Fiat Punto ECU, IAW59F.M3 - jede na 2 valce
Moderátor: Moderátoři
Tak proč to nejde pořádně pájet? Napadá mě ještě to, že se to tak dobře chladí, že to tou mirkopájkou prostě nejsem schopen prohřát, resp. ten cín se prostě okamžitě ochladí.
Napadlo mě nechat to tam připájené jak to je (zatím to drží, ale kdybych do toho rýpnul šroubovákem, tak odapdne) a zakápnout to kapkou epoxidu. Kdybych do něj romzíchal třeba měděný piliny, mohl by i vodit....
Nebo to předehřát v troubě třeba na 100 deg.C a vzít si na mikropájku kratší a masivnější hrot...
Napadlo mě nechat to tam připájené jak to je (zatím to drží, ale kdybych do toho rýpnul šroubovákem, tak odapdne) a zakápnout to kapkou epoxidu. Kdybych do něj romzíchal třeba měděný piliny, mohl by i vodit....
Nebo to předehřát v troubě třeba na 100 deg.C a vzít si na mikropájku kratší a masivnější hrot...
No, dopadlo to myslím dobře - to pájení s pájecí kapalinou a Sn70Zn30 pájkou. Cín se celkem hezky rozlil, a spoj je od pohledu (...) pevnější. Bohužel se v rámci nahřívání ten die definitivně iddělil od desky, ale žádný bondwire se neutrhnul, tak to snad vyřeší kapka epoxidu. Zkoušel jsem ho přitlačit bodlem k desce a pinzetou šťárat do toho spoje, ale drží dobře. Před tím, s olověnou pájkou, by to určitě povolilo...
JSem 🤐.
V rámci fixace diye zpátky na desku se mi samozřejmě jeden z nabondovaných drátků přilepil k hrotu, kterým to byl zatížený, aby - když mi to celý spadlo - se mohl ten drátek urvat a já jsem si mohl tu jednotku strčit tak leda do prdele.
Nicméně ... ješte, než ji vyhodím, napadlo mě pokusit se najít, jestli se ten die nedá koupit jako normální zapouzdřená součástka a tu tam připojit.
Je to připojený 6 drátama. Jeden je výkonová zem, další výstup na cívku. Dál je tam signálová zem a potom pin, který mají oba diye (pro obe cívky) společnej - resp. propojenej. To je podle mě napájení.
Hledal jsem "ignition coil ic" a našel jsem pár obvodů, který by i odpovídaly. Třeba tenhle: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... VB026.html
Má napájení, signálovou zem, řídící vstup a výstupní flag pro processor. Ten se podle mě používá, protože v diagnostice reportuje ta jednotka charging time - ten asi bere z toho. Vstup "BG" bych nezapojil.
Myslíte, že nákup té součástky na eBay a připojení do té jednotky má šanci na úspěch, nebo si mám naliskat a koupit celou tu jednotku (za 2.000 +/-) ?
V rámci fixace diye zpátky na desku se mi samozřejmě jeden z nabondovaných drátků přilepil k hrotu, kterým to byl zatížený, aby - když mi to celý spadlo - se mohl ten drátek urvat a já jsem si mohl tu jednotku strčit tak leda do prdele.
Nicméně ... ješte, než ji vyhodím, napadlo mě pokusit se najít, jestli se ten die nedá koupit jako normální zapouzdřená součástka a tu tam připojit.
Je to připojený 6 drátama. Jeden je výkonová zem, další výstup na cívku. Dál je tam signálová zem a potom pin, který mají oba diye (pro obe cívky) společnej - resp. propojenej. To je podle mě napájení.
Hledal jsem "ignition coil ic" a našel jsem pár obvodů, který by i odpovídaly. Třeba tenhle: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... VB026.html
Má napájení, signálovou zem, řídící vstup a výstupní flag pro processor. Ten se podle mě používá, protože v diagnostice reportuje ta jednotka charging time - ten asi bere z toho. Vstup "BG" bych nezapojil.
Myslíte, že nákup té součástky na eBay a připojení do té jednotky má šanci na úspěch, nebo si mám naliskat a koupit celou tu jednotku (za 2.000 +/-) ?
Pravidelne mi chodia tieto jednotky s poruchou " idu len na 2 valce".
Rozhodne odporucam vymenu cievky a davam druhe jednotky ktore su uz VIRGIN. Vlozia sa do auta a prisposobia sa skoro same. Nema vyznam tieto pokazene opravovat.
Rozhodne odporucam vymenu cievky a davam druhe jednotky ktore su uz VIRGIN. Vlozia sa do auta a prisposobia sa skoro same. Nema vyznam tieto pokazene opravovat.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
No, tak nakonec to dopadlo tak, že v rámci pokusu o měření, jak se ta svině vlastně chová a co kde teče jsem urval bondwiry i od toho druhýho die. Když jsem ho chtěl odstranit z desky, tak mi ta deska pod ním praskla a to byl konec...
Nicméne součástky už byly na ceste a tak jsem je tam cvičně připojil. V autě to pak jenom tak škytalo na jeden válec, a po testu vstřikovačů jsem zjistil, že jede jenom jeden, protože připojení k těm ostatním třem bylo asi v té části desky, která se mi ulomila.
Nicméně fakt, že to škytalo = zapalovalo mě vede k přesvědčení, že kdybych nebyl <|>, tak by to s těma driverama zapalovacích cívek z eBay jelo.
Jinak nechápu, proč by nemělo význam opravovat pokaženou ECU, zvlášt když se dá kolikrát opravit jen napájením kusu drátu. Na kšeft možná, ale do vlastního auta?
EDIT: NAkonec jsem koupil na tom ebay typ VB025, ne ten, co jsem linkoval před tím.
Nicméne součástky už byly na ceste a tak jsem je tam cvičně připojil. V autě to pak jenom tak škytalo na jeden válec, a po testu vstřikovačů jsem zjistil, že jede jenom jeden, protože připojení k těm ostatním třem bylo asi v té části desky, která se mi ulomila.
Nicméně fakt, že to škytalo = zapalovalo mě vede k přesvědčení, že kdybych nebyl <|>, tak by to s těma driverama zapalovacích cívek z eBay jelo.
Jinak nechápu, proč by nemělo význam opravovat pokaženou ECU, zvlášt když se dá kolikrát opravit jen napájením kusu drátu. Na kšeft možná, ale do vlastního auta?
EDIT: NAkonec jsem koupil na tom ebay typ VB025, ne ten, co jsem linkoval před tím.