Fabia II, pár dotazů

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#31 Příspěvek od denis15 »

U F1 SDI v autorizáku je jen výměna rozvodů s pumpou za 8800kč po 15% slevě. Nato, že kvalitní matroš jde sehnat kolem 4 nic moc... Normálně prý ani nemění pumpu, jen řemen a kladku, což mě dostalo.
Já platil 10 za rozvody+sek řemen+olej a všechny filtry+vyčištění brzd a kontrola snad všeho co šlo po koupi (ne v autorizáku). Tedy EKKArova cena je fajn.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#32 Příspěvek od EKKAR »

Tak ono kdybych neměl svoji rozvodovou sadu, tak by mě taky jen ta výměna rozvodovýho pohonu za díly od něj (identická sada, jen by ji on vytáhnul ze skladu A MĚLA BY NA KRABICI POTISK LOGAMA ŠKODOFKY) vyšla na minimálně 8 500 - podle jeho vyjádření... A to v tý sadě byly oba dva řemeny, wassr pumpa a obě kladky plus ty "trhací" šrouby mezi silentblok na pravým podběhu a dekl rozvodu (speciální provedení, po jakýkoliv demontáži se musí podle fabrickýho předpisu bezpodmínečně měnit, protože se utažením záměrně natahuje závit - a jeden kus stojí stovku...).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Jenys »

Využiji toto vlákno, mám dotaz na zkušenost s hlučnými pneumatikami.
Uvažuju o koupi nových pneu s nízkou hlučností, máte někdo prosím zkušenost jaké by byly, nebo nebyly dobré? Děkuji
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#34 Příspěvek od EKKAR »

Jak víš, jezdím roomstera - což je dárce designu pro fábuli II a zároveň vynucenej příjemce její přední části platformy. Předek je tudíž úzkej jako z Fábule 1/Pola/Ibizy, zavěšení jednoduchý spodní příčný ramena a šikmá teleskopická vzpěra typu McPherson. Zadek je octa první generace - klikovka s torzní příčkou.

Měl jsem na něm gumy Barum Polaris 2, Hankook Optimo K415, Vredestein SnowTrac 3 a Vredestein SporTrac 5. Všecky v rozměru 195/55 R15 a musím říct, že hučej všecky - a ty letní možná ještě víc než zimní. A to ty letní mají minimum příčnejch drážek v dezénu ve srovnání se zimákama.

Ale co jsem si všimnul, a co je pro mě daleko víc zarážející - hukot utichává na místech, kde je dodatečně udělanej asfalt třeba po opravě povrchu silnice v místě nějakýho rozsáhlejšího výkopu - třeba tady u nás na I/14 na jednom pruhu na 30-50 metrech, kde opravovali plynovod a kanalizaci. Měli to rozhrabaný přes celou půlku silnice, jezdilo se kyvadlově jen jedním pruhem na semtamfóry, následně na to naválcovali štěrk smíchanej s nějakým zásypem a malým finišérem natáhli obalovačku, kterou zaválcovali normálním válcem - a ten kousek silnice je tichej jak spokojený mimino. Na silnicích v okolních státech taky - a to dokonce i v Polsku, ne jen v Dojčích nebo Ésterajchu.

A na zbytku našich silnic ty gumy prostě hulákaj - a já mám takový podezření, že to je kvůli nějakýmu €urochujskýmu nařízení z tý zas.raný Brusele o menší kluzkosti a tím i vyšší bezpečnosti za mokra neboli že se vrchní vrstvy obalovaček u nás dělají hrubozrnnější než by se dělat musely a i proto na takovým asfaltu gumy jinak označovaný v hlučnostním testu jako "B" nebo "C" dělají takovej bugr, jakej dělají. Změřený to nemám, ale subjektivní dojem mám víc než podezřele výraznej...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Jenys »

Ahoj Karle, jo, to jsem si právě taky všimnul, že změna asfaltu=ztišení.
Tak jsem si myslel, možná blbě, že když by byly jiné, nové a s menší hlučností jak to píšou v popisu pneu, že by to mohlo být tišší. Ale jak je vidět, tak asi si s tím moc nepomůžu. Ty moje gumy mají asi 5mm hloubku vzorku, u mého ježdění by ještě něco vydržely, tak nevím, jestli to má cenu je kupovat i když už je jim skoro 8 let. Z toho to důvodu by to asi mělo smysl. Já tam mám taky ty gumy co píšeš POLARIS.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#36 Příspěvek od Atlan »

