Kdo to projektoval II

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#181 Příspěvek od Artaban001 »

Pokud říkali, že se střecha začala hroutit odzadu, tak na tý kameře už byl vidět výsledek rozjetý "dominový efekt". Někde psali, že nějaký divák si všiml, že na něj začali padat kuličky polystyrénu a pak praskající zvuk..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#182 Příspěvek od EKKAR »

A na fotkách zvenčí je vidět, že střešní krytina je odtržená hlavně v ose, na bocích jsou ty stěny spíš ulomený než aby se z nich vylomily nosníky. Urvat se to tudíž muselo někde uprostřed "zadního čela" haly - a pak to padalo jak domino, to je fakt - ale kdyby ty dolní tahy příhradovejch nosníků byly OK, tak by to musely zastavit. Vsadil bych se, že by bejvalo stačilo použít namísto spojovanýho celistvýho trámu z prken poskládanej "laminovanej nosník" = v podstatě něco jako překližku, akorát v megaměřítku (ne z 1mm dýhy, ale z 1/2 coulovejch prken). U toho laminovanýho nosníku je pevnost rozložená na vícero spojů po celý tloušťce a hlavní je, že nikde v celým průřezu není na celý dýlce žádná spára od kraje ke kraji = nikde tam není místo, kde by se nosník mohl tahem začít přes celej profil trhat a rozevírat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nagant
Příspěvky: 1051
Registrován: 11 lis 2005, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#183 Příspěvek od Nagant »

Tady fotky ze stavby:
http://www.vda.cz/aktuality/stavba-telocvicny/
Jen doufám, že první fotka klame.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#184 Příspěvek od termit256 »

EKKAR píše:...jestli firma, tak firmu zrušit, zařízení rozprodat, majitelům a rozhodovací pravomocí vládnoucím vedoucím pracovníkům odebrat veškerý majetky...
Postupoval bys stejne kdyz se ukaze ze to zpusobili pitomi delnasi nedodrzenim nejakych technologickych postupu ve vyrobe apod?

Ty vazniky jsou lepene z mensich profilu jak jsi navrhoval (pouziva se cca 45mm ne prkna). Problem je ze se delaji jen do urcite delky a pak se musi nadpojit. Je to hlavne proto, ze se prilis dlouhe kusy nedaji prepravit normalne kamionem po silnici. Pokud je ale napojeni udelane spravne, neni v tom problem. Tady opravdu tezko rict co se mohlo stat, mohl byt treba problem v bocnich podpurnych konstrukcich a strecha se jen svezla pri jejich poskozeni apod.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#185 Příspěvek od Nakadah »

Co sem zahlídl nějaký projekty ke stavebnímu povolení, tak rozpětí těch střešních vazníků je 25m a byly rozmístěny osově po 6,6m. Navíc to na mě působí jak lepené ze špejlí. Ale já nejsem projektant OK a DK, jsem jenom ten co pak na tom dělával fasádní nebo střešní plášť, tak to nedokážu posoudit. Přeci jenom k příhradové konstrukci z ocelových trubek bych asi měl větší důvěru.

Zajímalo by mě jak to na stavbě spojovali. Jestli to lepili, tak v jakém počasí a teplottě. Jestli vůbec mohli dodržet správný technologický postup. Na časosběrném videu tak nějak podivně osazování těch nosníků chybí.

A vůbec, kdo ví jestli je to dobře navrženo. Však nakonec se přijde na to kde byla chyba. Ale hlavní je, že při tom nikdo nezakukal.

