Fabia II, pár dotazů
Moderátor: Moderátoři
U F1 SDI v autorizáku je jen výměna rozvodů s pumpou za 8800kč po 15% slevě. Nato, že kvalitní matroš jde sehnat kolem 4 nic moc... Normálně prý ani nemění pumpu, jen řemen a kladku, což mě dostalo.
Já platil 10 za rozvody+sek řemen+olej a všechny filtry+vyčištění brzd a kontrola snad všeho co šlo po koupi (ne v autorizáku). Tedy EKKArova cena je fajn.
Já platil 10 za rozvody+sek řemen+olej a všechny filtry+vyčištění brzd a kontrola snad všeho co šlo po koupi (ne v autorizáku). Tedy EKKArova cena je fajn.
Tak ono kdybych neměl svoji rozvodovou sadu, tak by mě taky jen ta výměna rozvodovýho pohonu za díly od něj (identická sada, jen by ji on vytáhnul ze skladu A MĚLA BY NA KRABICI POTISK LOGAMA ŠKODOFKY) vyšla na minimálně 8 500 - podle jeho vyjádření... A to v tý sadě byly oba dva řemeny, wassr pumpa a obě kladky plus ty "trhací" šrouby mezi silentblok na pravým podběhu a dekl rozvodu (speciální provedení, po jakýkoliv demontáži se musí podle fabrickýho předpisu bezpodmínečně měnit, protože se utažením záměrně natahuje závit - a jeden kus stojí stovku...).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jak víš, jezdím roomstera - což je dárce designu pro fábuli II a zároveň vynucenej příjemce její přední části platformy. Předek je tudíž úzkej jako z Fábule 1/Pola/Ibizy, zavěšení jednoduchý spodní příčný ramena a šikmá teleskopická vzpěra typu McPherson. Zadek je octa první generace - klikovka s torzní příčkou.
Měl jsem na něm gumy Barum Polaris 2, Hankook Optimo K415, Vredestein SnowTrac 3 a Vredestein SporTrac 5. Všecky v rozměru 195/55 R15 a musím říct, že hučej všecky - a ty letní možná ještě víc než zimní. A to ty letní mají minimum příčnejch drážek v dezénu ve srovnání se zimákama.
Ale co jsem si všimnul, a co je pro mě daleko víc zarážející - hukot utichává na místech, kde je dodatečně udělanej asfalt třeba po opravě povrchu silnice v místě nějakýho rozsáhlejšího výkopu - třeba tady u nás na I/14 na jednom pruhu na 30-50 metrech, kde opravovali plynovod a kanalizaci. Měli to rozhrabaný přes celou půlku silnice, jezdilo se kyvadlově jen jedním pruhem na semtamfóry, následně na to naválcovali štěrk smíchanej s nějakým zásypem a malým finišérem natáhli obalovačku, kterou zaválcovali normálním válcem - a ten kousek silnice je tichej jak spokojený mimino. Na silnicích v okolních státech taky - a to dokonce i v Polsku, ne jen v Dojčích nebo Ésterajchu.
A na zbytku našich silnic ty gumy prostě hulákaj - a já mám takový podezření, že to je kvůli nějakýmu €urochujskýmu nařízení z tý zas.raný Brusele o menší kluzkosti a tím i vyšší bezpečnosti za mokra neboli že se vrchní vrstvy obalovaček u nás dělají hrubozrnnější než by se dělat musely a i proto na takovým asfaltu gumy jinak označovaný v hlučnostním testu jako "B" nebo "C" dělají takovej bugr, jakej dělají. Změřený to nemám, ale subjektivní dojem mám víc než podezřele výraznej...
Měl jsem na něm gumy Barum Polaris 2, Hankook Optimo K415, Vredestein SnowTrac 3 a Vredestein SporTrac 5. Všecky v rozměru 195/55 R15 a musím říct, že hučej všecky - a ty letní možná ještě víc než zimní. A to ty letní mají minimum příčnejch drážek v dezénu ve srovnání se zimákama.
Ale co jsem si všimnul, a co je pro mě daleko víc zarážející - hukot utichává na místech, kde je dodatečně udělanej asfalt třeba po opravě povrchu silnice v místě nějakýho rozsáhlejšího výkopu - třeba tady u nás na I/14 na jednom pruhu na 30-50 metrech, kde opravovali plynovod a kanalizaci. Měli to rozhrabaný přes celou půlku silnice, jezdilo se kyvadlově jen jedním pruhem na semtamfóry, následně na to naválcovali štěrk smíchanej s nějakým zásypem a malým finišérem natáhli obalovačku, kterou zaválcovali normálním válcem - a ten kousek silnice je tichej jak spokojený mimino. Na silnicích v okolních státech taky - a to dokonce i v Polsku, ne jen v Dojčích nebo Ésterajchu.