Kup auto co ma lepsie odhlucnenu karoseriu, alebo si odhlucni to co mas. Pneu velmi nepomoze.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#37 Příspěvek od EKKAR »

Tak proč když jedu třeba do Dojčů a nebo do Ésterajchu a dneska už i na určitý silnice do Pšonska, auto jede potichu jako po voleji a gumy jen šuměj - zatímco u nás skoro všude dělaj bugr? A teď nemyslím to BUM-BUM-BUM-BUM-BUM přes spáry mezi panelama na druhým největším tankodromu světa zvaným D2 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Hubert_79 »

Slyšel jsi někdy pojem "tichý asfalt"? Ten se dává na nový silnice a toho co popisuješ jsem si všiml taky. Úplně nejtišší ale je beton na nově dělaných dálnicích (pravda, těch moc neni), ještě když se trochu "ujezdí". To je jen takový svist a zimáky jsou na tom daleko hlučnější.
Z letních gum ale byly nejhlučnější Barum Bravura, to už se ale dlouho nedělá. Ty Hankooky byly namontovaný z výroby na mým autě (Ford Fusion) a dobrý. Vyměnil jsem je po ojetí za Nexen Nblue Eco a neslyšel jsem rozdíl.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Jenys »

Atlan píše:Kup auto co ma lepsie odhlucnenu karoseriu, alebo si odhlucni to co mas. Pneu velmi nepomoze.
Tak na nové auto teď nemám, tohle mám šestý rok. O možné protihlukové úpravě by se dalo uvažovat, zatím s tím nemám zkušenosti, kde a čím to utišit.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#40 Příspěvek od EKKAR »

Dokážeš trochu vylepšit izolaci hluku od motoru, ale ne od kol - tam se hluk přenáší přímo do kastle v místech upevnění nápravy/nápravnice i přes závěsy pohonnýho ústrojí, kde sice jsou silentbloky, ale prostě dunění od gum způsobený nárazama hran figur dezénu na povrch asfaltu nijak jinak neodcloníš ... A když nasadím "letňáky" s pouhýma pěti celoobvodovýma drážkama podél po ploše dezénu a s minimem příčnejch drážek, který jsou ještě ke všemu šikmý - a proti daleko hustějc příčně zvrásněným zimákům na stejný silnici slyším na tom samým autě větší hluk, přitom rozměr gum je shodnej, tlak v nich je shodnej - a jedinej výraznější rozdíl je v tom, že letní směs je daleko tvrdší než ta zimní, nemůže bejt příčina toho velkýho randálu nikde jinde, než v povrchu samotnýho asfaltu. A to prudký snížení hukotu převážně v zahraničí a tady v Kocourkovsku jen na úsekách s jemnozrnnějším asfaltem to jedině potvrzuje ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#41 Příspěvek od pepik9 »

Pokud se to ztiší na čerstvém asfaltu, potom nemusí být hluk způsobený nárazy hran, ale nárazem plochy, jako tlesknutí. Čersvý asfalt ještě má na povrchu prohlubně mezi drtí, beton na dálnici má jemné drážkování kvůli protiskluzovým vlastnostem a zimní guma má jemné drážky. Tam všude může část vzduchu uniknout nebo se stlačit.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#42 Příspěvek od EKKAR »

Jenže to není JEN na čerstvým asfaltu - to je slyšet v podstatě všude MIMO ÚZEMÍ Kocourkovska - a v tuzemsku výhradně na místech, kam v rámci zakrytí předchozího výkopu naplácali jinou obalovačku, než jakou obvykle silničáři na povrchy silnic používají...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od forbidden »

Někde jsem četl, že se experimentuje s afaltem, do kterýho se přidává jakejsi recyklát z pneumatik. Třeba je to ono.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#44 Příspěvek od EKKAR »

Jo, možný to je.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#45 Příspěvek od rnbw »

U nas na jeden usek dialnice cez mesto blizko obytnych domov (Einsteinova) pouzili nejaky "tichy" asfalt. Skutocne bol na tom useku hluk od pneumatik nizsi ako inde. Po par rokoch ale mam pocit, ze sa jeho vlastnosti zhorsili a teraz je mozno este hlucnejsi ako obycajny.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“