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#186 Příspěvek od Martin_Fio »

Zdravím, osobně bych vsadil na problém někde v špatně přenesené síle do celého vazníku. Takhle podle fotek od Nogant tu střechu nesl jen ten horní prvek a ten spodní tam byl snad pro parádu. Neměl být ten vazník určen pro obrácenou montáž, tady měli nějakou starou žb konstrukci, tak se tam s tím nevešli, dali ho ubráceně,... moje domněnka. Po masakru v Polsku 2006, kde spadla střecha, kam napadl mokrý sníh se normy přitvrzovaly.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#187 Příspěvek od termit256 »

Ten spodni prvek je namahany predevsim tahem a neni na nem nic spatneho, na paradu tam urcite neni.
Obracene to dat opravdu nemohli :-) tohle neni kulna na drevo kterou stlouka kladivkem strejda v moterkach.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#188 Příspěvek od EKKAR »

termit256 píše:
EKKAR píše:...jestli firma, tak firmu zrušit, zařízení rozprodat, majitelům a rozhodovací pravomocí vládnoucím vedoucím pracovníkům odebrat veškerý majetky...
Postupoval bys stejne kdyz se ukaze ze to zpusobili pitomi delnasi nedodrzenim nejakych technologickych postupu ve vyrobe apod?

Ty vazniky jsou lepene z mensich profilu jak jsi navrhoval (pouziva se cca 45mm ne prkna). Problem je ze se delaji jen do urcite delky a pak se musi nadpojit. Je to hlavne proto, ze se prilis dlouhe kusy nedaji prepravit normalne kamionem po silnici. Pokud je ale napojeni udelane spravne, neni v tom problem. Tady opravdu tezko rict co se mohlo stat, mohl byt treba problem v bocnich podpurnych konstrukcich a strecha se jen svezla pri jejich poskozeni apod.
Ty vole neser - tak snad je nějaká kontrola, obzvlášť na nosný konstrukci, ne? Nebo ty bys bejt vedoucím na takový stavbě nechal dělat tak důležitej nosnej prvek nějaký leváky dřeváky A NEZKONTROLOVAT SI TO PO NICH? A to samý - kdyby to od firmy odflákli, neměl by to po nich nosník po nosníku zkontrolovat někdo ze stavebního dozoru? Prostě ten nosník ještě před vsazením pod střechu muselo podle nějakýho předpisu vidět několik lidí s povinností kontrolovat a nepustit dál šmejdovinu. Ergo kladivo, měli odpovědnost za bezpečnost takový stavby na minimálně nějakejch dalších 20 -30 let. Tudíž odpovědnost za to dodržení technologickýho postupu byla a je na nich a ne na nějakejch lopatách z Ukrajiny (když to přeženu). Jak říkám - už tady padlo, že buď to zvrzal projektant, nebo stavební firma a odpovědnost za to by se měla každopádně zjistit a měla by na dotyčný konkrétní lidi dopadnout. Protože to nevypadá jako že by ty části nosníků samotný odfláknul někdo, kdo je dělal ve fabrice - to by se ty dřeva trhaly víceméně nahodile, ne všecky uprostřed = v tom napojení učuněným až na stavbě..

A druhá věc - netvrď mi, že když si dokážou firmy v rámci výstavby mostů nebo jinejch konstrukcí nechat převážet betonový nosníky klidně 30m dlouhý, že se na podobnej účel nedá vyrobit a jednorázově převézt pár dřevěnejch nosníků podobný dýlky VCELKU, aby je nemusel napojovat někdo až na stavbě. Jasně, byly by asi komplikace při převozu, ale když se podíváš na reportáž "Velký přelet" na Technetu, tak tam převezli v podstatě celej trup Tu-154M v nezkrácený podobě ze Kbel až do Otrokovic během 1 dne a 2 nocí a nikde provoz nestál dýl jak půl hodiny. Takže dopravní komplikace jsou to nejmenší.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#189 Příspěvek od termit256 »

Zajiste ze je kontrola, ale myslet si ze vsechno kontroluje managnemt ktery je pak potreba pozavirat je nesmysl. Proste delnik projde skolenim napr. na tridice reziva, podepise papir a kontroluje jestli je drevo OK nebo neni a nese za to zodpovednost. Jestli je to v poradku, da na to razitko CE a nikdo dalsi to uz na tento problem nekontroluje. Nejake evidentni a zjevne vady se samozrejme odhali, ale vsechno ne. Nebo si opravdu myslis ze reditel takove firmy stoji za kazdym delnasem a kontroluje jestli micha spravne lepidlo apod.
Neco se proste nasledne da zkontrolovat, ale kdyz napr blb slepi vaznik se zhnileho dreva a otoci ho dovnitr, neda se na to dodatecne proste nijak prijit a je to jeho zodpovednost.

