Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný?
Moderátor: Moderátoři
- ebastlirna
- Příspěvky: 84
- Registrován: 10 říj 2013, 02:00
Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný?
Zdravím,
prosím vás můžete mi poradit jaký motor je vhodný na stavbu elektrokola?
Motor by měl zvládnout uvést cca 130-150Kg (celková váha řidiče a vozidlo včetně motoru a aku). Rychlost vozidlo, aby byla kolem 50km/h. A dojezd aspoň 25-30km. Je to vůbec reálné?
Zatím jsem našel tyto motory:
2-7kW
3kW
Předem děkuji za tipy a rady.
prosím vás můžete mi poradit jaký motor je vhodný na stavbu elektrokola?
Motor by měl zvládnout uvést cca 130-150Kg (celková váha řidiče a vozidlo včetně motoru a aku). Rychlost vozidlo, aby byla kolem 50km/h. A dojezd aspoň 25-30km. Je to vůbec reálné?
Zatím jsem našel tyto motory:
2-7kW
3kW
Předem děkuji za tipy a rady.
Zkus se nejdřív pokoukat
http://www.citybikes.cz/prestavba-na-el ... GwodfLINIw
http://www.citybikes.cz/prestavba-na-el ... GwodfLINIw
Ešte jeden pohľad na prestavbu elektrobicykla
Kód: Vybrat vše
http://www.boinc.sk/clanky/elektricky-plne-odpruzeny-bicykel-so-stredovym-pohonom
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
na kolo 100%, na malou motorku (moped) asi taky 150kilo- to je asi jako babetta + pasažér 100kg, babetta 207 (jednorychlostní) měla výkon myslím 1,1 kWp32 píše:Na kolo nebo na motorku? A jak dlouho?roverider píše:ten 3kw by měl bohatě stačit vzhledem k udávanému točivému momentu
nastává otázka jakej krpál to vyjede a jak rychle to pojede dejme tomu že na motor dáme ráfek 28"(ideální na rychlost, horší pro stoupání) tj. kolo bude mít s pneumatikou průměr cca 30" * 2,55= 0,75m >obvod je 2,33m > teoretická max. rychlost je při 600ot/min cca 84km/h > padesátky to na rovině s přehledem dosáhne.
td otázka jakej krpál to vyjede se zátěží:
tlačná síla tedy bude : 140Nm/(0,75m/2)= 373N
arcsin(373/1500)= 14°stoupání (neplést se stoupáním v promilích) při kterém se vyrovná tažná síla motoru se sílou kterou působí vozidlo stojící na svahu (valivý odpor a odpor vzduchu není započítán)
což je dle mého názoru dostatečné (pokud sem někde neudělal chybu)
sám mám na kole bldc motorek s rotačním páštěm připáclej na běhounu kola 700CC což je 28" a s celkovou váhou 120 kg jsem v Plzni vyjel každej kopec (silniční) bez šlapání, Maximální příkon při rozjezdu byl cca 1500W - s šmirglpapírem na rotoru, při jízdě do prudkého kopce cca 800W při rychlosti 12-15km/h (Rokycansá nebo Revoluční či Lobezská ulice v Plzni)
s čtyřčlánkovou Li-pol baterkou 20 Ah mě to uvelzlo 15km s převýšením cca 350m při celkové hmotnosti 120 kg bez šlapání (vzhledem k tomu že motor řídil bessenzorový BLDC měnič bez proudového omezeníbylo nutné při rozjezdu kolo rozšlapat na cca 5km/h aby se motor rozběhl a neklouzal po plášti) top speed na rovince je cca 27 km/h
jestě bych dodal, že ztráty při zvednutém kole při maximálních otáčkách jsou dle přítlaku 150-250W
pro kolo s přídavným motorem dle vyhlášky je max výkon 1000W bez ohledu na typ motoru (a rychlost do 25km/h, a bez úprav rámu), je možné mít plyn a nejsou potřeba ty blbosti jako senzor šlapání atd.Elektrokolo je pouze do 250W a 25km/hod. Dále je to už skútr, který musí mít typové zkoušky, registrační značku atd.
s ostatním souhlas
- ebastlirna
- Příspěvky: 84
- Registrován: 10 říj 2013, 02:00
- ross4435897
- Příspěvky: 426
- Registrován: 10 lis 2009, 01:00
- Bydliště: Brno
Jeden známej stavěl elektro kolo ze startéru cca 1.5kW.Regulaci měl řešenou tyristorem ze svářečky (250A),baterie z auta.Dojezd nic moc,síla motoru dostatečná.(bylo to v dobách hluboký totality).Dnes je situace jiná,ale stále ještě vychází cenově výhodněji pomocný přídavný benzínový motor.
Ne.Viděl jsem to v provozu.
V těch dávnejch dobách byl velkej problém výkonovej tranzistor,proto se to řešilo tyrystorem.Tyristor zapojenej v obvodu stejnosměrnýho proudu se chová jako spínač (vypíná až při průchodu proudu nulou).U toho regulátoru byl řešen vypínací obvod (nějaký KD XXX matně pamatuju),kterej ten tyristor vypínal.Regulace normálně PWM.Schéma nemám.
Jinak -startér byl předělanej na ložiska.Konstrukčně není stavěnej pro trvalý provoz.Z toho důvodu (i dalšího) nebyla regulace od 0 do 100% (bylo to údajně míň).
V těch dávnejch dobách byl velkej problém výkonovej tranzistor,proto se to řešilo tyrystorem.Tyristor zapojenej v obvodu stejnosměrnýho proudu se chová jako spínač (vypíná až při průchodu proudu nulou).U toho regulátoru byl řešen vypínací obvod (nějaký KD XXX matně pamatuju),kterej ten tyristor vypínal.Regulace normálně PWM.Schéma nemám.
Jinak -startér byl předělanej na ložiska.Konstrukčně není stavěnej pro trvalý provoz.Z toho důvodu (i dalšího) nebyla regulace od 0 do 100% (bylo to údajně míň).
Ve vedlejší vesnici to prodává jedna trochu známá.Je to všechno absolutní Čína http://www.absolut-shop.eu/absolut/esho ... ITY-E-KOLA