Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#31 Příspěvek od rnbw »

A vsetko je to vyrobene v Cine, ktora je znama svojim pristupom k ekologii a dovezene do Europy lodou s ekologickym pohonom na mazut.

Uživatelský avatar
roverider
Příspěvky: 206
Registrován: 11 srp 2005, 02:00

#32 Příspěvek od roverider »

PeterBurns: zato těžba rud kovů vzácných zemin a potažmo výroba magnetů ničí krajinu a zasírá životní prostředí, a u lithia to nebude vo moc lepší. A saze z filtru pevných částic noderních dieselů sou eště větší zlo než klasický saze ze starejch nafťáků, jelikož se nezachytí v nose ale dostanou se až do plicních sklípů kde se usadí. Problém automobilismu je ten, že onen pokrok za posledních 10-15 let jsou pouze přiblbé asistenty infotajnment a ekokurvítka.

kdyby šlo čistě o praktičnost tak bych asi taky skončil u spalováku, jenže se rači hrabu v elektrice než v spalovácích, navíc v paneláku bych čuchat benzínový výpary z nádrže/karburátoru zrovna nechtěl...

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#33 Příspěvek od PeteBurns »

Presne tak, dalsi dobry priklad vplyvu komousov na ekologiu, tentokrat v Cine ;) To samozrejme neznamena, ze vplyv nenazranych chamtivych kapitalistov je v poriadku, za to ja nemozem, ze vacsine ludi ide iba o peniaze a tak to aj potom vo svete vyzera :? Kludne by sa to mohlo vyrabat aj tu, pointa je v tom, ze prave toto je ta rozumna cesta, raz sa to vyrobi a sluzi to desiatky rokov, tak ci onak to inak nepojde, donekonecna byt zavisly na rope totizto nejde ;) A co sa tyka tazby, to su zbytocne uvahy, tazit sa bude bez ohladu na to, ci budeme jazdit na elektrinu, alebo spalovat humusy, v pripade pokrokovych technologii to ma aspon ovela vacsiu hodnotu ako pre ludi, tak pre prirodu...A s tymi DPF to mas nejake popletene, sluzia prave na to, aby sa co najviac sadzi odfiltrovalo, kedze katalizatory ich nijako neovplyvnuju, a je zname uz davno, ze su karcinogenne, ale narozdiel od rusakov sa tym vo vyspelych krajinach aspon zaoberaju a snazia sa s tym nieco robit - inak ked uz boli spomenute lode na mazut, tak som bol nedavno na dvoch novych tankeroch, a ver alebo nie, dymia menej ako hocijaka ruska rachotina ;) A to ani nespominam napriklad energeticku narocnost vyroby hlinika a bordelu z toho, pritom cele kvantum spalovacich motorov ma vela komponentov vo velkom zastupeni prave z neho - o tom to je, vyraba sa humus, produkujuci dalsie desatrocia dalsi humus - to je akoze spravnejsie?

Uživatelský avatar
roverider
Příspěvky: 206
Registrován: 11 srp 2005, 02:00

#34 Příspěvek od roverider »

filtry pevných částic saze větších rozměrů zachytí a při regeneraci kdy se jich část spálí a zbytek vyletí ven ve formě sazí menších rozměrů, které se právě narozdíl od sazí větších rozměrů dostanou až do plicních sklípů kde se usadí
https://cs.wikipedia.org/wiki/Filtr_pevných_částic
Je diskutabilní, co je pro lidské zdraví nebezpečnější: menší množství větších sazí (zachycovaných filtrem) nebo mnohem větší množství mnohem menších sazí, na které ty větší ve filtru nebo (SCR) katalyzátoru shoří. Menší saze zařízením projdou, snadněji a déle poletují v ovzduší a také se dostanou dále do průdušinek plic

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#35 Příspěvek od p32 »

O nafťákám mi chvilku ještě vykládejte. Největší prasárna na silnicích, stačí se mrknout na ten dým vzadu, když ten "borec" uvnitř na to šlápne, aby se rozjel. Nechci se nikoho dotknout, ale jezdí v tom jen ekologická prasata.
No a pokud někdo nechápe, co je na baterce neekologického, tak ten snad věří ještě furt, že se vyrábí s plus a mínus pólu. :lol:

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#36 Příspěvek od PeteBurns »

No a prave preto, ze akykolvek spalovaci motor produkuje hnus a zvysuje zavislost na dodavateloch ropy, je rozumne vyuzit elektrinu, samozrejme vsade tam, kde je to mozne, nikto netvrdi, ze lode maju pouzivat elektromotory, aspon zatial, no pri osobnych autach je to uz realita, a tym duplom u bicyklov, kedze o nich je v tomto vlakne rec ;)

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#37 Příspěvek od Kvicala_r »

No jo, lokálně krása - nakonec děláme i pro Teslu, ale v krajině, kde se vyrábí ty akupaky o ekologičnosti moc optimistický názor nemám. Spíš vidím chybu v "nepodporování" hromadné dopravy a dopravy železniční. Koncem týdne sem jel Prahou - to je lahůdka se motat přes město hodinu ve štrůdlech aut. Obdivuju vás pár pražskejch, co sem chodí :)