S dopravou problem je, firmy ktere se vyrobou zabyvaji to delaji opravdu ve velkem a pokud by se melo vypravovat napr 5 kamionu denne jako nadmerny naklad, byly by zasekane silnice jeste vic nez ted. Je rozdil prepravovat seriovou vyrobu nebo jedno letadlo za deset let kdy se na trase vysekaji stromy, odmontuji znacky apod a trasa se pripravuje mesice dopredu. Nekde se s takovym nakladem proste ani dojet neda.

Ono to nadpojeni neni problem, pokud je provedeno spravne. Delaji se drevene vazniky o delce treba 60m a ty uz opravdu nijak neprevezes.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#190 Příspěvek od termit256 »

TAKJAN píše:Jo, syn se zná se stavbyvedoucím a ostatníma. Nejspíš chyba projektanta. Jejich zařízení (VZT) vydrželo, z čehož má obrovskou radost:-((((((((((((
Jinak souhlas s EKKAREM, vyhozené peníze na hovno. Bastlířům taky nikdo nepřispívá
Zeptal by ses ktera firma tu strechu delala? Znamy stavi u Brna nejakou halu podobnym zpusobem a tohle neni zrovna dobra reference.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#191 Příspěvek od TAKJAN »

Zeptám. Dodavatel stavby je Profistav Litomyšl, uvidíme, koho najal.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#192 Příspěvek od TAKJAN »

Tak neví. Najatá firma, nezná.
A jejich firma má taky problém, zádržné. To bude se všemi subdodavateli.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#193 Příspěvek od termit256 »

Ten Profistav vim, ale to jsou jen "betonari". Firem ktere delaji tyto vazniky ve velkem neni v republice zas az tolik.

V kazdem pripade dik za optani.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#194 Příspěvek od EKKAR »

termit256 píše:Zajiste ze je kontrola, ale myslet si ze vsechno kontroluje managnemt ktery je pak potreba pozavirat je nesmysl. Proste delnik projde skolenim napr. na tridice reziva, podepise papir a kontroluje jestli je drevo OK nebo neni a nese za to zodpovednost. Jestli je to v poradku, da na to razitko CE a nikdo dalsi to uz na tento problem nekontroluje. Nejake evidentni a zjevne vady se samozrejme odhali, ale vsechno ne. Nebo si opravdu myslis ze reditel takove firmy stoji za kazdym delnasem a kontroluje jestli micha spravne lepidlo apod.
Neco se proste nasledne da zkontrolovat, ale kdyz napr blb slepi vaznik se zhnileho dreva a otoci ho dovnitr, neda se na to dodatecne proste nijak prijit a je to jeho zodpovednost.

S dopravou problem je, firmy ktere se vyrobou zabyvaji to delaji opravdu ve velkem a pokud by se melo vypravovat napr 5 kamionu denne jako nadmerny naklad, byly by zasekane silnice jeste vic nez ted. Je rozdil prepravovat seriovou vyrobu nebo jedno letadlo za deset let kdy se na trase vysekaji stromy, odmontuji znacky apod a trasa se pripravuje mesice dopredu. Nekde se s takovym nakladem proste ani dojet neda.

