Signalizace nevypnutí vyhřívané dečky

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fin
Příspěvky: 19
Registrován: 04 kvě 2013, 02:00
Bydliště: Podblanicko

Signalizace nevypnutí vyhřívané dečky

#1 Příspěvek od fin »

Koupil jsem vyhřívanou dečku do Peugeot 106.
Zapojuje se do zdířky zapalovače. Při své mizerné paměti se potřebuji
pojistit , že neodejdu od auta se zapnutým vyhříváním. Stačí by mě
udělat, aby při zapnutém vyhřívání a vypnutí motoru začalo "něco"
výrazně blikat nebo pípat. To "něco" zvládnu, doufám. Nebo jestli se
nechá něco koupit, co by splnilo tento účel.
Potřebuji poradit
kde se u tohoto auta připojit na zapalování.Nebo kde(je napětí/neni napětí) po vypnutí zapalování klíčkem. A nemusel například sundavat příst. desku.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#2 Příspěvek od BOBOBO »

Kdysi se dával pípák na 12V s diodou mezi hlídanou část(+)-byla světla a 15-kou . Při vypnutí zapalování bude aktivován .

Uživatelský avatar
jirkati
Příspěvky: 1349
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

#3 Příspěvek od jirkati »

Jestli by nebylo jednodušší zapojit zásuvku, do které se připojuje dečka, "přes klíček". Řada aut má přece zapalovač zapojený tak, aby nebyl pod proudem při vypnutí motoru.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#4 Příspěvek od breta1 »

Já bych zkusil takto, pokud motor běží, je tam více než 13V a FET připne dečku, jinak je dečka odpojena a odběr je zanedbatelný, takže když se to nevyndá ze zapalovače po opuštění auta, nevadí.
Přílohy
decka_351.png
(5.3 KiB) Staženo 77 x
Naposledy upravil(a) breta1 dne 10 pro 2014, 20:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
fin
Příspěvky: 19
Registrován: 04 kvě 2013, 02:00
Bydliště: Podblanicko

#5 Příspěvek od fin »

Děkuji všem za připomínky. Návrh od "breta1" je výborný a schema možná použiji.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#6 Příspěvek od Ondra2 »

Nebyl bych tak hrr. Schválně, co to udělá, když dečka bere třeba 5A, auto dobíjí na 14V a přívod od baterky k zásuvce má 0,3Ohm (včetně přechoďáku v zásuvce)?

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#7 Příspěvek od breta1 »

Co by to jako podle tebe mělo udělat?
Zásuvka pro zapalovač cigaret je jištěna přes pojistku silnější než 5A, zpravidla je tam 15A.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#8 Příspěvek od Ondra2 »

Shoří ten fet, dostane se to do lineárního režimu.

Uživatelský avatar
fin
Příspěvky: 19
Registrován: 04 kvě 2013, 02:00
Bydliště: Podblanicko

#9 Příspěvek od fin »

Většina aut zdířku zapalovače asi má, ale né můj PEUGEOT 106 z roku1994.
Zítra ji tam s automechanikem dáme (nutí mne zdravotní stav).Plus povedeme přímo ze svorky na baterii hned přes pojistku v kupováné gumové krabičce, kterou tam dám (zatím 10A, jestli bude stačit).
Vylepšení (blbuvzdornost) bude až další krok.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Zaky »

Rovnou tam dejte 50A autorelé ovládané napětím po zapnutí zapalování a je po problému, to je nejsnazší a značně spolehlivější řešení, než jakékoli bastlení.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#11 Příspěvek od fredis »

Taky to tak vidím. Já myslel, že tam zásuvka je :cry: . Když se stejně musí tahat nové dráty tak jedině relé jak píše Zaky. A je vyřešené úplně všechno.

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#12 Příspěvek od petrfilipi »

Když jsem připojoval dečku do manželčiny Š120, tak jsem ji sice zapojil do autozásuvky (v které nebylo napětí, když nebyl klíček), ale přes samopřídržné relé. Tzn. manželka sedla do auta, nastartovala, stiskla malý spínač, relé seplo a drželo, dečka hřála. Když vytáhla klíček, relé samo odpadlo, dečka nehřála. Když klíček opět zastrčila a nestiskla ten malý spínač, nic se nestalo, dečka nehřála. Použil jsem klasické černé škodovácké relé. Nevím jestli jsem tam měl i rozpínací tlačítko, ale klidně by tam mohlo být (pro delší jízdy, kdy je potřeba dečku už vypnout ).
Takže jak už tady bylo řečeno a napsáno - doporučuji relé, je to nejsnazší cesta. A kdybys ta případná ovládací tlačítka použiv originální (máš-li místo v palubní desce), tak by to vůbec nerušilo.

Petr Filipi

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“