C4 problém se startem
Moderátor: Moderátoři
C4 problém se startem
Mám u dehtový C4 Pakaču podivnej problém se startováním. Občas (tak 20% startů) při otočením klíčkem se nepřevalí přes kompresi. Někdy i při druhým otočení klíčkem. Pak ale úplně normálně na jedno, max dvě překulení nastartuje. Startér točí zcela svižně. Dělá to studený i teplý, zcela náhodně. Někdy stačí na minutu chcípnout a udělá to zase.
Baterka je sice 8 let stará ale třeba originálka v Xsáře Pikaču vydržela 12 let. Špatná baterka by asi nedělala náhodnej problém a startér by byl utahanej.
Spíš se to jeví jako náhodnej přechodák na silovce baterka - startér. Póly baterky jsem povolil, pootočil a dotáhl. Odpojovač byl čistej. Takže asi startér, buď oprskanej spouštěcí spínač a nebo jho elektromagnetu nechodí jak má.
Co jinýho, nějakej jinej nápad?
Díky
Baterka je sice 8 let stará ale třeba originálka v Xsáře Pikaču vydržela 12 let. Špatná baterka by asi nedělala náhodnej problém a startér by byl utahanej.
Spíš se to jeví jako náhodnej přechodák na silovce baterka - startér. Póly baterky jsem povolil, pootočil a dotáhl. Odpojovač byl čistej. Takže asi startér, buď oprskanej spouštěcí spínač a nebo jho elektromagnetu nechodí jak má.
Co jinýho, nějakej jinej nápad?
Díky
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
No, kdysi jsem měl podobnej problém u benzinu Citroena, původně jsem to sváděl na špatnej aku, tak jsem koupil novej. Díky němu se alespoň ukázala správná příčina.
Když jsem vytáhl totálně odpálený starter, téměr vůbec tam nebyly uhlíky, jen přívodní lanka...
Taky to původně jen občas odmítalo startovat...
Když jsem vytáhl totálně odpálený starter, téměr vůbec tam nebyly uhlíky, jen přívodní lanka...
Taky to původně jen občas odmítalo startovat...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mě to taky chcíplo kolem Vánoc. To víš, je zima, studenej olej atd...
Naštěstí mám garáž, ale i tak to byl zážitek. A taky trochu hlavolam to zpátky složit.
Naštěstí mám garáž, ale i tak to byl zážitek. A taky trochu hlavolam to zpátky složit.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Když jsem měl Citroen Saxo v benzínu a otočil jsem klíčkem do režimu "zapalování", tak v nádrži bylo docela zřetelně slyšet asi dvou až tři vteřinové vrčení motorku (časy jsou odhadem) - jestli tlakovalo vstřiky, nebo si systém ověřoval jeho čerpací schopnosti, to nevím. Ale vždy bylo slyšet, než se nastartovalo.
To auto chytilo na první škrtnutí, nebo vůbec. Baterii jsem po uvedení do klidu odpojovával. Ovšem z důvodu jeho nepotřebnosti poslední dobou jsem vozidlo prodal.
To auto chytilo na první škrtnutí, nebo vůbec. Baterii jsem po uvedení do klidu odpojovával. Ovšem z důvodu jeho nepotřebnosti poslední dobou jsem vozidlo prodal.
To vrčení po zapnutí zapalování nebo už po otevření řidičovejch dveří je podávací čerpadlo v nádrži, který má za úkol vytvořit určitej přetlak paliva ve vstřikovačích. Ale to že C4 jednou točí a podruhý ne bych připisoval buď zkratu mezi lamelama, nebo zkratu mezi vinutím rotoru. Po zastavení v poloze, kdy jsou kartáče na zkratovaný části totiž rotor nedokáže vytvořit dostatečněj točivej moment a motor nenastartuje. Další možností, kterou nemůžu vyloučit s ohledem na svoje zkušenosti, ale nedokážu vyjádřit její pravděpodobnost vzhledem ke svý neznalosti konstrukce žabožroutskýho startéru, je mezizávitovej zkrat na vysouvací cívce - u škodovkovejch startérů PAL i u moderních kopiích Bosche = Magneton je cívka odmontovatelná, nevím jak to je u žabožrouta. Ale když ta cívka má zkrat části vinutí, nemá dost síly vystrčit pastorek a zároveň propojit silový kontakty. OBČAS pomáhá, když u takovýho startéru asistuje druhá osoba - jedna otočí klíčkem ve spínačce a druhá POKLEPE předmětem o váze cca 200-300g na konstrukci startéru. Tím se usnadní zasunutí ozubení pastorku do věnce na spojce a zároveň propojení elektrickýho obvodu - auto pak normálně nastartuje.
Opakuju - nevím, jaká je konstrukce vysouvání a spínání na žabožroutským startéru, ale zvážil bych i tuhle možnost.
Opakuju - nevím, jaká je konstrukce vysouvání a spínání na žabožroutským startéru, ale zvážil bych i tuhle možnost.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Přesně toto se mi stalo kdysi u Š120, kterou jsem kdysi koupil. Dám do ní baterku, chci nastartovat, zřetelně pohaslo celé auto. Říkám si aha, baterka ko. Dám jinou, to samé. Obě u mě chvíli ležely, tak jsem vyndal zaručeně dobrou z auta, se kterým jsem jezdil - totéž. Tak šel startér ven, a ten sajrajt na komutátoru - to jsem ještě neviděl. Po vyčištění OK. Komutátor vypadal jako nedávno přesoustřežený. Možná to jen někdo málo vyleštil, nevím. Už jsem to pak nikdy rozebírat nemusel.Zaky píše:U tátovy C5 startér občas podobně nechtěl točit, po demontáži startéru se zjistily úplně zkratované lamely prachem z uhlíků. Po vyškrábání OK. Radši si ani nepředstavuji ty proudy, co musely při poruše do toho startéru téct.
Pardon, přesoustružený
Naposledy upravil(a) Kremik dne 22 pro 2016, 19:59, celkem upraveno 1 x.