Ještě existujou

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

Ještě existujou

#1 Příspěvek od TAKJAN »

Byl za mnou kluk, mlaďoch, vyučený automechanik. Dřív banda průserářů, lítání auta, ožralí, no typicky. No a z tohodle (a ještě jednoho) je dobrej kluk. Koupil Jaguar, XJ 40 a spravuje ho. Baví ho to, o autech ví fakt dost, není prostě ten "diagnostický". Potřeboval poradit s elektrikou, praxe chybí, ale chytá se. Auto parádní, řadový šestiválec, 4l, Euro 1, krásně jednoduchý motor, neschnilé, volant na správné straně. Uvnitř paráda. Elektriku to má trochu přeplácanou, naštěstí nemá digitální budíky. Celkem asi padesát pojistek, ale kontrola, že některá je vadná! Asi budu radit mockrát, ale tohle je radost.

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#2 Příspěvek od Neniu »

Tak to je príma, to se dobře čte :)
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od GeorgeB »

Taky jsem tu řešil elektroniku klukům co roubovali do pětkovýho BMW novější výkonnější motor. Mechaniku si vyřešili, ale přepojení kablů a "učesání" svazků jsem jim musel dělat já.
Já teda jako "nácti" vylepšoval Jawu Mustang. Samozřejmě hlavně po el. stránce (dobíjení s baterkou, blikny, spínačka na klíček, kontrolky v zrcátku, kontrolka přehřátí, atd.). Auto jsem pak naopak nechtěl mít nijak upravovaný :lol:

Uživatelský avatar
Achab
Příspěvky: 5945
Registrován: 05 lis 2010, 01:00
Bydliště: okr. Vyškov

#4 Příspěvek od Achab »

Moje starý KDF žádnou elektroniku nepotřebuje. Případným zájemcům - není na prodej. :)

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#5 Příspěvek od Davidsev »

A ukážeš nám aspoň fotku? :)
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#6 Příspěvek od TAKJAN »

Toho kluka?:-))))))))))))) Jagy jsou na netu

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#7 Příspěvek od PixelOrgy »

Jojo, souhlas, to je zabava se v tom hrabat a XJ40 je fajn. Dneska uz ty motory vypadaji jak telefonni ustredna....

Docela jsem se zasmal, byvalej kolega me jednou po praci volal, jestli bych se jeste neotocil u kanclu na parkovisti, ze mu nejde odjet. Passat CC r.v. 2010, a psal chybu odblokovani rucni brzdy (ma elektro).

Protoze se zdalo, ze ani nedojde k pokusu tu brzdu odblokovat, a ze je asi nekde problem s komunikaci, zkusili jsme odpojit baterku na par minut. Po opetovnym zapojeni zacala sranda. Po pokusu o start na displeji hned nekolik chyb, ohledne motoru, dokonce si postezoval i na tlak paliva (psalo to nemecky, doslovne nevim) apod. No nic, odtahovka, a vysledek? Slabej aku :-D

Hnupi dali ve fabrice do naftovyho dvoulitru snad nejakou 56Ah baterku (byla fakt mala), a navic je to tak sofistikovany, ze pri poklesu napeti misto hlasky, ze je nizky napeti vysype hromadu chyb ohledne vseho moznyho jen ne te baterky :-D :-D genialni

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od pocitujlasku »

PixelOrgy píše:Hnupi dali ve fabrice do naftovyho dvoulitru snad nejakou 56Ah baterku
Ved to je v pohode, ja som mal par rokov v 2.2 diesel 45Ah baterku a startol na prvy krat aj pri -25 (-27 uz mal problem :) ). Ale auto je stary japonec rv.2000
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#9 Příspěvek od Davidsev »

TAKJAN píše:Toho kluka?:-))))))))))))) Jagy jsou na netu
Jelikož se tu netoleruje citování předchozího příspěvku, necitoval jsem :roll:

Měl jsem ale na mysli to KDF ;)
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

Citování není vůbec bráněno , pokud není citace beze smyslu ....

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#11 Příspěvek od TAKJAN »

Nejlepší na jednoduchost jsou staré nafťáky. Jeden vodič k čerpadlu, co otvírá přívod nafty. Měli jsme s klukama, do práce ap. takovou potvoru, starý WW kombi-nevím teď, jak to nazývají. S prvním dýzlem. S pneumatickým centrálem. Když jsme pro to byli, koukal jsem na ten motůrek a měl obavy, že nás to neuveze. Ale jo. Jezdil furt a na všechno. Potom už za náma ale nebylo moc vidět, tak jsme ho v noci prodali:-))

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od jiriS »

Pravděpodobně B1 nebo B2
http://www.vw-oldies.cz/?f=3&&c=2&i=64
Jirka

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#13 Příspěvek od TAKJAN »

B2 variant dle foto.

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od jiriS »

Taky jsem ho měl, v turbodieslu, při nákupu cca 180000km, až zrezivěl příliš, cca 470000km. Byl to dříč.
Jirka

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#15 Příspěvek od TAKJAN »

Nebo spíš ne... Včera jsem pokecal s majitelem autoservisu a například: učni na praxi, oba třeťáci. Co je to za motor? Mladý ho jde očuchávat, mistr čumí. Já to jinak nepoznám, ale bráchův hrozně smrdí naftou...Co stojíš, máš měnit olej. Já to neumím. Třeťáci před závěrečkama, letos.............

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“