Pro řidiče: Novinky a změny k 1.1.2016

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

No a jak potom vysvětlíš, že těžší roomster i s výkonnějšíma brzdama na únosnější a širší zadní nápravě má nižší povolenou váhu brzděnýho přívěsu, než lehčí , ale výrobně novější fábule? Je to pišišvorovina, sázejí tam ty hodnoty jak Lojza Boban erteple. Když jsem koukal na ty hodnoty nasazený do TP nejrůznějších verzí fábule a rooma na škodahome, tak jak to tam kolegové nasázeli podle TP, tak jsem měl dojem, jako by ty váhy nechávali ve fabrice losovat 5letý děcko z klobouku, jako se dřív tahaly čísla do lotýnky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#32 Příspěvek od Michal22 »

Atlan: no a to je právě to divný- já mám pohotovostní hmotnost vozidla 1005kg a max. hmotnost bržděného přívěsu 1000kg. Čili 100%. Schválně jsem se teď díval do techničáku (abych nepsal nějaké koniny).
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#33 Příspěvek od bu2520 »

EKKAR píše:No a jak potom vysvětlíš, že těžší roomster i s výkonnějšíma brzdama na únosnější a širší zadní nápravě má nižší povolenou váhu brzděnýho přívěsu, než lehčí , ale výrobně novější fábule? ...
Třeba je to konstrukcí zadní části (nemá dostatečnou únosnost) udělali to ze slabšího materiálu.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#34 Příspěvek od PixelOrgy »

To je ulet s tema vahama privesu... fakt to nedava moc smysl.
Podle skodovky ma Roomster utahnout min nez fabka??? to je trosku divny...


Muze to byt, jak pise bu2520 konstrukci ramu vzadu, a tim, jak je tazny primontovany, ale tim padem to zmrsili pri vyrobe. Ocekaval bych, ze clovek, kterej si koupi roomstera potrebuje spis uzitkovy auto, bude pripojovat tezsi prives,

Ja mam v technicaku tusim 2000kg brzdeny, ale nemam tazny, tak nevim :-D

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Jirka »

No ty hmotnosti vozíků taky nechápu. Třeba F1 Combi dělali i ve verzi praktik, takže na práci, a přitom má kombík povolen jen 450kg nebržděný přívěs. Když se odečte typycky 170 kg za běžný přívěs, tak utáhne velký kulový ...
*****

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#36 Příspěvek od p32 »

Já to docela chápu, záleží totiž taky na výkonu motoru. Chtělo by to napsat jakej motor tam máte. A nemá logiku jezdit do kopce směrem vzad. :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#37 Příspěvek od EKKAR »

S výkonem to má souvislost mizivou - já mám 63kW a povolený váhy mám 450 bez šlajfů a 900 šlajfovanejch při pohotovostní váze samotnýho roomstera 1250 kilo - další diskutující na škodahome má fábuli 1,2TSI s totožným výkonem - ale šlajfovanejch může tahat 1200 kilo při pohotovostní váze auta 1100. Já mám maximální povolenou váhu 1755, on 1620.

Přitom já mám vpředu vnitřně chlazený kotouče Ø288mm o síle 25mm a vzadu bubny Ø256 se šířkou čelistí 32mm plus ABS k tomu - a on má na předku standartní ventilovaný kotouče Ø256 o síle 22mm a vzadu bubny Ø192mm se šířkou paken 25mm nebo Ø232 s paknama 28mm. Kotouče i vzadu má až 77kW verze tsíčka ... A gumy oba dva stejný, 195/55 R15 na ráfkách 6J 15 s roztečema 5x100. Akorát já musím mít hmotnostní index gum 85 nebo 86 a jemu na fábulu stačí 83 nebo 84.

No a fčíl ogare mudruj, podle čeho to soudruzi konštruktéři vlastně vygómali. Jediný co mně reálně napadá je f.u.c.k.t. papoušek co tahá ze škatule "planety" s povolenýma hodnotama nebo "ubohá slepá dívka" tahající vobálky z klobouku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#38 Příspěvek od Martin_Fio »

Zdravím, osobně vidím největší zádrhel a kasičku mnoha měšťáků v souvislosti N1 a značkou bez dodatkové tabulky s hmotností. Už vidím N1 jako pickup,osobák s přepážkou atd.
Přílohy
zakaz vjezdu nakladaku.jpg
(12.16 KiB) Staženo 22 x

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Habesan »

Multikáru...
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#40 Příspěvek od EKKAR »

