Trafo zapojení

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
salora
Příspěvky: 694
Registrován: 04 srp 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

Trafo zapojení

#1 Příspěvek od salora »

Chlapi nevíte,nebo neznáte zapojení trafa staršího data výroby od výrobcce Drukov Brno /elektrokov Jevišovice/s tímto značením :
Transformátor 550 TPP
Tvar JO výkon 300 VA
Primár 380 V
Sek.:24 /220-230-240 V
2 1 A
číslo 30385/60
Je to slušný macek a chtěl bych ho použít po odmotání sekundáru na 10V aby po usměrnění dával cca max. 12-14V a mohl s ním napájet ten malý mini auto kompresorek na 12 -15 V
Z těch vývodů jsem ale docela na větvi navíc primár vypadá na docela silný drát ale nechci tam samozřejmě dávat 380 V nýbrž pochopitelně jen 220 V.
Děkuji za příkladné náměty a rady.

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#2 Příspěvek od jasin »

Je to škoda odmotávat. Kompresorek můžeš napájet přes tyristorový regulátor otáček, který zároveň vhodně sníží efektivní hodnotu napětí. Také se tak dá regulovat výkon kompresorku. Stačí cca 5 součástek a je to.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Uživatelský avatar
salora
Příspěvky: 694
Registrován: 04 srp 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#3 Příspěvek od salora »

To je zajímavý poznatek a zkušenost,faktem je že bylo trafo svépomocně umístěno v po domácky vyrobené skřínce bez usměrnění a dávalo to těch 24 V což je pro mou aplikaci samozřejmě hodně jelikož po usměrnění by to dávalo ještě více.
Mohl bys mě prosímtě popsat blíže jak to asi mám vypadat popř. nějaký odkaz a link ?

Uživatelský avatar
AlesALF
Příspěvky: 206
Registrován: 16 pro 2010, 01:00
Bydliště: mezi HK a JC

#4 Příspěvek od AlesALF »

Pokud připojíš na primár trafa na 240V tak ti těch požadovaných 15 skoro vyjde, vyzkoušej změř a uvidíš (akorát nevím jestli ti bude stačit ten proud co to trafo dává na 24V větvi ? 2A ?)

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#5 Příspěvek od jasin »

Především po usměrnění není napětí větší. Až po vyhlazení.
A tyristor usměrňuje jen jednocestně a navíc ne celou půlvlnu.
Vyhladit ty pulsy je pak přímo nežádoucí to by regulace nefungovala.
O vyhlazení proudu se postará indukčnost motoru.
Zapojení jsem sem dával asi před rokem, mám to na jiném počítači, až se k tomu dostanu tak ho pošlu do PE.
Zdá se že to není moc známé schema. :?
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Uživatelský avatar
salora
Příspěvky: 694
Registrován: 04 srp 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#6 Příspěvek od salora »

No žeby tak velký a 6kg těžký trafo dalo jen 2A a tím defakto neutáhlo ten byt docela malý ale beroucí značný odběr snad kolem až 5A se mě nechce věřit.
Jinak to zapojení skutečně neznám a jeví se mě aspon z popisu velice zajímavé tak pokud to najdeš rád to uvítám.
Jde o to že pokud chci tím kompresorkem dofoukat kola na voze příp. jízdním kole atd. tak musím nastartovat /s ohledem na ten značný odběr/auto a hlavně v zimě to motor na tak malou chvilku nemá rád a navíc je v garáži plno zplodin.

Uživatelský avatar
patrikvarga
Příspěvky: 1062
Registrován: 24 dub 2007, 02:00

#7 Příspěvek od patrikvarga »

@salora
Ale to trafo má ešte aj sekundár 240V/1A.

Uživatelský avatar
salora
Příspěvky: 694
Registrován: 04 srp 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#8 Příspěvek od salora »

patrikvarga no právě tak nakonec zjištuju že to trafo je vlastně pro mé použití naprd ,nebo ho nechat převinout pro můj účel a potřebu ,to by mě ovšem stálo více jak nějaká auto aku baterka která by to vyřešila v mé garáži kde mám elektriku s nadhledem.

Uživatelský avatar
patrikvarga
Příspěvky: 1062
Registrován: 24 dub 2007, 02:00

#9 Příspěvek od patrikvarga »

Presne tak. Previnutie bude drachšie ako nový trafak.
Pôvodné by si mohol predať ako odelovák 380/220V.
OT
Mám doma tiež kompresor z nejakého marketu, a ten má odber cca 10A.

Uživatelský avatar
salora
Příspěvky: 694
Registrován: 04 srp 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#10 Příspěvek od salora »

hm no napadlo mě ještě něco vymyslet pomocí spínaného zdroje z P.C. ale s tím nemám vůbec zkušenost ne tak praxi,muselo by se tam kde co přemostovat,zatěžovacími odpory atd.,kabelů jak smetí každý zdroj má i odlišná zapojení hlavně pak mezi starými a novými ATX zdroji takže se mi do toho moc nechce,jo tak leda ještě to od někoho už upravéné pro daný účel koupit.
Jinak je zdrojů od P.C. možné ze sběrných dvorů sehnat haldy v tom je nejmenší problém.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od workhard »

Když už budeš na tom SD, vybrakuj si tam kompresor z lednice na 230V a máš po starostech.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Habesan »

(Časem si vyflusá olej a zadře se...)
t=63647
Potkal jsem kolegu elektrotechnika, který mi tvrdil, že by ho nedokázal zapojit na přívodní šňůru.

To trafo bych koupil, jestli to není daleko.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
salora
Příspěvky: 694
Registrován: 04 srp 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#13 Příspěvek od salora »

To Workhard ,přesně jak píše kolega,už jsem tu psal podobnou odpověd ale nezobrazila se ve vlákně takže jen potvrzuji ano olej se stříká takže to přinejmenším zlikviduje duše na kole ale vlastvě od bezdušových kol ani ne ale trvalo by to hrozně dlouho.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#14 Příspěvek od Artaban001 »

Já mám jeden kompresor na 12V z ustřiženou koncovkou a když chci dofoukat kolo, půjčím si akumulátor z vrtačky :-)

Uživatelský avatar
salora
Příspěvky: 694
Registrován: 04 srp 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#15 Příspěvek od salora »

Ano decela nápaditá alternativa,mám rovněž akku šroubovák ale potíž je v tom že ji mám výlučně na chatě ale v garáži doma neee.No uvidím co ještě vymyslím ,někdy je to opravdu spíše o tom nápadu v dnešním světě možností ,asi tou nejlepší alternativou a ekonomicky nejváhodnější asi je a bude nějaký ten starší autoakumulátor ,mám tam elektriku takže to nechám klidně stále pod dobíječkou a budu to mít v pohotovosti.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“