mi-ro píše:Ale tento standardní a jediný možný postup běžně praktikujeme. Jenže zákoš to vidí jinak. Von kdyby měl doma tu pájku, tak si to udělá sám. Někdy mě to už pěkně sere.
To je v pořádku. Ať si to hezky udělá sám.
Já osobně beru do opravy s vyplněním formuláře.
a) už to někdo opravoval? ANO = možná přirážka za opravu po opraváři
b) definice závady od zákazníka
c) cena za demontáž
d) cena za vyčištění
e) cena zjištění závady
f) cena výměna součástky či dílu
g) cena za součástku či díl
h) cena za kompletaci/sestavení
i) cena za otestování
k) cena za režii pro opravu (zápis, tisk, dokumentace atd.)
l) celková cena za opravu, příp. s přírážkou dle bodu a)
m) termín převzetí z opravy
n) složená záloha od zákazníka (min. 50%)
To se zákazníkem vyplním, převezmu samozřejmě se zápisem i sér. čísla, vyfasuji zálohu a pokud to chce rychle (před ostatními zákazníky), tak bez přirážky, ale vyfasuji celou cenu za opravu předem. Je to v občanském zákoně.
Zákazník ví předem, co ho to bude stát a je jasno ihned. Pokud by trval na ceně za opravu neshodující se s mojí, tj. menší, tak bych mu poradil, kde si to má doma opravit (nejlépe v kuchyni celé rozdělat na stole a před obědem) a popřál mu hezký den.