Průtokoměr? Poznáte v čem byl?
Moderátor: Moderátoři
Průtokoměr? Poznáte v čem byl?
Našel jsem ve šmelci nějaký průtokoměr do 200l/hod.
Nevíte v čem to bývalo zabudované?
Datum výroby je 1980. Průměr ciferníku je asi 7cm a je to kovové a těžké.
Nevíte v čem to bývalo zabudované?
Datum výroby je 1980. Průměr ciferníku je asi 7cm a je to kovové a těžké.
- Přílohy
-
- Znacka.jpg
- (88.5 KiB) Staženo 45 x
-
- Prutokomer 2.jpg
- (68.02 KiB) Staženo 67 x
-
- Prutokomer 1.jpg
- (42.48 KiB) Staženo 85 x
Už vím, je to starej znak Mikrotechny Modřany.
http://www.mikrotechna.cz/index.php/cz/letecka-vyroba
Ale průtokoměry už v nabídce nemají.
http://www.mikrotechna.cz/index.php/cz/letecka-vyroba
Ale průtokoměry už v nabídce nemají.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Vedle jak ta jedle! Kámoš, co dělal celej život leteckýho mechanika potvrdil, že to je kerosinovej průtokáč z Delfína L29. Novější mašiny L410, L39 a vejš maj elektrickej.
Když to použiješ na jiný médium, tak to bude ukazovat nesmysly a dost brzo odejde, třeba vodou zarezne a nebo benzín ho rozežere.
Když to použiješ na jiný médium, tak to bude ukazovat nesmysly a dost brzo odejde, třeba vodou zarezne a nebo benzín ho rozežere.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
vypadá to jak letecký pøístroj (až na bílý ciferník), o letadla se zajímám, ale nikdy sem tohle nikde na palubní desce nevidìl, pøikládám fotku kokpitu L29, kde to teda bylo namontované? A k èemu by to vlastnì sloužilo?, neslyšel jsem nikdy o tom že by v letadle byl ukazatel prùtoku paliva (to že jsem to neslyšel ale nemusí znamenat že to tam nemùže být).
- Přílohy
-
- L29 cocpit.jpg
- (186.43 KiB) Staženo 85 x
Něco leteckýho to bude, ale do Delfína jedině jako ND - má to proti přejímacímu razítku OTK datum "18.IV.1980" (možná je druhá číslice rozmáznutá "6", takže by to bylo o dva dny starší) - každopádně daleko předaleko od ukončení sériový výroby Delfína (ten ve Vodochodech končil někdy v roce 1974).
A další připomínka - nevím přesně který, protože tak detailně a blízko jsem se k těm letadlům nikdy nedostal, ale NĚKTERÝ kontrolní přístroje, používaný při kontrole éra a POZEMNÍ přípravě na další let NEBYLY nainstalovaný na palubní desce, protože pilot je ke svý činnosti nepoužíval - ale jsou určený pro techniky, tudíž jsou přístupný ze země - a jsou pod krytkama buď v oblasti motoru, nebo v nose letadla. Stejně tak takový přístroje můžou bejt součástí servisního zařízení právě pro pozemní obsluhu - a tudíž se do vzduchu nikdy nedostanou, i když pro provoz letadla jsou životně důležitý - a nikam jinam mimo letectví se nedostanou, protože jsou určený právě výhradně jen pro tuhle činnost.
Chtělo by to nějakýho leteckýho mechoša, kterej pamatuje vícero typů a dokázal by i říct, z čeho to bylo - my tady takhle jen trápíme svoje křišťálový koule a zbytečně jim vybíjíme baterky ...
A další připomínka - nevím přesně který, protože tak detailně a blízko jsem se k těm letadlům nikdy nedostal, ale NĚKTERÝ kontrolní přístroje, používaný při kontrole éra a POZEMNÍ přípravě na další let NEBYLY nainstalovaný na palubní desce, protože pilot je ke svý činnosti nepoužíval - ale jsou určený pro techniky, tudíž jsou přístupný ze země - a jsou pod krytkama buď v oblasti motoru, nebo v nose letadla. Stejně tak takový přístroje můžou bejt součástí servisního zařízení právě pro pozemní obsluhu - a tudíž se do vzduchu nikdy nedostanou, i když pro provoz letadla jsou životně důležitý - a nikam jinam mimo letectví se nedostanou, protože jsou určený právě výhradně jen pro tuhle činnost.
Chtělo by to nějakýho leteckýho mechoša, kterej pamatuje vícero typů a dokázal by i říct, z čeho to bylo - my tady takhle jen trápíme svoje křišťálový koule a zbytečně jim vybíjíme baterky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Když jsem to našel, říkal jsem si, že to bude nějaký měřák z MIGu tak do čísla 21. Takový vojenský dyzajn.
Kdyby to byl průtokáč na palivo v kabině, tak by to palivo muselo jít v trubce z nádrží do kabiny a pak do motoru a to se mi moc nezdá a taky mi ty trubičky připadají moc tenké na to, aby takový pramínek uživil letadlo. A pilota by měl zajímat spíš stav nádrže než rychlost průtoku.
Koho může zajímat rychlost průtoku? Možná nějakého inženýra ve výzkumáku při vývoji motoru nebo čerpadla. Taky si myslím, že to mohlo být v pozemní servisní technice.
Myslel jsem, že třeba někdo řekne, jó, to jsme měli na vojně a je to přece ...
Kdyby to byl průtokáč na palivo v kabině, tak by to palivo muselo jít v trubce z nádrží do kabiny a pak do motoru a to se mi moc nezdá a taky mi ty trubičky připadají moc tenké na to, aby takový pramínek uživil letadlo. A pilota by měl zajímat spíš stav nádrže než rychlost průtoku.
Koho může zajímat rychlost průtoku? Možná nějakého inženýra ve výzkumáku při vývoji motoru nebo čerpadla. Taky si myslím, že to mohlo být v pozemní servisní technice.
Myslel jsem, že třeba někdo řekne, jó, to jsme měli na vojně a je to přece ...