Dacia Duster 2015, Přední repro
Moderátor: Moderátoři
Dacia Duster 2015, Přední repro
Hezký den. Nevím si rady s identifikací přívodů repro na Dacia Duster r.v.2015. Jde o to, že někdo předemnou odstřihl jejich koncovky, a já teď neumím poznat, který drát je plus a který mínus.
-
- Příspěvky: 650
- Registrován: 24 črc 2016, 02:00
Obvyklý polarizování repráků se uvádí tak, že pokud je na repráku označená + svorka připojená na kladnou polaritu přicházejícího signálu, měla by se membrána vysunout ven z koše = pohyb směrem k posluchači. Pokud se signál obrátí, měly by bejt membrána vtahovaná dovnitř do koše = pohyb směrem od posluchače. Stereo efekt předpokládá, že pokud je zdroj zvuku situovanej do středu stereobáze, mají oba repráky vazařovat stejně intenzivní signál ve stejný fázi = obě membrány se zároveň pohybujou ve stejným smyslu, tj. buď tlačí směrem k posluchači, nebo se od něj odtahujou. Vychází se přitom z polohy reprosoustav PŘED posluchačem, ale zachovává se to i v autě, kde zhusta jsou repra ve dveřích a jinde. De facto přitom pokud jsou repra ve dveřích, pohybujou se v reálu proti sobě, ale z pohledu posluchače sedícího mezi nima je smysl fázování zachovanej = pokud jde levej reprák membránou k posluchači, jde k němu i pravej.
Někdo namítne, že v reprosoustavách už viděl třeba případ trojpásma, kde basák a vejškáč mají shodnou polarizaci a střeďák je vůči nim obrácenej - JENŽE tam dochází ještě k elektrickýmu posuvu fáze na součástkách výhybky (obsahujou kondenzátory a cívky, takže vzájemně pootáčejí fázi průchozího signálu) - a ten posun v pásmu vyzařovaným basákem a vejškáčem vůči pásmu středních kmitočtů je tak velikej, že střeďák při tom přepólování vlastně pohybuje membránou = vyzařuje ve stejný fázi jako basák s vejškáčem. Tam to pólování NA STEJNOSMĚRNÝM SIGNÁLU NEMUSÍ SEDĚT - ale při buzení sinusem se to právě tím vzájemným posunem fáze upraví.
No a v případě autorádia je to zase úplně jedno, ty mají většinou můstkový koncový stupně, takže ukostřenou nemají ani jednu výstupní svorku - a označení + a - se vztahuje zase jen jako znamínko toho, jak zesilovače zachovávají vstupní polaritu signálu i na svým výstupu. Mělo by se přitom dodržovat, že pokud má signál na vstupu kladnou polaritu proti společný "zemi", měl by i výstup označenej (+) bejt kladnej proti společný svorce. Připojenýmu repráku je to jedno, ten by se měl vychylovat stejně daleko dopředu i dozadu, pokud je buzenej v obou polaritách stejným příkonem. Pro poslech by zase mělo bejt jedno, jestli z každýho zvuku přichází na ucho vlna "ZHUŠTĚNÍ" vzduchu = pohyb membrány směrem k uchu anebo"ZŘEDĚNÍ" vzduchu = pohyb směrem od ucha. Musí se ale dodržet ta souhlasnost na obou stranách, jinak se ty tlakový vlny budou "hádat" - minimálně se budou navzájem fázově odečítat ...
Někdo namítne, že v reprosoustavách už viděl třeba případ trojpásma, kde basák a vejškáč mají shodnou polarizaci a střeďák je vůči nim obrácenej - JENŽE tam dochází ještě k elektrickýmu posuvu fáze na součástkách výhybky (obsahujou kondenzátory a cívky, takže vzájemně pootáčejí fázi průchozího signálu) - a ten posun v pásmu vyzařovaným basákem a vejškáčem vůči pásmu středních kmitočtů je tak velikej, že střeďák při tom přepólování vlastně pohybuje membránou = vyzařuje ve stejný fázi jako basák s vejškáčem. Tam to pólování NA STEJNOSMĚRNÝM SIGNÁLU NEMUSÍ SEDĚT - ale při buzení sinusem se to právě tím vzájemným posunem fáze upraví.
No a v případě autorádia je to zase úplně jedno, ty mají většinou můstkový koncový stupně, takže ukostřenou nemají ani jednu výstupní svorku - a označení + a - se vztahuje zase jen jako znamínko toho, jak zesilovače zachovávají vstupní polaritu signálu i na svým výstupu. Mělo by se přitom dodržovat, že pokud má signál na vstupu kladnou polaritu proti společný "zemi", měl by i výstup označenej (+) bejt kladnej proti společný svorce. Připojenýmu repráku je to jedno, ten by se měl vychylovat stejně daleko dopředu i dozadu, pokud je buzenej v obou polaritách stejným příkonem. Pro poslech by zase mělo bejt jedno, jestli z každýho zvuku přichází na ucho vlna "ZHUŠTĚNÍ" vzduchu = pohyb membrány směrem k uchu anebo"ZŘEDĚNÍ" vzduchu = pohyb směrem od ucha. Musí se ale dodržet ta souhlasnost na obou stranách, jinak se ty tlakový vlny budou "hádat" - minimálně se budou navzájem fázově odečítat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Děkuju všem za rady, a za rozbor akustického prostředí v automobilu. našel jsem si, dle rady výše zmíněné, obrázek zapojení ISO konektoru, a propískl si to do dveří diodtestem na měřáku. Na onom Dusteru je zapojení následující:
PP - minus - šedá, plus - fialová s bílým pruhem
LP - minus - šedá, plus - fialová
PP - minus - šedá, plus - fialová s bílým pruhem
LP - minus - šedá, plus - fialová
- Přílohy
-
- ScreenHunter_59.jpg
- (22.64 KiB) Staženo 57 x
No a když to někde za tím ISO všecko najednou stříhneš - a spojíš VŠECH 8 DRÁTŮ obráceně, to znamená, že bys ve všech 4 párech přehodil najednou drát bez pruhu za drát s pruhem, tak na výsledným zvuku absolutně nic nepoznáš. Podmínkou je, aby se to přehození učunilo na všech 4 kanálech stejně. Jediný co nesmíš bez rizika poškození koncovejch stupňů učunit, je spojit libovolnej výstupní drát s kostrou auta nebo spojit mezi sebou vývody různejch výstupů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!