Nefunkční ČZ u osciloskopu BM566A
Moderátor: Moderátoři
Nefunkční ČZ u osciloskopu BM566A
Zdravím. Asi se budu opakovat, protože co jsem tak pročetl net, tak problém s ČZ je u tohohle typu osciloskopu dost častá závada, tak je možný, že už to tu někde visí.
Takže... Mně se děje to, že ČZ prostě nejde. O víkendu jsem ho přinesl domů, a celou tu dobu do toho koukám a nevím co s tím. Včera asi na dvě minuty záhadně naskočila, a pak všechno běželo úplně normálně, než zase zdechla a na obrazovce opět zůstal jen bod. Plošňáky vypadají, jako kdyby právě vypadly z fabriky, nikde jsem nenarazil ani na oxidaci, ani na studeňák nebo na poškození nebo známky toho, že by se v tom někdo hrabal. Když tak děkuju za rady
Takže... Mně se děje to, že ČZ prostě nejde. O víkendu jsem ho přinesl domů, a celou tu dobu do toho koukám a nevím co s tím. Včera asi na dvě minuty záhadně naskočila, a pak všechno běželo úplně normálně, než zase zdechla a na obrazovce opět zůstal jen bod. Plošňáky vypadají, jako kdyby právě vypadly z fabriky, nikde jsem nenarazil ani na oxidaci, ani na studeňák nebo na poškození nebo známky toho, že by se v tom někdo hrabal. Když tak děkuju za rady
- Ivan_Ryger
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 02 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Bratislava, Petrzalka
- Ivan_Ryger
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 02 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Bratislava, Petrzalka
odporúčam tie prepínače č.z. rýchlosti pregumovať tvrdou gumou a pretrieť liehom. Guma totiž zvykne vylučovať sírne zlúčeniny, ktoré by spôsobili opätovnú oxidáciu.
Tie Isostaty sú trocha horšie na tom. Kolega ich zvykol čistiť izopropyl alkoholom. Mne sa to ale neosvedčilo, pretože to bolo málo účinné. Zvyčajne som používal starý Kontox do injekčnej ihly, a potom prepláchnuť lekárenským benzínom. Benzín taktiež pomôže na zatuhnutú vazelínu v otočných prepínačoch.
Tie Isostaty sú trocha horšie na tom. Kolega ich zvykol čistiť izopropyl alkoholom. Mne sa to ale neosvedčilo, pretože to bolo málo účinné. Zvyčajne som používal starý Kontox do injekčnej ihly, a potom prepláchnuť lekárenským benzínom. Benzín taktiež pomôže na zatuhnutú vazelínu v otočných prepínačoch.
Paráda, propláchnul jsem všechny přepínače Kontaktolem, procvakal a oscík šlape jako hodinky. Tak děkuju A přepínače rychlosti ČZ jsou jako nový, on to asi nikdo moc nepoužíval. Další problém je, že volič pro napěťovej rozsah kanálu B je zaseklej na rozsahu 0,2V/DIV a ani větší silou s ním nejde hnout. Akutně to nepotřebuju, ale jestli to tu někdo řešil, dejte když tak vědět. Taky děkuju.
Achab> vím, hledal jsem, jenže tam je toho tolik, že to je četba na dlouhý zimní večery. Tolik času nemám...
Achab> vím, hledal jsem, jenže tam je toho tolik, že to je četba na dlouhý zimní večery. Tolik času nemám...
- Ivan_Ryger
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 02 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Bratislava, Petrzalka
Tak jsem opět zde. Závada se objevila znovu, a včera jsem přišel na to, že příčinou je dvojitej potík pro ovládání horizontálního posunu vpravo nahoře. Pak už to vypadalo až tak, že kdykoliv jsem se ho dotknul, tak osciloskop dělal divy a když jsem ho teď vymontoval ven, rozpadl se mi v ruce. Kdyby měl někdo náhradní, dejte vědět. Ten zaseklej napěťovej volič jsem zatím neřešil, byl jsem rád, že to chodí...
Zatím jsem tam na prase nabastlil normální 50k a 5k potík. Stopa už nelítá jako střelená, takže potud dobrý Ale tím to stejně nebylo. Teď se děje to, že když mám potík "Level" na pravým dorazu a zmáčknu AUT, zobrazí se linka, tzn. ČZ funguje. Když level vytočím asi na 1/3, linka zmizí a objeví se bod. Po vytočení opět doprava a vypnutí a zapnutí AUT ČZ zase naskočí. Potík se jeví ok, a jestli to bude přepínačema, nevím. Teď třeba, během psaní odpovědi, zase oba dva AUTy přestaly reagovat...
A ten TP286B 40A jsem opravdu nikde nenašel. Zkoušel jsem ho oživit, jenže jsem skončil na tom, že u 5k dráhy nepřevádějí ty maličký nejtky, co drží dráhu a vývody. Tenhle druh oprav nedávám.
Edit: Tak na 5V větvi na napájení časovky a spouštěcích obvodů je skoro 8V. Jde se na zdroj.
Edit 2: Jsem v koncích. Ve schématu je MAA7805, jenže na chladiči není a na dps je místo něj osazenej MAA741.
A ten TP286B 40A jsem opravdu nikde nenašel. Zkoušel jsem ho oživit, jenže jsem skončil na tom, že u 5k dráhy nepřevádějí ty maličký nejtky, co drží dráhu a vývody. Tenhle druh oprav nedávám.
Edit: Tak na 5V větvi na napájení časovky a spouštěcích obvodů je skoro 8V. Jde se na zdroj.
Edit 2: Jsem v koncích. Ve schématu je MAA7805, jenže na chladiči není a na dps je místo něj osazenej MAA741.
Tak tohle vlákno uzavírám. Tady: http://dragoniac.rajce.idnes.cz/Oprava_ ... pu_BM566A/ se můžete podívat, co jsem tam všechno vyváděl, případně se inspirovat, zasmát se, a tak dál... Některý fotky berte s rezervou, opravdu nedisponuju součástkovou základnou ze starý Tesly. Díky za podporu, pánové