A na zbytku našich silnic ty gumy prostě hulákaj - a já mám takový podezření, že to je kvůli nějakýmu €urochujskýmu nařízení z tý zas.raný Brusele o menší kluzkosti a tím i vyšší bezpečnosti za mokra neboli že se vrchní vrstvy obalovaček u nás dělají hrubozrnnější než by se dělat musely a i proto na takovým asfaltu gumy jinak označovaný v hlučnostním testu jako "B" nebo "C" dělají takovej bugr, jakej dělají. Změřený to nemám, ale subjektivní dojem mám víc než podezřele výraznej...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ahoj Karle, jo, to jsem si právě taky všimnul, že změna asfaltu=ztišení.
Tak jsem si myslel, možná blbě, že když by byly jiné, nové a s menší hlučností jak to píšou v popisu pneu, že by to mohlo být tišší. Ale jak je vidět, tak asi si s tím moc nepomůžu. Ty moje gumy mají asi 5mm hloubku vzorku, u mého ježdění by ještě něco vydržely, tak nevím, jestli to má cenu je kupovat i když už je jim skoro 8 let. Z toho to důvodu by to asi mělo smysl. Já tam mám taky ty gumy co píšeš POLARIS.
Tak jsem si myslel, možná blbě, že když by byly jiné, nové a s menší hlučností jak to píšou v popisu pneu, že by to mohlo být tišší. Ale jak je vidět, tak asi si s tím moc nepomůžu. Ty moje gumy mají asi 5mm hloubku vzorku, u mého ježdění by ještě něco vydržely, tak nevím, jestli to má cenu je kupovat i když už je jim skoro 8 let. Z toho to důvodu by to asi mělo smysl. Já tam mám taky ty gumy co píšeš POLARIS.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Tak proč když jedu třeba do Dojčů a nebo do Ésterajchu a dneska už i na určitý silnice do Pšonska, auto jede potichu jako po voleji a gumy jen šuměj - zatímco u nás skoro všude dělaj bugr? A teď nemyslím to BUM-BUM-BUM-BUM-BUM přes spáry mezi panelama na druhým největším tankodromu světa zvaným D2 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Slyšel jsi někdy pojem "tichý asfalt"? Ten se dává na nový silnice a toho co popisuješ jsem si všiml taky. Úplně nejtišší ale je beton na nově dělaných dálnicích (pravda, těch moc neni), ještě když se trochu "ujezdí". To je jen takový svist a zimáky jsou na tom daleko hlučnější.
Z letních gum ale byly nejhlučnější Barum Bravura, to už se ale dlouho nedělá. Ty Hankooky byly namontovaný z výroby na mým autě (Ford Fusion) a dobrý. Vyměnil jsem je po ojetí za Nexen Nblue Eco a neslyšel jsem rozdíl.
Z letních gum ale byly nejhlučnější Barum Bravura, to už se ale dlouho nedělá. Ty Hankooky byly namontovaný z výroby na mým autě (Ford Fusion) a dobrý. Vyměnil jsem je po ojetí za Nexen Nblue Eco a neslyšel jsem rozdíl.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Tak na nové auto teď nemám, tohle mám šestý rok. O možné protihlukové úpravě by se dalo uvažovat, zatím s tím nemám zkušenosti, kde a čím to utišit.Atlan píše:Kup auto co ma lepsie odhlucnenu karoseriu, alebo si odhlucni to co mas. Pneu velmi nepomoze.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Dokážeš trochu vylepšit izolaci hluku od motoru, ale ne od kol - tam se hluk přenáší přímo do kastle v místech upevnění nápravy/nápravnice i přes závěsy pohonnýho ústrojí, kde sice jsou silentbloky, ale prostě dunění od gum způsobený nárazama hran figur dezénu na povrch asfaltu nijak jinak neodcloníš ... A když nasadím "letňáky" s pouhýma pěti celoobvodovýma drážkama podél po ploše dezénu a s minimem příčnejch drážek, který jsou ještě ke všemu šikmý - a proti daleko hustějc příčně zvrásněným zimákům na stejný silnici slyším na tom samým autě větší hluk, přitom rozměr gum je shodnej, tlak v nich je shodnej - a jedinej výraznější rozdíl je v tom, že letní směs je daleko tvrdší než ta zimní, nemůže bejt příčina toho velkýho randálu nikde jinde, než v povrchu samotnýho asfaltu. A to prudký snížení hukotu převážně v zahraničí a tady v Kocourkovsku jen na úsekách s jemnozrnnějším asfaltem to jedině potvrzuje ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Pokud se to ztiší na čerstvém asfaltu, potom nemusí být hluk způsobený nárazy hran, ale nárazem plochy, jako tlesknutí. Čersvý asfalt ještě má na povrchu prohlubně mezi drtí, beton na dálnici má jemné drážkování kvůli protiskluzovým vlastnostem a zimní guma má jemné drážky. Tam všude může část vzduchu uniknout nebo se stlačit.
Jenže to není JEN na čerstvým asfaltu - to je slyšet v podstatě všude MIMO ÚZEMÍ Kocourkovska - a v tuzemsku výhradně na místech, kam v rámci zakrytí předchozího výkopu naplácali jinou obalovačku, než jakou obvykle silničáři na povrchy silnic používají...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!