Dacia Duster 2015, Přední repro

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

Dacia Duster 2015, Přední repro

#1 Příspěvek od fifiju »

Hezký den. Nevím si rady s identifikací přívodů repro na Dacia Duster r.v.2015. Jde o to, že někdo předemnou odstřihl jejich koncovky, a já teď neumím poznat, který drát je plus a který mínus.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

Co vyndat rádio a podívat se na konektor?Jestli má rádio ISO,tak v jedný řadě jsou plusy a v jedné mínusy.Ostatní vydedukuješ.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#3 Příspěvek od Jodr »

Když připojíš oba repro poznáš i sluchem, zda jsou správně polarizované. Obvykle je slyšet hlasatel uprostřed, pokud jsou opačně, je slyšet hlas jakoby z prostoru.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#4 Příspěvek od fifiju »

To už mě taky napadlo, jen jaksi nevím, ve které řadě jsou ty plusy a ve které mínusy. Je to tam tak:
na radiu Konektor Pioneer -- ISO -- konektor Dacia orig od výrobce.
Moje naivní představa byla, že se najde někdo, kdo ty barvy ptostě ví.
Radio jde poměrně blbě dostat ven.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

Tak to udělej jak píše Jodr.Jaksi jsem to zapoměl poznamenat že to jde i tak.
Barevný značení kabelů repro v žádném případě nemusí odpovídat standartu.Dám skoro krk za to,že redukce má jiný barvy než kabely za redukcí.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#6 Příspěvek od PixelOrgy »

Pokud se k tem reprakum dostanes tak, abys videl pohyb membrany, tak vezmi tuzkovou baterku, a podle smeru pohybu membrany ty repraky zapoj, aby byly stejne polarizovany

Jinak tusim s tou baterkou - ve spravne polarite by mela jit membrana nahoru (aspon jsem to tak kdysi cetl)

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#7 Příspěvek od Jodr »

fifiju píše:To už mě taky napadlo, jen jaksi nevím, ve které řadě jsou ty plusy a ve které mínusy.
Ono je úplně jedno zda od rádia plus bude na repráku na mínusu. Podstata je, že musí být oba repráky stejně, jinak se tlučou v protifázi navzájem.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#8 Příspěvek od Radovan_79 »

Ono je úplně jedno zda .... v protifázi navzájem.
A já si myslím (a asi to schytám), že to jedno není.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Je to tak jak píše Jodr. Pokud to přehodíš u všech, tak všecky chodí ve stejný fázi, i když invertovaně proti rádiu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

To je ale zajímavá myšlenka.Hifisti by nám asi vysekly roucho ale nevidim v tom problém.A kor v autě :lol:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#11 Příspěvek od PixelOrgy »

Rekl bych ze to je jedno, prece konstrukce toho repraku je symetricka pro pohyb dovnitr i ven. Dulezity je aby byly vsechny repra ve fazi...

A v aute jsou urcite super podminky pro kvalitny poslech hudby :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Obvyklý polarizování repráků se uvádí tak, že pokud je na repráku označená + svorka připojená na kladnou polaritu přicházejícího signálu, měla by se membrána vysunout ven z koše = pohyb směrem k posluchači. Pokud se signál obrátí, měly by bejt membrána vtahovaná dovnitř do koše = pohyb směrem od posluchače. Stereo efekt předpokládá, že pokud je zdroj zvuku situovanej do středu stereobáze, mají oba repráky vazařovat stejně intenzivní signál ve stejný fázi = obě membrány se zároveň pohybujou ve stejným smyslu, tj. buď tlačí směrem k posluchači, nebo se od něj odtahujou. Vychází se přitom z polohy reprosoustav PŘED posluchačem, ale zachovává se to i v autě, kde zhusta jsou repra ve dveřích a jinde. De facto přitom pokud jsou repra ve dveřích, pohybujou se v reálu proti sobě, ale z pohledu posluchače sedícího mezi nima je smysl fázování zachovanej = pokud jde levej reprák membránou k posluchači, jde k němu i pravej.

Někdo namítne, že v reprosoustavách už viděl třeba případ trojpásma, kde basák a vejškáč mají shodnou polarizaci a střeďák je vůči nim obrácenej - JENŽE tam dochází ještě k elektrickýmu posuvu fáze na součástkách výhybky (obsahujou kondenzátory a cívky, takže vzájemně pootáčejí fázi průchozího signálu) - a ten posun v pásmu vyzařovaným basákem a vejškáčem vůči pásmu středních kmitočtů je tak velikej, že střeďák při tom přepólování vlastně pohybuje membránou = vyzařuje ve stejný fázi jako basák s vejškáčem. Tam to pólování NA STEJNOSMĚRNÝM SIGNÁLU NEMUSÍ SEDĚT - ale při buzení sinusem se to právě tím vzájemným posunem fáze upraví.

No a v případě autorádia je to zase úplně jedno, ty mají většinou můstkový koncový stupně, takže ukostřenou nemají ani jednu výstupní svorku - a označení + a - se vztahuje zase jen jako znamínko toho, jak zesilovače zachovávají vstupní polaritu signálu i na svým výstupu. Mělo by se přitom dodržovat, že pokud má signál na vstupu kladnou polaritu proti společný "zemi", měl by i výstup označenej (+) bejt kladnej proti společný svorce. Připojenýmu repráku je to jedno, ten by se měl vychylovat stejně daleko dopředu i dozadu, pokud je buzenej v obou polaritách stejným příkonem. Pro poslech by zase mělo bejt jedno, jestli z každýho zvuku přichází na ucho vlna "ZHUŠTĚNÍ" vzduchu = pohyb membrány směrem k uchu anebo"ZŘEDĚNÍ" vzduchu = pohyb směrem od ucha. Musí se ale dodržet ta souhlasnost na obou stranách, jinak se ty tlakový vlny budou "hádat" - minimálně se budou navzájem fázově odečítat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#13 Příspěvek od PixelOrgy »

EKKAR píše:Obvyklý polarizování repráků se uvádí tak, že pokud je na repráku označená + svorka připojená na kladnou polaritu přicházejícího signálu, měla by se membrána vysunout ven z koše .. ...
Ha! tak si to pamatuju dobre, uz jsem chtel objednavat ginko tablety :-D

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#14 Příspěvek od fifiju »

Děkuju všem za rady, a za rozbor akustického prostředí v automobilu. našel jsem si, dle rady výše zmíněné, obrázek zapojení ISO konektoru, a propískl si to do dveří diodtestem na měřáku. Na onom Dusteru je zapojení následující:
PP - minus - šedá, plus - fialová s bílým pruhem
LP - minus - šedá, plus - fialová
Přílohy
ScreenHunter_59.jpg
(22.64 KiB) Staženo 57 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

No a když to někde za tím ISO všecko najednou stříhneš - a spojíš VŠECH 8 DRÁTŮ obráceně, to znamená, že bys ve všech 4 párech přehodil najednou drát bez pruhu za drát s pruhem, tak na výsledným zvuku absolutně nic nepoznáš. Podmínkou je, aby se to přehození učunilo na všech 4 kanálech stejně. Jediný co nesmíš bez rizika poškození koncovejch stupňů učunit, je spojit libovolnej výstupní drát s kostrou auta nebo spojit mezi sebou vývody různejch výstupů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“