22:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#29 Příspěvek od PixelOrgy »

EKKAR píše:Je to i o tepelný hodnotě = schopnosti svíce ochladit jiskřiště, aby se neutavily elektrody a nebo aby se nerozžhavily natolik, kdy už by fungovaly jako žhavicí svíčka. Na LPG i CNG se musí právě kvůli vyšším teplotám spalování používat STUDENĚJŠÍ svíce než na benzín = svíčky s větší schopností odvádět teplo ze svýho vnitřku ...

Jasne, to dava smysl, LPG hori "hur" nez benal.. (ma vyssi okt. cislo)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#30 Příspěvek od EKKAR »

Hoří úplně stejně, ale je odolnější proti vznícení = vyžaduje vyšší ionizační a iniciační práci jiskry, než se rozjede oxidační reakce. A navíc, směs vzduch -benzín má pod tlakem menší izolační schopnost než směs vzduch - propan/butan, takže k průrazu izolační mezery v jiskřišti je u LPG potřeba vyšší napětí i při stejný vzdálenosti elektrod. Takže dochází i k vyšší erozi povrchu elektrod vinou větší emise ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“