Auto dotaz - k èemu je tento díl na rámu dveøí?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

Auto dotaz - k èemu je tento díl na rámu dveøí?

#1 Příspěvek od sr71 »

K èemu jsou ty plastové díly, které jsou vidìt na fotce v horní èásti na tìsnìní pøedního boèního skla? Vyskytuje se to v rùzných podobách už mnoho let na nìkterých, pøevážnì francouzských a italských vozech.
Přílohy
IMAG0215.jpg
(31.08 KiB) Staženo 149 x

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

Ja to mam na Mazde - a tiez neviem, naco to je.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#3 Příspěvek od janousek »

Nebude to třeba na přidělání hliníkové folie místo zavírání do dveří. :nevim:

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#4 Příspěvek od serviceman »

Novější Fabie to má také.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#5 Příspěvek od janousek »

Co říká návod k autu?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Zkuste si najít, čemu se říká "ofuky na dveře" (někdy "ofuky na okna") - jsou to takový průhledný plastový clony vetvaru bumerangu, který se nasadí na dveře na jejich přední a horní stranu a dělají "převis" pár centimetrů do strany a dolů pod okraj vytaženýho = zavřenýho okna. Mají za účel clonit proudění vzduchu kolem hrany skla, když nemáte v autě (ani pustěnou) klimu a chcete proto větrat pootevřeným oknem - bez "ofuků" máte při vyšších rychlostech pocit, že jste se octli v hurikánu nebo aspoň že jste nechtíc vlezli do aerodynamickýho tunelu v době nějaký zkoušky... No a tyhle "čudle" krejou u konkrétních typů aut montážní otvory právě na ty "ofuky" ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#7 Příspěvek od Hill »

Suzuki to měla do roku 2005 taky a návody o tom mlčí.
Našel jsem to jen v rozstřílených sestavách u třídveřáků, pětidveřáků, v nich se to jmenuje pos. 23 GUIDE GLASS, a jako pozice 25 u čtyřdveřáků, přičemž se v žádných dveřích na vedení skla nijak nepodílí, tak nevím.
V důsledku je však jedno, jestli tam ten špunt je nebo není.

Ofuky jsem měl a zůstaly na Swiftu, hele, ale lepily se až za rám dveří mezi vedení okna a plech, čili jsou až za plechem a toto zůstává nevyužité. Jestli ale někdo víte o ofukách, které se zajišťují zvenčí, rád informaci přivítám.
Naposledy upravil(a) Hill dne 31 srp 2015, 15:59, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#8 Příspěvek od serviceman »

V návodu na Fabii nic není.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#9 Příspěvek od TomasX »

Několikrát se mě stalo, že při závírání okna ve vysoké rychlosti mělo okno snahu se "vyklánět" ven z auta až do doby než doběhlo k tomu výstupku, tam se vrátilo zpět do správné pozice. Od té doby si myslím, že ten výstupek je tam proto. Více méně, ale dnes už zavírám okno dřív a také mám jiná auta, která ten výstupek nemají. :wink:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#10 Příspěvek od sr71 »

je zajímavé, že vlastnì nikdo neví proè to tam ve skuteènosti výrobci montují 8O

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#11 Příspěvek od Jimmi2 »

Já to mám na Toyotě taky a u japonských aut to bývá vcelku běžné.
Určitě to není krytka montážního otvoru pro větrné štítky.
Takže jedině to vedení zavíraného skla, nebo (a k tomu se přikláním po sérii nedávných pokusů i já) úchytky pro sluneční clonu pro parkování na slunci (nahoře poutka na úchytky, dole stěrače).

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#12 Příspěvek od pocitujlasku »

mozno to tam montuju naschval, aby sme si mysleli, ze je to dolezite a pritom to je tam len tak :)
ale ja si skor myslim, ze je to bud nejaky drziak - mozno aj pre tie clony na predne sklo. alebo priprava pre nejaky standard (kedze to ma viac znaciek), ktory sa ale nerozsiril
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#13 Příspěvek od renda15 »

Už to tu někdo zmínil. Kdysi jsem to také zjišťoval a slouží to k tomu, že když zavíráš okno při vysoké rychlosti tak na něm vzniká vztlak (na tom oknu) směrem ven a čudlík brání tomu aby vyjelo sklo mimo rám. Zkus si to při 180 km/h a uvidíš.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od p32 »

Jak může někdo jezdit s otevřeným oknem při 180km/hod ? :lol: Pak bych doporučil otevřít i na druhé straně a bude šrumec.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#15 Příspěvek od fredis »

Jimmi2 píše:Já to mám na Toyotě taky a u japonských aut to bývá vcelku běžné.
Určitě to není krytka montážního otvoru pro větrné štítky.
Takže jedině to vedení zavíraného skla, nebo (a k tomu se přikláním po sérii nedávných pokusů i já) úchytky pro sluneční clonu pro parkování na slunci (nahoře poutka na úchytky, dole stěrače).
Ty dáváš sluneční clonu zvenku?! Já se doteď naivně domníval že se dává zevnitř :lol: :lol: . Už vím na co jsou stěrače - na uchycení sluneční clony při parkování.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“