Co pindáš, ty multi... (něco) ? Si myslíš, že nákladní auto nemůže mít celkovou povolenou váhu menší než 3,5 tuny? Jak bys potom posoudil mýho Drobka - viz kopie registračního osvědčení. Přitom kromě silnějších brzd a přivařenejch úchytů pro mříž za zadníma sedačkama se od M1 = osobního v ničem dalším neliší.
Přílohy
p271a.jpg
(282.57 KiB) Staženo 18 x
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#41 Příspěvek od PixelOrgy »

tak to me dost prekvapuje, ze roomster berou jako nakladni... zajimavy

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#42 Příspěvek od EKKAR »

Bacha - NE KAŽDEJ ROOM je homologovanej jako N1 = nákladní do celkový hmotnosti 3500kg. Jsou to jenom ty, který si někdo objednal přímo z výroby "s mřížkou" = s odpočtem DPH, nebo ty, který si kupec ihned po koupi nechal na příslušným ouřadě přetypovat z kategorie M1 = osobní do N1 = nákladní. Stejně tak existujou i "nákladní" fábule a oktávky který si kupec objednal s mřížkou a odpočtem DPH, u fábulí se při tom vzhledem k míň únosný zadní nápravě snižuje počet míst z 5 na 4 (počítá se s větším nákladem na úkor sedaček), prostřední zadní sedačka se ponechává, ale likvidujou se odmontováním a zavařením její úchyty bezpečnostních pásů. U oktávky i u roomstera se počet míst nemění, zůstává na počtu 5 (roomster má zadní nápravu identickou s oktávií I. generace).

Zpětnej proces z nákladní na osobní homologaci už není možnej. Jediný co legislativa povoluje je odmontování tý mříže za sedačkama, pokud se auto nepoužívá k dopravě nákladu až po strop. Úpravy dělal na montážně dokončenejch autech odebranejch z výrobní linky automobilky podnik Metalex Mělník - konkrétně u roomstera šlo o našroubování horních úchytů mříže do matek zavařenejch do bočních dílů kastle ve výrobě a samotný namontování mřížky plus výměna předních brzd a brzdovýho regulátoru spojenýho s ABS jednotkou za typ jinak sériově montovanej jedině s motorizací 1,9TDi 77kW (posílení brzd podle předpokladu trvale zvýšený provozní váhy kvůli nákladům).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#43 Příspěvek od p32 »

Takže ten zákaz je vlastně v pořádku. Kdo chtěl náklaďák, tak ten ho prostě má.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#44 Příspěvek od Hill »

Ano, sjednotilo se to s řadou dalších evropských zemí. V Rakousku už to platí delší dobu, že na vozy kat. N1 (tam tomu říkají Fiskal-Kraftwagen, protože na ně mají také možnost odpočtu DPH) platí většina předpisů, které platí pro nákladní vozidla nad 3,5 tuny.
Hlavní rozdíl je, že i pro vozidlo, které má v techničáku kategorii N1, je třeba objednat (s velkým a malým techničákem, případně i s emisním průkazem v ruce) na oprávněné STK emisní nálepku (Abgasplakette) příslušné barvy, jinak (zejména ve Vídni a části Horních Rakous / NÖ až k hranicím se Slovenskem, a v okolí Linze na dálnici A1; v Burgenlandu podél hranice s Maďarskem to vzali šmahem, tam nesmí vozidla vyrobená před rokem 1991 na silnici vůbec, nálepka se nevyžaduje; ve Štýrsku musí mít alespoň EURO3 zatím jen vozidla nad 7,5 tuny).
Upozornění ve slovenštině.
A tady to máte česky, na konci článku je seznam STK, kde lze nálepku objednat. Je třeba tam ale zajet, předložit požadované doklady, zaplatit a počkat, až známka z Rakouska dorazí. Pokud nevadí čekání asi dva týdny, dalo by se říci, že to dělají na počkání.

Zkrátka bez nálepky, která má vyděrovaný konec VINu, s vozidlem N1 do Rakouska radši nejezděte (ve Vídni a okolí nemáte na silnici co pohledávat ani s nálepkou černou či červenou, tam se smí jen s EURO3 a vyšší). Při silniční kontrole nebo kontrole dálničních známek hlídkou ASFINAG (ta má povinnost vás naprášit) si vás proklepnou přes Dekru a dovolená se může prodražit až o 2180 € a cesta zpět o kličkování mimo zakázané území, kde se zatím nálepka nevyžaduje ani na kamionech.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#45 Příspěvek od EKKAR »

A do prdele kurwa, tak to já, když jsem vloni fičel od Dvořiště po "á cvaj" přes Linz až do Salzburgu a dál do Berchtesgadenu bez týhle jejich €kobuzerantský nálepky (Drobek plní normálně €uro4), tak to jsem krutě porušoval ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“