Auto dotaz - k èemu je tento díl na rámu dveøí?
Moderátor: Moderátoři
Auto dotaz - k èemu je tento díl na rámu dveøí?
K èemu jsou ty plastové díly, které jsou vidìt na fotce v horní èásti na tìsnìní pøedního boèního skla? Vyskytuje se to v rùzných podobách už mnoho let na nìkterých, pøevážnì francouzských a italských vozech.
- Přílohy
-
- IMAG0215.jpg
- (31.08 KiB) Staženo 149 x
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Zkuste si najít, čemu se říká "ofuky na dveře" (někdy "ofuky na okna") - jsou to takový průhledný plastový clony vetvaru bumerangu, který se nasadí na dveře na jejich přední a horní stranu a dělají "převis" pár centimetrů do strany a dolů pod okraj vytaženýho = zavřenýho okna. Mají za účel clonit proudění vzduchu kolem hrany skla, když nemáte v autě (ani pustěnou) klimu a chcete proto větrat pootevřeným oknem - bez "ofuků" máte při vyšších rychlostech pocit, že jste se octli v hurikánu nebo aspoň že jste nechtíc vlezli do aerodynamickýho tunelu v době nějaký zkoušky... No a tyhle "čudle" krejou u konkrétních typů aut montážní otvory právě na ty "ofuky" ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Suzuki to měla do roku 2005 taky a návody o tom mlčí.
Našel jsem to jen v rozstřílených sestavách u třídveřáků, pětidveřáků, v nich se to jmenuje pos. 23 GUIDE GLASS, a jako pozice 25 u čtyřdveřáků, přičemž se v žádných dveřích na vedení skla nijak nepodílí, tak nevím.
V důsledku je však jedno, jestli tam ten špunt je nebo není.
Ofuky jsem měl a zůstaly na Swiftu, hele, ale lepily se až za rám dveří mezi vedení okna a plech, čili jsou až za plechem a toto zůstává nevyužité. Jestli ale někdo víte o ofukách, které se zajišťují zvenčí, rád informaci přivítám.
Našel jsem to jen v rozstřílených sestavách u třídveřáků, pětidveřáků, v nich se to jmenuje pos. 23 GUIDE GLASS, a jako pozice 25 u čtyřdveřáků, přičemž se v žádných dveřích na vedení skla nijak nepodílí, tak nevím.
V důsledku je však jedno, jestli tam ten špunt je nebo není.
Ofuky jsem měl a zůstaly na Swiftu, hele, ale lepily se až za rám dveří mezi vedení okna a plech, čili jsou až za plechem a toto zůstává nevyužité. Jestli ale někdo víte o ofukách, které se zajišťují zvenčí, rád informaci přivítám.
Naposledy upravil(a) Hill dne 31 srp 2015, 15:59, celkem upraveno 2 x.
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Několikrát se mě stalo, že při závírání okna ve vysoké rychlosti mělo okno snahu se "vyklánět" ven z auta až do doby než doběhlo k tomu výstupku, tam se vrátilo zpět do správné pozice. Od té doby si myslím, že ten výstupek je tam proto. Více méně, ale dnes už zavírám okno dřív a také mám jiná auta, která ten výstupek nemají.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Já to mám na Toyotě taky a u japonských aut to bývá vcelku běžné.
Určitě to není krytka montážního otvoru pro větrné štítky.
Takže jedině to vedení zavíraného skla, nebo (a k tomu se přikláním po sérii nedávných pokusů i já) úchytky pro sluneční clonu pro parkování na slunci (nahoře poutka na úchytky, dole stěrače).
Určitě to není krytka montážního otvoru pro větrné štítky.
Takže jedině to vedení zavíraného skla, nebo (a k tomu se přikláním po sérii nedávných pokusů i já) úchytky pro sluneční clonu pro parkování na slunci (nahoře poutka na úchytky, dole stěrače).
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Ty dáváš sluneční clonu zvenku?! Já se doteď naivně domníval že se dává zevnitř . Už vím na co jsou stěrače - na uchycení sluneční clony při parkování.Jimmi2 píše:Já to mám na Toyotě taky a u japonských aut to bývá vcelku běžné.
Určitě to není krytka montážního otvoru pro větrné štítky.
Takže jedině to vedení zavíraného skla, nebo (a k tomu se přikláním po sérii nedávných pokusů i já) úchytky pro sluneční clonu pro parkování na slunci (nahoře poutka na úchytky, dole stěrače).