"Vyrovnání" proudu a napětí - autohifi
Moderátor: Moderátoři
"Vyrovnání" proudu a napětí - autohifi
Zdravím, potřeboval bych radu, budu stavět v podstatě toto:
http://www.modifikasi.com/showthread.ph ... remly-Rare
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... 1421115107
Pokud tomu dobře rozumím, je to "jen" cívka a kondenzátory zapojené sériově s V/A metrem, který se zapojuje až po výstupu že? Nebo je v tom více?
Má otázka je k cívce, která by se dala použít?
Součet pojistek zesilovačů je 320A s tím. Alternátor 140A a 2 baterky.
1. standartní a 2. PC4000 - zkratovací proud 7000 A
Děkuji.
http://www.modifikasi.com/showthread.ph ... remly-Rare
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... 1421115107
Pokud tomu dobře rozumím, je to "jen" cívka a kondenzátory zapojené sériově s V/A metrem, který se zapojuje až po výstupu že? Nebo je v tom více?
Má otázka je k cívce, která by se dala použít?
Součet pojistek zesilovačů je 320A s tím. Alternátor 140A a 2 baterky.
1. standartní a 2. PC4000 - zkratovací proud 7000 A
Děkuji.
Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.
Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.
Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.
Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.
Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.
Jsem na cestě k šípku.
320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.Neniu píše:Nenacházím tam nikde schéma, ale pokud jde o LC filtr, tak indukčnost co největší a proudově takovou, aby snesla proudové špičky, které zesilovač odebírá.
Pokud tedy zesilovač potřebuje 320 A (!!!) tak to musí snést i cívka a ještě mít rezervu.
Jestli dobře počítám, tak má zesilovač příkon cca 4,5 kW a to mi připadá jako docela hodně.
Kolik odebírají v běžném chodu netuším, 320 je součet pojistek při poslechu nepraskne 300A pojistka.samponek píše:Cívku takovou, aby měla co nejmenší odpor ( jeden závit na větším válcovém jádře )
320A je zbytečně moc. 100A odběr zesilovače v autě je tak akorát.
Pokud kondenzátory nejsou hned u transformátoru v měniči zesilovače, jsou tam stejně zbytečné. V praxi stačí 10m hned u trafa.
10m?
10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.kiklop píše:...
10m?
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.
Internet - metla lidstva
Nevím, jak to počítáš, ale pokud zesilovač může vzít takový proud, tak všechny součástky v jeho napájecí větvi musí takový proud snést, jinak je to pěkná... no nepěknost.kiklop píše:320 je součet pojistek tedy nejvyšší možný odběr, který asi nikdy nenastane.
Jak tam jsou ty pojistky? Pro každý kanál samostatně? Takže usuzuji, že tam jsou 4 x 80A pojistky? Každý kanál má tedy cca 1 kW?
Nechci ti kazit radost, ale tlumivka je tam asi zbytečná, na rozdíl od kvalitních a pořádných kondenzátorů. V zesilovači je měnič a ten si s rušením poradí. Případné filtry mají vliv jen mezi měničem a vlastními zesilovači. Dávat složité filtry před měnič je dosti sporné
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jsem na cestě k šípku.
- feliz_navidad
- Příspěvky: 591
- Registrován: 15 říj 2009, 02:00
Auto slouží na SQ takže chci odrušit vše co jde.rezis píše:10mF aneb 10 000µF, ale co nejblíže samotnému zesilovači.kiklop píše:...
10m?
Jinak by mě zajímalo co před čím to má odrušit?
Tedy indukčnost bych zahodil - nevidím opodstatnění, A-metr taktéž - je to jen další nežádoucí úbytek na bočníku. V metr je jen na efekt. Ono pokud budeš mít opravdu dobré vedení tak by se měl hýbat - tedy neměl.
Spíš bych řešil alternátor - předpokládám, že musí živit za provozu vozidlo takže ti z jeho 140A zůstane třeba 40A a to kdo ví ještě. Z akumulátoru to dlouho neuživíš.
Tedy jde o to co máš a jak to hodláš využít. Velikost hlavní pojistky o ničem nevypovídá.
Díky to jsem přesně potřeboval, takže cívka nesmysl A-metr také nic. V-metr je pro kontrolu, sice obě baterie odděluje relé aby se nevycucla startovací baterka, ale pro jistotu.
Altík zatím stíhá, baterky jsou samozřejmě často dobíjené mimo auto.
Díky za radu.