Ještě existujou
Moderátor: Moderátoři
Ještě existujou
Byl za mnou kluk, mlaďoch, vyučený automechanik. Dřív banda průserářů, lítání auta, ožralí, no typicky. No a z tohodle (a ještě jednoho) je dobrej kluk. Koupil Jaguar, XJ 40 a spravuje ho. Baví ho to, o autech ví fakt dost, není prostě ten "diagnostický". Potřeboval poradit s elektrikou, praxe chybí, ale chytá se. Auto parádní, řadový šestiválec, 4l, Euro 1, krásně jednoduchý motor, neschnilé, volant na správné straně. Uvnitř paráda. Elektriku to má trochu přeplácanou, naštěstí nemá digitální budíky. Celkem asi padesát pojistek, ale kontrola, že některá je vadná! Asi budu radit mockrát, ale tohle je radost.
Taky jsem tu řešil elektroniku klukům co roubovali do pětkovýho BMW novější výkonnější motor. Mechaniku si vyřešili, ale přepojení kablů a "učesání" svazků jsem jim musel dělat já.
Já teda jako "nácti" vylepšoval Jawu Mustang. Samozřejmě hlavně po el. stránce (dobíjení s baterkou, blikny, spínačka na klíček, kontrolky v zrcátku, kontrolka přehřátí, atd.). Auto jsem pak naopak nechtěl mít nijak upravovaný
Já teda jako "nácti" vylepšoval Jawu Mustang. Samozřejmě hlavně po el. stránce (dobíjení s baterkou, blikny, spínačka na klíček, kontrolky v zrcátku, kontrolka přehřátí, atd.). Auto jsem pak naopak nechtěl mít nijak upravovaný
Jojo, souhlas, to je zabava se v tom hrabat a XJ40 je fajn. Dneska uz ty motory vypadaji jak telefonni ustredna....
Docela jsem se zasmal, byvalej kolega me jednou po praci volal, jestli bych se jeste neotocil u kanclu na parkovisti, ze mu nejde odjet. Passat CC r.v. 2010, a psal chybu odblokovani rucni brzdy (ma elektro).
Protoze se zdalo, ze ani nedojde k pokusu tu brzdu odblokovat, a ze je asi nekde problem s komunikaci, zkusili jsme odpojit baterku na par minut. Po opetovnym zapojeni zacala sranda. Po pokusu o start na displeji hned nekolik chyb, ohledne motoru, dokonce si postezoval i na tlak paliva (psalo to nemecky, doslovne nevim) apod. No nic, odtahovka, a vysledek? Slabej aku
Hnupi dali ve fabrice do naftovyho dvoulitru snad nejakou 56Ah baterku (byla fakt mala), a navic je to tak sofistikovany, ze pri poklesu napeti misto hlasky, ze je nizky napeti vysype hromadu chyb ohledne vseho moznyho jen ne te baterky genialni
Docela jsem se zasmal, byvalej kolega me jednou po praci volal, jestli bych se jeste neotocil u kanclu na parkovisti, ze mu nejde odjet. Passat CC r.v. 2010, a psal chybu odblokovani rucni brzdy (ma elektro).
Protoze se zdalo, ze ani nedojde k pokusu tu brzdu odblokovat, a ze je asi nekde problem s komunikaci, zkusili jsme odpojit baterku na par minut. Po opetovnym zapojeni zacala sranda. Po pokusu o start na displeji hned nekolik chyb, ohledne motoru, dokonce si postezoval i na tlak paliva (psalo to nemecky, doslovne nevim) apod. No nic, odtahovka, a vysledek? Slabej aku
Hnupi dali ve fabrice do naftovyho dvoulitru snad nejakou 56Ah baterku (byla fakt mala), a navic je to tak sofistikovany, ze pri poklesu napeti misto hlasky, ze je nizky napeti vysype hromadu chyb ohledne vseho moznyho jen ne te baterky genialni
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Nejlepší na jednoduchost jsou staré nafťáky. Jeden vodič k čerpadlu, co otvírá přívod nafty. Měli jsme s klukama, do práce ap. takovou potvoru, starý WW kombi-nevím teď, jak to nazývají. S prvním dýzlem. S pneumatickým centrálem. Když jsme pro to byli, koukal jsem na ten motůrek a měl obavy, že nás to neuveze. Ale jo. Jezdil furt a na všechno. Potom už za náma ale nebylo moc vidět, tak jsme ho v noci prodali:-))