Datová schránka
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 650
- Registrován: 24 črc 2016, 02:00
taky se datové schránce vyhýbám, ona se totiž s ni dost zkracuje reakční doba. Mnoho institucí má na odvolání 10 dní. U datové schránky je to v podstatě kliknutím úředníka. U pošty je deset dní doručení fikcí + deset dní doba odvolání na úřad. Pokud jedu na dovču cca 14 dní mám ještě nějakou možnost reakce u datovky mám smolíka.
Chvilku mi trvalo než jsem se to naučil, ale jde to. Vypnu telefon to je jediný komunikační přístroj. A zapnu ho ráno a večer pro kontrolu volání a sms, ovšem na nikoho kromě rodiny nereaguju. První tři dny mraky zmeškaných volání od lidí, kterým jsem řekl , že mám dovolenou. Pak se to usadí a je božský klidforbidden píše: O tom, že bych byl někde na dovolené 14 dní a ještě bez přístupu k netu si můžu tak nechat leda zdát.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
To bych musel změnit zaměstnání. Samozřejmě určitá zastupitelnost tu je, ale spousty věcí, co se týká mýho regionu, vím prostě nejlíp jen já. Takže minimálně kolegům telefon brát musím. Respektive nemusím, ale byl bych svině, protože já se pak zas starám o jejich lidi, když mají oni volno. Běžným userům samozřejmě telefon neberu, ti vědí, že mám volno a jen to prostě zkoušejí. Stejně tak lidi z vedení mají ve zvyku poslat v pátek večer mail, že v pondělí do deseti potřebují udělat zas ňáký ty tabulky na poradu.
Jak jsem psal jinde, vedení je u nás už celkem solidně zazmrdováno, ale zatím u mě furt převažují výhody, nad nevýhodama, takže se zatím akutně odejít nechystám.
Navíc celých 14 dní volna v tahu je fikce, i když se mi tu o to starají kolegové, stejně se kupí problémy, který čekají na mě. A v neposlední řadě, 14 dní bych být mimo ani nechtěl, je to na mě už moc. A bez netu bych nikam ani nejel. Mimo civilizaci nejezdím, neláká mě to.
Jak jsem psal jinde, vedení je u nás už celkem solidně zazmrdováno, ale zatím u mě furt převažují výhody, nad nevýhodama, takže se zatím akutně odejít nechystám.
Navíc celých 14 dní volna v tahu je fikce, i když se mi tu o to starají kolegové, stejně se kupí problémy, který čekají na mě. A v neposlední řadě, 14 dní bych být mimo ani nechtěl, je to na mě už moc. A bez netu bych nikam ani nejel. Mimo civilizaci nejezdím, neláká mě to.
To zni jako dobra nocni mura. Byt v praci nenahraditelnej je holt plus i minus v jednom.
Pro me je statut dovolene posvatnej, nakonec je ji jen par dni v roce, takze nehrozi, ze bych behem ni vubec sahl na firemni mail nebo telefon.
Proste pokud me sef schvali dovolenou, dava mi tim najevo, ze o moje pracovni povinnosti bude postarano.
Ale ocividne jsi v praci spokojenej. To je asi nejlepsi benefit, kdyz prace bavi
Pro me je statut dovolene posvatnej, nakonec je ji jen par dni v roce, takze nehrozi, ze bych behem ni vubec sahl na firemni mail nebo telefon.
Proste pokud me sef schvali dovolenou, dava mi tim najevo, ze o moje pracovni povinnosti bude postarano.
Ale ocividne jsi v praci spokojenej. To je asi nejlepsi benefit, kdyz prace bavi
-
- Příspěvky: 650
- Registrován: 24 črc 2016, 02:00
Přesně tak. Mám kamarádku, která má dobrou práci, ale z dovolené má panickou hrůzu, protože "to tam bez ní nedaj"... Takže i na dovolený firemní mail, když je v ČR tak i telefon. Čtyřicítka na krku, už měla mozkovou příhodu. Ono je fajn, být empatický vůči kolegům, pomáhat jim. Ale budováním vlastní nenahraditelnosti si na sebe akorát lidi pletou bič. Jo, ono je to někdy super pocit, polechtá to ego, ale dlouhodobě? Ani smykem.Pro me je statut dovolene posvatnej, nakonec je ji jen par dni v roce, takze nehrozi, ze bych behem ni vubec sahl na firemni mail nebo telefon.
Když mám dovolenou, tak prostě služební mobil leží doma a já si někde objímám stromy. Jasný, nedělám někde manažera nebo specialistu, ale i tak. Jsem v práci 17 let, prošel jsem od píky až do vedení (a zase zpět, vlastní klid a čistá hlava je mi nad kariéru), střídám pracoviště, tak se znám s hodně šéfama i normálníma pracovníkama. No a kolikrát, když nevědí, tak volají. V pracovní dny a rozumnou dobu s tím nemám problém, ale dovolená a víkend jsou prostě MŮJ volný čas.
presne, ne ze bych nechtel pomoct kolegum apod, ale za
a) je to neco, co proste delas zadarmo. Nic z toho nemas, krome "diky". Jina situace je pri praci "na sebe", kde si vykazu cas, a ten je pak zaplacen.
b) nabidnes prst, utrhnout ti ruku. vetsinou.
c) neni moje chyba, ze sef na kriticke pozici nema nikoho na zastup. Na dovolenou mam narok.
a) je to neco, co proste delas zadarmo. Nic z toho nemas, krome "diky". Jina situace je pri praci "na sebe", kde si vykazu cas, a ten je pak zaplacen.
b) nabidnes prst, utrhnout ti ruku. vetsinou.
c) neni moje chyba, ze sef na kriticke pozici nema nikoho na zastup. Na dovolenou mam narok.
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
Ono je to těžký, mobil nechat doma si nedovolí ani ředitel. U nás je to dáno historickým vývojem. Byly doby, kdy byly kritický systémy v "serverovně" v Brně. Pak jsem musel být každej den, kromě soboty, připravnej zhruba do 23:00 řešit problémy. V té době jsme ale byli dva, až tři. Naštěstí se všechny důležitý systémy přesunuly na hosting do Prahy. Já zbyl jeden a ještě mi hodili za krk další kraj. Časem sice pozoruju, že mi ubývá práce a hlavně se to zvolňuje, lidi můžou dělat z domu a je nějaká redundance, ale stejně za těch 16 let tu prostě "vím na co šáhnout", když se něco děje. Po postupu absolutně netoužím, nebavilo by mě to.
Tak jasne, pokud je to mala firmicka, a jedes tam one man show...
Taky jsem se podobne veci kdysi ucastnil, pohotovost na telefonu defakto nonstop, ale zase slo o zakaznicky systemy, tzn kdyz byl akutni problem, zakaznik platil hodinovku za vyjezd apod. To je samozrejme neco jinyho.
Nemam problem i na dovolene po tel. poradit kolegovi, ale neco zacit vylozene resit ne.
Druha vec je mit kolegy/sefa, kteri tvou dovolenou cti, a vis, ze by zavolali az v tom nejhorsim pripade.
Taky jsem se podobne veci kdysi ucastnil, pohotovost na telefonu defakto nonstop, ale zase slo o zakaznicky systemy, tzn kdyz byl akutni problem, zakaznik platil hodinovku za vyjezd apod. To je samozrejme neco jinyho.
Nemam problem i na dovolene po tel. poradit kolegovi, ale neco zacit vylozene resit ne.
Druha vec je mit kolegy/sefa, kteri tvou dovolenou cti, a vis, ze by zavolali az v tom nejhorsim pripade.