Ono to nadpojeni neni problem, pokud je provedeno spravne. Delaji se drevene vazniky o delce treba 60m a ty uz opravdu nijak neprevezes.
Když blb dělník dá shnilý dřevo dovnitř, je odpovědnost na něm a na tom kdo ho školil, jistě - ale to by asi ty nosníky praskaly dost nahodile, kdekoliv po celý dýlce. Jak jsem napsal, NEPŘIJDOU MI ODFLÁKNUTÝ TY KUSY, KTERÝ DĚLALA SPECIALIZOVANÁ DODAVATELSKÁ FIRMA U SEBE DOMA V DÍLNĚ a následně se dovezly na místo stavby - ale zato mám dost velký podezření na odfláknutí těch spojů, dělanejch až na místě VE STŘEDU NOSNÍKŮ. Přesně jak píšeš - dělají se klidně i věci delší, ale tam se holt nesmí šetřit na spojích a ty se musejí dělat pokud možno ještě odolnější než samotnej dílčí kus nosníku. Pokud tohle spojování v Třebový někdo odflák, zase jde podle stavební dokumentace a deníku označit až na úroveň jednotlivýho člověka přesně individuální "zásluha" a tudíž příslušně ocenit i trestní sazbu.

A k dopravě - kupodivu na ten "Velkej přelet" se nikde nic nekácelo ani se nebouraly baráky nebo mosty. Použily se jen hydraulikou zvedaný podvalníky se samostatně řiditelnou zadní částí kvůli projíždění oblouků s malým poloměrem a občas se po cestě musel zastavit provoz - kvůli přejetí s tahačem do protisměru nebo kvůli přesahu nákladu mimo běžnej profil při projíždění oblouků. Jinak se s tím hoši od transportní firmy doslova "provlíkli" trasou jak ouškem jehly, sledoval jsem je on-line a byl jsem se na soupravu i podívat osobně, velkou část trasy kterou projížděli osobně znám - a opravdu ten transport měřil asi 380km - a oni ho ujeli za cca 30 hodin bez škod na nákladu i komunikaci i okolí. Dokonce za to dostali certifikát od agentury Dobrý Den za rekord v délce převozu největšího nákladu - 80 tun váhy za celkově 3 dny a víc jak 380km... Takže dlouhý věci se vozit dají i v dnešním provozu a ani to nepáchá až tak velkej bordel:
http://www.museum-kunovice.cz/velky-prelet/ odkazy na videa:
http://technet.idnes.cz/stehovani-tu-15 ... chnika_sit
http://technet.idnes.cz/stehovani-tu-15 ... ortaze_vse
http://technet.idnes.cz/stehovani-nagan ... chnika_vse

EDIT - citace z rozhovoru s trenérem Olomouckejch floobalistů Lukášem Rubínem na I-děsu: článek http://pardubice.idnes.cz/pad-strecha-s ... zpravy_jah
OT:Mluvilo se mezi svědky také vážně o tom, proč asi střecha spadla?
Odp: Zaujal mě jeden z hráčů, který dělá stavební školu zabývající se konstrukcemi. Ten říkal že spoje, ať už lepené či šrouby, mohly být poddimenzované, protože někdo šetřil. Nikdo z nás si nemyslel, že pád střechy způsobilo zatížení sněhem, měla by vydržet daleko větší. V každém případě střecha padala odzadu - jak se zlomily jeden dva spoje, začalo to padat všechno.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#195 Příspěvek od termit256 »

Tezko rict jak to bylo tady konkretne delane, ale ty spoje byvaji predpripravene ve vyrobe, pak se to do sebe jen tak "zaklesne". Pouzivaji se napr. takove kovove desky s hreby ktere se zalisuji mezi jednotlive prvky vazniku apod. Pokud tam nekdo neco flakl, tezko to nejakou "managerskou kontrolou" odhalit.
Ty vazniky se samozrejme nedelaji na stavbach, jsou na to pomerne veke a neskladne masiny. Proto jsem se ptal kdo tohle konkretne delal, firem ktere je maji zas tolik v republice neni.

Jeste k te doprave, akce s letadlem mela trasu slabych 400km a vysla na 400.000. Tedy 1000,-/km. Bezny 13m naves mi jezdi za 26,-/km :-)

Zamčeno

Zpět na „Nezařaditelné“