Zdarec. Mám dlohou chvíli, přiznám se. A když mám dlouhou chvíli, tak mě napadá spousta ptákovin. Našel jsem tu pár "ukořistěných tyristorů" (pár jsou 3, ale jeden se prosekl, tak mi právě ty dva zbyly). A když jsem tak spekuloval nad tím, co s nimi, tak jsem si osvěžil pár znalostí, což není nikdy na škodu. No jo, jenomže informace z okolí může být v rozporu s tím, co jsem o nich zjistil při své praxi.
Takže k věci:
Všude se uvádí, že tyristor je čtyřvrstvá polovodičová součástka PNPN
No jo, ale zkoušeli jste někdo měřit zrovna ten přechod Gate- katoda?
Mělo by to být měřitelný pouze diodovým testem a mělo by to ukazovat napětí přechod hradlo-katoda v hodnotě okolo 0.7V. Ve skutečnosti se dá měřit ohmetrem a naměří se tam odpor kolem 20R (setkal jsem se z hodnotou 16R až 150R v závislosti na kuse u stejnýho "modelu" tyristoru)
A ten odpor je v obou směrech stejný. Tak copak nám opoměli říct?
Tyristor - vnitřní struktura - něco mi tam nesedí
Moderátor: Moderátoři
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Ano , už jsem to sem z praxe před lety dával . Nemohl jsem rozchodit tyristorový regulátor z AR . Dělal jsem je v té době na kšeft . Po několikadenním martyriu jsem se dostal , už jsem nevěděl doma co jiného , měřit řídící přechod v závěrném směru . Dostal jsem se k minimální hodnotě . Udělal jsem si přípravek a zajel do prodejny Tesla v HK a tam jsem si potřebné vyměřil . Jednalo se o řadu KT70X .