Centrál Felicia I.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#16 Příspěvek od sinclair »

Znám nejmíň dva lidi, co měli s centrálem stejné potíže, jako já. Lidi a autoelektrikáři, co do elektroniky tolik nevidí, to řešili výměnou té jednotky, dokud bylo za co.
Byla by asi ostuda, kdybych si takovou primitivní ptákovinu neuměl spravit sám, ne?
A že by jednotka odešla /ze statisíců Felicií s centrálem/ JENOM MNĚ, to se mi taky nezdá.
Tohle je GLxi, takže je tam centrál a pár dalších ptákovin už z výroby, je tam někým dodělávaný i auto-rozsvěcení světel po nastartování, to jsem nechal dát pryč. Chci paralelně k parkovačkám připojit LED lišty na denní svícení, těch zbytečných 110W vpředu je zbytečných a při krátkých cestách aku nedostane ani ampérhodinu.

Takže zelená žárovka je v tom spínači zastrčená v nějaké patici?
Drží tam totiž dost fest a nechtěl jsem ještě používat větší sílu. Zkusím kousek silikonové hadičky a kleště, uvidíme.
Ona sice ještě svítí, ale jak je zevnitř baňky zčernalá, tak s tou zelenou barvou nahoře už to přes symbol na víčku spínače skoro není vidět..


Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#18 Příspěvek od BOBOBO »

Co byl Forman mne naza . Ale to , že se se rou často motorky , bylo a je normál . Pokud se posere motor , blb bude hledat tu chybu v jednotce . Velmi častý případ , ale škoda času . Po svých zkušenostech jak se servisy , tak soukromníky , ti vědí většinou h o vno a jen bezhlavě mění . Vsadil bych se , že 98% těchto "opravářů" ani netuší , kde jednotka leží .

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#19 Příspěvek od sinclair »

Jo, už jsem na to přišel, jak to tam je seskládaný. Jen jsem se bál to rozebrat úplně, měl jsem za to, že na mě vyskáče hromada pérek a už to nedám dokupy, nemaje jeden na zkoušku :-)
Bořku nečteš pozorně, já přece psal, že serva i spínače klíčů jsou odzkoušený a ok, takže chyba mohla být jen v ŘJ.
Moc díky všem!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#20 Příspěvek od BOBOBO »

Ale čtu dobře . Ale po svých zkušenostech Ti píšu , že jsi veliká výjimka . Mám feldy dvě , tedy třetí na díly , ale dojel jsem s ní , a u 1,6tek za všechno u motoru mohla vždycky klapka . Více než 10ti lidem prošlo rukama a všem jsem platil a za ho vno . Nepřišli na chybu . A když čtu na forech i na felicia foru , tak tam je to samý neumětel , co radí úplné kraviny . Lidi se chovají jako tady ten s oscilkoskopem . My mu radíme , ale on nevěří a mudruje . A to stejný , neelektrikář vůbec neví o co v centrálu jde , ale je tam jednotka , to někde zaslechl , tak to musí být ona ..... Ale , že nejdříve odejde motor , potom dráty , to vlastně ani neumí vyzkoušet .

Uživatelský avatar
soucek
Příspěvky: 656
Registrován: 24 bře 2005, 01:00

#21 Příspěvek od soucek »

Vlastnil jsem také Felici modelový rok ´97 bez centrálu. Ten jsem si tam dodělal neoriginální sadou z Jablotronu. Po celou dobu užívání cca 15 let s tím byly neustálé problémy. Servomorky každou chvíli stávkovaly, občas se stávalo, že se některé dveře nezamkly nebo neodemkly. Nepomohlo žádné seřízení nebo promazání. Zkoušel jsem zkrátit nebo prodloužit proudový impuls do motorků, ale bez valného úspěchu Nejvíce tomu vadil mráz, jakoby úplně ztratily sílu, nebo nedokázaly překonat větší tření způsobené ztuhnutím. Možná měla použitá kabeláž poddimenzovaný průřez vodičů, nevím. Několikrát se vytvořily studené spoje pod relátky v řídící jednotce, které bylo nutno propájet. Nyní vlastním Felicii MR98 s originálním centrálem což je úplně jiný šálek kávy. Funkce je naprosto spolehlivá a bezproblémová tak jak se od toho očekává. Osobně jsem ještě do žádných dveří nemusel kvůli závadě "hrábnout".
Pivo lahvový....a půl je hotový.

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#22 Příspěvek od varok »

Nevím přesně u felícií, myslím že ty před faceliftem taky, ale fáčka měli originál systém centrálu Brano, jak jednotku tak serva ve dveřích. Ty byly hodně kvalitní, měl jsem je ve fáčku 94 taky. Originál tam byl nějaký systém pro DO italský Scarico CB 77, ale zlobil. Tak jsem vyhodil všechny káble, dal jednotku Jablotron, kterou jsem napojil na jednotku centrálu Brano a byl na několik let klid. DO u felícií býval Mistral, ale montovalo se více typů.
Serva co se prodávají zvlášť nebo k levným centrálům jsou na hovínko, ty odcházejí i třeba za rok používání.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“