Uživatelský avatar
TubeGuru
Příspěvky: 514
Registrován: 21 pro 2011, 01:00
Bydliště: Havířov

#38 Příspěvek od TubeGuru »

Zdar, že je elektřina pro někoho "ekologická" je jen pohled s klapkama na očích. Ta elektřina se musí někde vyrobit a ty elektrárny (většinou ještě stále spalující hnědé uhlí) nejsou vůbec i přes všechna možná odprášení a filtraci spalin ekologické. Jen ten bordel uživatelé nevidí a necítí. Byla by asi vhodná exkurze třeba tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektr%C3 ... A9%C5%99ov
nebo tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektr%C3 ... C4%8Derady
Nenechte se mýlit pěkně bílou párou vycházející z komínů, to jsou spuštěny elektrostatické filtry. Ty mají však nezanedbatelnou spotřebu el. energie a tak bývá zvykem je na noc (kdy černý kouř není vidět) z úsporného důvodu vypínat a to je pak "vůně" v širokém okolí. Jo, každá mince má dvě strany :) .

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#39 Příspěvek od mtajovsky »

Kvicala_r píše:Koncem týdne sem jel Prahou - to je lahůdka se motat přes město hodinu ve štrůdlech aut. Obdivuju vás pár pražskejch, co sem chodí :)
Se skončením prázdnin jsem řekl dost. Jezdil jsem ráno do práce po jižní spojce (přestože mám koupenou OpenCard), ale věčné fronty mě přesvědčily využívat MHD. Byla to lenost. Takhle jedu sice hodinu, ale mám čas si přečíst noviny, popřemýšlet o projektu v práci, jsem beze strachu z nehody. Napříště autem jedině v případě nezbytnosti.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#40 Příspěvek od PeteBurns »

To je opat iba dosledok toho, ze clovek je dementny tvor a peniaze su vzdy az na prvom mieste ;) Zrataj si, aka je vyuzitelna plocha vsetkych nevyuzitych striech domov, osobne by som dal povinne instalovat na kazdy dom solarne panely na celu strechu a obycajny sfazovany sinusovy menic so stabilnym napatim a frekvenciou, ziadne grid-tied menice, pretlacajuce prud do siete a vytvarajuce lokalne prebytky a problemy v sieti, ziadne nezmyselne zastavane orne plochy...energie zo slnka je viac nez dost, uplne zadarmo, len to by chcelo iny pristup tupych ludi a skutocny zaujem o ekologiu a lepsiu buducnost, nielen o peniaze, ale to je utopia ako fungujuci socializmus :twisted:

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od radioelectrum »

souhlasím s PeteBurns, soláry jsou podvodem na nás všechny, měly být dotovány pouze když by byli ve městech na střechách.
Takhle nám na jižní Moravě (a nejen tam) zničili stovky hektarů orné půdy která po těch všech pesticidech kterými pod panely likvidují plevele už nikdy nebude zemědělskou půdou.

celé to je pouze aby si vyvolení nahrabaly peníze.
Akorát mne mate že prý 4 z poslanců žádnou solární elektrárnu nevlastní? Jak je to možné ? Co jsou ty 4 za lidi ?

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#42 Příspěvek od p32 »

To by mě taky zajímalo. 97 jich to má a 4 trhaj partu!

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#43 Příspěvek od rudolf02 »

Zdravím zdejší sešlost. Pokud chci být ekolog a nikoli ekoterorista, pak považuji malý benzinový motorek na kolo za to nejlepší, souhlasím s váženými pány a jejich argumenty.

PS: Bohužel je to vždy o tom, aby se někdo napakoval. Elektrokolo má budoucnost, jakmile se objeví lehký velkokapacitní akumulátor, který pohozený u silnice neotráví přírodu nebo při přetížení nepošle svého uživatele na vyhlídkový let krajinou. Anebo se vrátit k Teslovi, pokud na to vůbec někdo má a ostatní mu to dovolí.
Jak to vidím ve svém okolí, elektrokola mi připomínají mopedy Stadion. Ty první, když došel benzín, šly nouzově ještě ušlapat, ale pozdější výkonnější (model 22) měly ty pedály kromě startů spíše na ozdobu.
Zlatá ukrajina, když se na elektrokole cestou vybije aku. Ale je možné, že mi něco uniklo.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#44 Příspěvek od sr71 »

ty BLDC motory v elektrokolech se regulují zmìnou frekvence napájení?

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#45 Příspěvek od Ruprecht »

Ne, BLDC je stejnosměrný motor s vnější komutací (elektronickým regulátorem) a řídí se napětím (brushless dc = bezkartáčový stejnosměrný). Nenutí se mu kmitočet jako takový (regulátor pro BLDC není frekvenční měnič), on si sám v průběhu otáčky přepíná/komutuje, posílá regulátoru signál o poloze rotoru ke komutaci (hodně zjednodušuji).
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“