Elektrocentrála Honda Vanguard 12kW
Moderátor: Moderátoři
Elektrocentrála Honda Vanguard 12kW
Dobrý den, chtěl bych se prosím zeptat, opět jen pro zajímavost. V práci máme v jedné Avii s dílnou elektrocentralu Honda Vanguard 12kW. Už má cosi natočeno, už i trošku papá olej. Má to motor dvouválec. Centrály jsou jakoby pravidelně servisované. Centrála běží normálně, ale pořád hodně kouří z výfuku, jde cítit jakoby špatně spálený benzín a bubnuje do výfuku. Co vím z aut, tak střílení do výfuku je moc bohatou směsí. Co se týče provozu, tak se otevře ventilek přívodu paliva z nádrže, zapne se sytič a nastartuje. Má to elektrický startér, sytič manuál táhlem. Po naskočení motoru se sytič vypne, chod motoru se trošku upraví a centrála běží. Podle sluchu běží asi normálně, ale nepravidelně bubnuje do výfuku a dost kouří i při zahřátém motoru. Je to normální? Když se zatíží, tak se to trošku upraví, otáčky jemně klesnou, motor přestane střílet do výfuku. Po odpojení zátěže otáčky opět vzrostou a opět střílení do výfuku.
Co mají v jiných vozech podobné centrály ale trošku slabší, ty to nedělají a běží krásně plynule bez střílení do výfuku.
Co mají v jiných vozech podobné centrály ale trošku slabší, ty to nedělají a běží krásně plynule bez střílení do výfuku.
Karbec by měl mít štelovací jehlu H a L. Já je na 4,5HP OHC mám. Je to šroub, pod kterým je na závitu pružina. Někdo to mohl rozšťourat a nebo se to hnulo vibracema. Jestli v karbecu stojí furt N95 a moc se to nepoužívá, mohl by být vysrážený do žlutých šupinek a něco je přicpaný. A nebo může být stvrdlá a nebo přilepená membrána.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Používá se naopak často, ale majitel vozu říkal, že už má natočeno hooodně motohodin. je stará myslím kolem 7 let a někdy běží nonstop i celý den.
Šroubky tam jsou dva. Jeden s pružinkou, druhý je na jiné straně a ten pružinku nemá, je to jakoby doraz táhla, které se při běhu sám nastavuje, tak asi nějaké automatické seřizování. Zkusím poštelovat s tím šroubkem s pružinkou. Uvidíme jestli to něco udělá. Děkuji za radu.
Šroubky tam jsou dva. Jeden s pružinkou, druhý je na jiné straně a ten pružinku nemá, je to jakoby doraz táhla, které se při běhu sám nastavuje, tak asi nějaké automatické seřizování. Zkusím poštelovat s tím šroubkem s pružinkou. Uvidíme jestli to něco udělá. Děkuji za radu.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Jeden ten šroub bude bohatost směsi, druhý volnoběžné otáčky (nevím, k čemu to u centrály je, ale pokud je to na táhlu plynu, tak to nic jiného být nemůže). Zkus ten šroub bohatosti pootočit. Pokud bys to přehnal a byla chudá směs, motor se bude při prudkém přidání plynu dusit.
Jinak stejnou závadu může způsobit i zanesený vzduchový filtr.
Ucpaný karburátor by se projevoval spíše chudou směsí, měl jsem to na sekačce, babišův biobenzín to zanesl. Pokles spotřeby skoro o polovinu byl sice příjemný, ale dusilo se to a chcípalo. Karbec je nerozebiratelný. Stačilo šroub bohatosti dotáhnout na doraz a povolit, tím se ta špína omačkala a zase to funguje
Jinak stejnou závadu může způsobit i zanesený vzduchový filtr.
Ucpaný karburátor by se projevoval spíše chudou směsí, měl jsem to na sekačce, babišův biobenzín to zanesl. Pokles spotřeby skoro o polovinu byl sice příjemný, ale dusilo se to a chcípalo. Karbec je nerozebiratelný. Stačilo šroub bohatosti dotáhnout na doraz a povolit, tím se ta špína omačkala a zase to funguje
No já se jen ptal spíše teoreticky. Na ten vzduchový filtr se mrknem, šroubek s pružinkou pošteluji. Více zkoušet nebudu, nejsem servis. Ten jejich slavný servis.......
Majitel centrály šéfovi řekne, že už žere hodně oleje, tak mu odpoví ať s tm zajede do našeho firemního servisu. Tam mu řeknou, že se s tím nedá nic dělat, dají mu větší kanystr oleje a ať to poctivě častěji kontroluje a dolévá.
Oprava by prý byla dražší než nová centrála, což se mi zdá jako blbost.
Majitel centrály šéfovi řekne, že už žere hodně oleje, tak mu odpoví ať s tm zajede do našeho firemního servisu. Tam mu řeknou, že se s tím nedá nic dělat, dají mu větší kanystr oleje a ať to poctivě častěji kontroluje a dolévá.
Oprava by prý byla dražší než nová centrála, což se mi zdá jako blbost.
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
Nedávno jsme zprovoznili po X letech řezačku na asfalt (s kotoučem 360mm) a dva dny to samý (střelba výfukem,olejovej smrad a čoud(20m kolem nebylo vidět) i pokašlávání motoru).Když se vypálil starej benál a podruhý jsme dolili olej, už fungovala normálně beze smradu i beze střelby.Dokonce chytá i napoprvý,předtim jsme s tim zápasili i 10 minut,než naskočila.
denis15: Střílení do výfuku bylo vždy naopak bohatá směs. Chudá střílí do sání. Občas to prý i roztrhá filtrbox.
Centrála má pravidelný ,,servis´´ ale prý jen vymění vzduchový, palivový a olejový filtr, dají nový olej a to je všechno. Centrála hlavně po zatížení nějakým silnějším spotřebičem hrozně bublala do výfuku, nejprve nepravidelně. Potom už to bublalo do výfuku pravidelně a nakonec to začlo přímo střílet a z výfuku lítat plameny. Asi něco s tou regulací otáček a směsi. Zavezli to do servisu, já se začal hrozně smát.
Centrála má pravidelný ,,servis´´ ale prý jen vymění vzduchový, palivový a olejový filtr, dají nový olej a to je všechno. Centrála hlavně po zatížení nějakým silnějším spotřebičem hrozně bublala do výfuku, nejprve nepravidelně. Potom už to bublalo do výfuku pravidelně a nakonec to začlo přímo střílet a z výfuku lítat plameny. Asi něco s tou regulací otáček a směsi. Zavezli to do servisu, já se začal hrozně smát.